Oletteko seuranneet vuorotulorajaanne?
Tänä vuonnahan verokortti muuttui siten että siinä ei olle kausirajoja, vaan ainoastaan vuosiraja ja ainakin omalla kohalla vuosirajakin vielä laski edellisvuodesta. Joulukuun tilistä olisi osa mennyt lisäveroprosentilla jos en olisi laskettanut uutta verokorttia loppuvuodelle. Voi tulla monelle yllätyksenä että joulukuun palkasta meneekin enemmän veroa kuin mihin on tottunut vuoden aikana.
Kommentit (5)
Olen käyttänyt aina vuositulorajaa. Meillä näkyy palkkalaskelmassakin vuosituloraja ja minkä verran kuluvana vuotena on maksettu.
On ylittynyt jo kuukausia sitten. Ei haittaa, minä osaan säästää jo alkuvuodesta. Ei ole elämänhallinnan ongelmia.
Mulla on ollut vuosiraja käytössä koko aikuisen elämäni ja tottakai seuraan. Tosin homma toimii niin päin, että marras-joulukuulle lasketan tarvittaessa pienemmän %, jos ollut palkattomia vapaita, vähennyksiä tms. Varsinainen raja kyllä riittää jos ei bonuksia tiedossa.
Ei ole vuosituloraja yllättänyt, kun seuraan tulorajan riittävyyttä palkkalaskelmalta ja tilaan tarvittaessa muutosverokortin.
VUOSITULORAJAA olin kirjoittavinani