Aivan järjetön yöhikoilu. Miten tämän saa loppumaan!?!
Viimeisen vuoden aikana olen alkanut hikoilla öisin pari päivää ennen kuukautisia ja nyt jopa kuukautisten aikaan. Hikoilen niin, että peitto ja tyynyt lakanoista ja yövaatteista puhumattakaan täytyy pestä. Ovat läpimärät. Ei edes nihkeät, vaan oikeasti läpimärät.
Mitä tämä on? Pahenee vain. Onko jollain samanlaista? Päivisin ei mitään oireita ja yöhikoilu liittyy selvästi kuukautisiin. En hikoile edes helleöinä!
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan käsittämätöntä että aloittaja ei ole koskaan käynyt gynekologille.
Hmm...minkä ikäsillä naisilla aletaan seulomaan kohdunkaulan syövän ehkäisemiseksi papa-kokeilla viiden vuoden välein? 30v?
Mä olen käynyt kerran papakokeessa, juuri sellaisessa joukkoseulonnassa. Olen nyt 38-vuotias ja olen varma, etten käynyt 35-vuotiaana, joten olin varmaan silloin 30-vuotiaana. Toista kertaa kutsua ei ole tullut, joten onko se väli oikeasti viisi vuotta, ettei kymmenen?
ap
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole ollut muuten kuin papakokeessa. Olen sentään kolme lasta synnyttänyt ja yhden keskenmenonkin kokenut. Olen nelikymppinen. Miksi pitäisi käydä muuten vain lääkärissä, jos ei ole syytä käydä? Pitäisikö käydä korvalääkärissäkin varmuuden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm...minkä ikäsillä naisilla aletaan seulomaan kohdunkaulan syövän ehkäisemiseksi papa-kokeilla viiden vuoden välein? 30v?
Mä olen käynyt kerran papakokeessa, juuri sellaisessa joukkoseulonnassa. Olen nyt 38-vuotias ja olen varma, etten käynyt 35-vuotiaana, joten olin varmaan silloin 30-vuotiaana. Toista kertaa kutsua ei ole tullut, joten onko se väli oikeasti viisi vuotta, ettei kymmenen?
ap
Väli on 5 vuotta, kävin juuri. Labrassa, en gynellä. T nelikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut koskaan tarvetta. En ole koskaan käyttänyt ehkäisyä, ei ole ollut mitään gynekologisia vaivoja, eikä mitään syytä käydä gynekologilla.
Tjaa, olinkohan kuitenkin gynekologilla joskus papa-kokeessa? Joku joukkotarkastus? Olisiko ollut 30-vuotiaana? En tosin tiedä ottiko kokeen gynekologi vai joku avustava henkilö.
En ole millään tavalla lääkärivastainen, enkä pelkää mennä lääkäriin. Ei vain ole koskaan ollut tarvetta käydä gynekologilla erikseen, niin en ole tullut koskaan käyneeksi.
ap
Niin, meinaat että joku vastaanottovirkailija olisi ronkkinut sitä sinun alapäätä?
Viisi vuotta on väli. Uskoisin, että sinullekin pn kutsu silloin tulluy, mutta syystä tai toisesta on mennyt sinulta ohi.
Seulontapapaa ei ota gyne, vaan terveydenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun hänellä on kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin molemmilla kerroilla kun itse olen käynyt joukkoseulassa, papakokeen otti terveydenhoitaja, ei gyne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin molemmilla kerroilla kun itse olen käynyt joukkoseulassa, papakokeen otti terveydenhoitaja, ei gyne.
Miedän kunta on ulkoistanut tämän yksityiselle gynelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä gynekologia on tarvittu? Minä olen käynyt normaalisti neuvoloissa ja neuvolalääkärillä. Onko neuvolalääkäri gynekologi? En minä kysellyt erikoisaloja, joten en tiedä. Raskaudet ovat olleet normaaleja, eikä minulla ole koskaan ollut tarvetta ehkäisyyn (jonka takia olisi gynekologille pitänyt mennä), enkä ole kärsinyt mistään vaivoista, joiden takia olisi pitänyt käydä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut koskaan tarvetta. En ole koskaan käyttänyt ehkäisyä, ei ole ollut mitään gynekologisia vaivoja, eikä mitään syytä käydä gynekologilla.
Tjaa, olinkohan kuitenkin gynekologilla joskus papa-kokeessa? Joku joukkotarkastus? Olisiko ollut 30-vuotiaana? En tosin tiedä ottiko kokeen gynekologi vai joku avustava henkilö.
En ole millään tavalla lääkärivastainen, enkä pelkää mennä lääkäriin. Ei vain ole koskaan ollut tarvetta käydä gynekologilla erikseen, niin en ole tullut koskaan käyneeksi.
ap
Niin, meinaat että joku vastaanottovirkailija olisi ronkkinut sitä sinun alapäätä?
Meillä asian hoiti terveydenhoitaja.
Se vastaanottovirkailijakin voi olla ihan koulutettu sairaanhoitaja, että dissatkaa vaan.
ylipainoa? harrastatko kunnon liikuntaa missä hikoilet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä gynekologia on tarvittu? Minä olen käynyt normaalisti neuvoloissa ja neuvolalääkärillä. Onko neuvolalääkäri gynekologi? En minä kysellyt erikoisaloja, joten en tiedä. Raskaudet ovat olleet normaaleja, eikä minulla ole koskaan ollut tarvetta ehkäisyyn (jonka takia olisi gynekologille pitänyt mennä), enkä ole kärsinyt mistään vaivoista, joiden takia olisi pitänyt käydä.
ap
Papa-kokeessa on käytävä vähintään 5 vuoden välein, kohdunkaulansyöpä on yleistynyt. Ja syöpien oireena on myös yöhikoilu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Papa-kokeessa on käytävä vähintään 5 vuoden välein, kohdunkaulansyöpä on yleistynyt. Ja syöpien oireena on myös yöhikoilu..
Kuten on ketjussa jo mainittu, papa-kokeen voi ottaa myös terveydenhoitaja. Esim. näissä viiden vuoden välein kutsuttavissa joukkoseuloissa usein on näin.
ap