Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäisitkö pelastaa itsetuhoisen?

Vierailija
19.11.2019 |

Mitä tekisit jos näkisit surusta sekaisin olevan ihmisen istumassa sillankaiteella? Veden päällä, jos sillä on merkitystä, ettei sinun tarvitsisi toiminnallasi pelastaa sivullisia. Lähestyisitkö ja yrittäisit ottaa tuntemattoman murheet harteillesi vai toimisitko jotenkin toisin jotta et joutuisi kohtaamaan sinulle kuulumattomia ongelmia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä erottaisi masentunutta ja sillankaiteella muusta syystä istuvaa ihmistä ilmeestä, mutta voisihan sitä kysäistä että mitäs siinä istuskelet. On sen verran vahva tausta itsetuhoisille kavereille puhumisesta, että jos ongelmat liippaa läheltä mun tai kavereiden ongelmia, saattaisin saada sen puhuttua alas siitä.

Vierailija
2/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sinulla on kakkaa perseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Ihailen sellaisen rohkeutta joka uskaltaa sillalta hypätä.

Itsellä se rohkeus vain haaveissa.

Vierailija
4/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai

Vierailija
5/15 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan erottaisi surevaa ja hyppy aikeissa olevaa. Jos näkisin itkevän voisin pysähtyä kysymään mikä surettaa. Olen itkeviä jututtanutkin, muttei ne itsemurhaa olleet suunnittelemassa.

Vierailija
6/15 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelu voi auttaa. Entä jos käy niin että juttelu ei kiinnosta, toinen meinaa hypätä, vedät taakse ja kaadutte päällekäin outoon, kiusalliseen asentoon vieraan miehen kanssa. Eikä siitä voi nousta ettei mene uudelleen sillalle. Tämä menee oudoksi!

Vierailija
7/15 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin pelastaa soittamalla hätänumeroon.

Vierailija
8/15 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu itsetuhoisuudesta. Itse olen ollut vuosia lähinnä kuolemankaipuinen, nykyisin ehkä jo muutakin. En toden totta halua tulla autetuksi. Jossa jossakin kohtaa saan ryhdistäydyttyä sen verran, että minussa on ihmistä lopettamaan tämä kärsimys, ei tulisi mieleenikään laulaa siitä jollekin.

Vierailija
9/15 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha ei ole Suomessa rikos, mutta avittaminen on, joten en puuttuisi, sillä jos hän onnistuukin niin pahimmassa tapauksessa olisin itse linnassa.

Vierailija
10/15 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yrittäisin. Mieltä on jäänyt painamaan vuosia sitten tapahtunut tilanne, jossa olisi pitänyt pysähtyä. Olimme matkalla mummolaan autolla, mies oli kuskina. Ison valtatien varrella seisoi levottomasti elehtivä mies. Näin ilmeestä, että kaikki ei ollut hyvin. Sanoin miehelleni, että tuo mies aikoo tehdä jotain.  Mieheni vastasi, että asia ei meille kuulu ja matka jatkui katkeamatta perille . Tulomatkalla tulimme saman paikan ohi muutaman tunnin päästä. Siinä oli verilammikko. Seuraavana päivänä luin lehdestä, että rekka oli ajanut tämän miehen yli pari minuuttia sen jälkeen, kum me oltiin kohdalla. Mies kärkkyi siinä rekkaa. En tiedä, olisiko pitänyt soittaa hätäkeskukseen vai mennä juttelemaan?  Tähänkin olisi hyvä jokin neuvo.

Vierailija
11/15 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yrittäisin. Mieltä on jäänyt painamaan vuosia sitten tapahtunut tilanne, jossa olisi pitänyt pysähtyä. Olimme matkalla mummolaan autolla, mies oli kuskina. Ison valtatien varrella seisoi levottomasti elehtivä mies. Näin ilmeestä, että kaikki ei ollut hyvin. Sanoin miehelleni, että tuo mies aikoo tehdä jotain.  Mieheni vastasi, että asia ei meille kuulu ja matka jatkui katkeamatta perille . Tulomatkalla tulimme saman paikan ohi muutaman tunnin päästä. Siinä oli verilammikko. Seuraavana päivänä luin lehdestä, että rekka oli ajanut tämän miehen yli pari minuuttia sen jälkeen, kum me oltiin kohdalla. Mies kärkkyi siinä rekkaa. En tiedä, olisiko pitänyt soittaa hätäkeskukseen vai mennä juttelemaan?  Tähänkin olisi hyvä jokin neuvo.[/quote

]

Olen pahoillani. En pystyisi olemaan ihmisen kanssa jolla on noin kiire mummolaan ettei voi ottaa pieneksi hetkeksi jostakusta huolehdittavaa.

Joskus näin parikymppisen miehen makaamassa jäisellä kadulla naama valkoisena, ja vieressä pasteerasi joku vanhempi setä. Kysyin oliko ambulanssi soitettu ja setä vastasi että ei, ja hän oli vartin siinä KATSELLUT.

Jumalauta suutuin ja käskin häipymään helvettiin.

Toinen herra tuli, käännettiin poika kyljelleen ja laitettiin takkia alle ambua ootellessa.

Kaikki meni lopulta hyvin ja myöhemmin näin tyypin hengissä ja voimissaan.

Oli kai kokeillut jotain ja toiv muk siihen jäi.

Ihmiset... Kuvaa vaan someen kunnon veret ja suolenpätkät.

Ei kuulu meille... Nii varmaa.

Ameriikassa kai joteski mahdollista tulla itte tapetuksi tienvarsiporukan takia...

Mulle ei joku mies ala selostaa mikä kuuluu ja mikä ei. Ei sit tarvi miettii jälkiviisaita.

Vierailija
12/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt pysäyttämään autoa, koska en ollut kuski. Se oli vaikea hetki ja ihmettelin miksi muutkaan autot eivät pysähtyneet, vaikka näkivät tilanteen. Miehelleni olen ollut vihainen tästä vieläkin.  Olen kyllä muuten auttanut ihmisiä paljon elämäni varrella, mutta en kenenkään henkeä pelastanut.  T.  Jälkiviisas

Vierailija
13/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään yrittäisin pelastaa jokaisen itsetuhoisen, jos kohdalle tulisi. Itsekin ollut joskus kovasti masentunut ja selvinny siitä. Mutta pohjalla on pitänyt käydä.

Vierailija
14/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti soittaisin ammattilaiset paikalle. Jos ammattilaiset käskisivät puhumaan hänelle niin ojentaisin hyppääjälle puhelimen. Jos hän pudottaisi puhelimeni niin tyrkkäisin hänet alas.

Vierailija
15/15 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä toisten ajatuksia voi lukea. Enkä viitsisi jokaisen surullisen ihmisen kohdalla pysähtyä. Maskien takaa ei kaikkea edes näe.

Että en pelastaisi koska en tietäisi asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi