Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suomalaisilla joku "rokotuspassi" tai vastaava asiakirja, josta näkee rokotukset?

Vierailija
20.11.2019 |

Mistä aikuisena tietää, mitä rokotuksia on saanut ja milloin ja mihin kirjataan jäykkäkourustukset ym?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäykkäkouristus siis.

Vierailija
2/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanta.fi ja sieltä omat tiedot,eikös ne siellä oo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuskortti. Monella tosin hukassa:)  Nyttemmin kanta.fi

Vierailija
4/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut pois Suomesta ennen tuota kantaa. Haluaisin saada rokotustietoni, mutta kouluakaan ei enää ole, jota kävin. Ap

Vierailija
5/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuskortista minulla ei ole mitään mielikuvaa. Kouluhan nuo kaikki rokotukset hoiti. Ap

Vierailija
6/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jollet ole itse kirjannut muistiin. Aivan uusimmat saattavat löytyä Kannasta.

Vierailija
7/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 1964 ja rokotuskortti on tallella. Otin sen jopa mukaani kun 80-luvulla annettiin poliorokotteen tehoste, se sokeripala jos joku muistaa.

Vierailija
8/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Mistään en noita tietoja enää varmaankaan saa. No niin vähän arvelinkin. Ap

Vierailija
9/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena Neuvolakortti ja nykyään whon rokotus passi jota ilman et voi edes matkustaa joihinkin maihin.

Vierailija
10/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotuskortista minulla ei ole mitään mielikuvaa. Kouluhan nuo kaikki rokotukset hoiti. Ap

Eikä edes ole mitään yhtä yhtenäistä rokotuskorttia, vaan joka kerta on saanut uuden kortin. Paitsi koulurokotuksista, niistähän ei tullut mitään merkintää muualle kuin terveyssisaren kirjoihin. En usko että noita tietoja on enää edes olemassa tai ainakaan saatavilla.

Vierailija
11/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vieläkin annetaan sellainen pieni kortti aina kun käy rokottamassa, tosin olen hukannut kaikki. Jos olet aikuinen niin eipä noita muita rokotuksia oikein ole kuin jäykkäkouristus n. 10 vuoden välein. Siitä voit laskea milloin se rokotus pitäisi suurin piirtein saada.

Vierailija
12/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koulurokotuksista, niistähän ei tullut mitään merkintää muualle kuin terveyssisaren kirjoihin. En usko että noita tietoja on enää edes olemassa tai ainakaan saatavilla.

Meillä koulu hoiti kaikki rokotukset ja kun tarve oli uusia, sai kutsun kouluterveydenhoitajalle. Mitään omaa kirjasta tai korttia minulla ei rokotuksista ollut ja kun muutin koulun jälkeen ulkomaille (Eurooppaan), olen uusinut vain jäykkäkouristusta, enkä mitään muita rokotuksia sen koommin. Ap

Vierailija
13/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta sai rokotuskortin, mulla on tallessa. Jos on hävittänyt sen niin ei ne ajan tasalla ole missään, itse muistettava tietyin välein uusia jäykkäkouristusrokote.

Vierailija
14/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulusta sai rokotuskortin, mulla on tallessa. Jos on hävittänyt sen niin ei ne ajan tasalla ole missään, itse muistettava tietyin välein uusia jäykkäkouristusrokote.

Lienee aika uusi juttu tuo koulun rokotuskortti. Ainakaan 80-luvulla syntynyt lapseni ei ole sellaista saanut. Omassa lapsuudessani sellaisia ei tietenkään ollut, eihän se koululaisille kuulunut milloin terveyssisar tuli rokottamaan ja mitä vastaan ja miksi. Jonoon vaan mars ja piikki takapuoleen.

Vierailija
15/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melko tuore rokotuskortti. Muutama vuosi sitten jouduin työasioissa eksoottisemmille seuduille ja sain kattavan rokotuspatteriston sitä varten. Sinne kirjattiin toki sitten kaikki perinteisemmätkin piikit.

Vierailija
16/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee aika uusi juttu tuo koulun rokotuskortti. Ainakaan 80-luvulla syntynyt lapseni ei ole sellaista saanut. Omassa lapsuudessani sellaisia ei tietenkään ollut, eihän se koululaisille kuulunut milloin terveyssisar tuli rokottamaan ja mitä vastaan ja miksi. Jonoon vaan mars ja piikki takapuoleen.

Ei ole uusi juttu. Sen sai mukaansa lopulta ja saate sanoilla "tässä on nämä tiedot sitten pidä tallessa"

Vierailija
17/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten voi olla? 1964 syntyneenä minulla on rokotuskortti. Rokotukset annettiin neuvolassa ja siihen merkittiin kaikki. Olen pitänyt sitä mukanani (kirjoitin tuossa aiemmin) kun muita rokotuksia olen saanut.

Kai teidätkin on vauvana jo rokotettu, ei niinkään koulussa?

Vierailija
18/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen syntynyt 1960, ja mulla on rokotuskortti, jossa näkyy ihan vauvaiänkin rokotukset, samassa kortissa on sitten koulussakin saadut rokotukset. 

Ja samaan korttiin olen kerännyt myöhemmätkin rokotukset, mm. itse aikuisena maksamani Havrix.

Vierailija
19/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantakantakoo kirjoitti:

Miks alapeukut,"eikös ne siellä oo" on retorinen kysymys,eli ei siis tarvitse vastausta!

Vierailija
20/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymyksiä kirjoitti:

kantakantakoo kirjoitti:

Miks alapeukut,"eikös ne siellä oo" on retorinen kysymys,eli ei siis tarvitse vastausta!

Ei ollut kantaa 1960-luvulla :D Ihan pahvilipareella mentiin.