Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset lattiat ja käytät matot pesulassa?

Vierailija
19.11.2019 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, minä kun olen niin laiska siivooja. Jos saisi käsityksen, että kuinka usein muut tekevät otsikossa mainittuja asioita, niin voisin terästäytyä, tai mahdollisesti pysyttäytyä samassa rutiinissa kuin tähän asti. :)

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis tietysti voit pestä matot myös itse! Kuinka usein peset/pesetät matot? Itse käytän pesulassa, niin se nyt lipsahti myös otsikkoon.

Vierailija
2/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pesen 2kk välein. Imurointi viikottain tai tarpeen vaatiessa. Kolme kertaa vuodessa mattojen vaihto, tosin pesen matot kerralla kesässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja pesen kerran vuodessa kesällä. Tänä kesänä en kylläkään pessyt joten aion ostaa pari uutta että saa likaisimmat pois jouluksi. Lattioita pyyhin ehkä pari kolme kertaa kuussa, imuroin harvemmin. Kun oli koira tuli pyyhittyä useammin varsinkin kuraiseen aikaan.

Vierailija
4/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisen ja keittiön matot pesen pari kertaa vuodessa, mutta muut saavat olla lattialla pari kolme vuotta ennen pesua. Lumipesun voin tehdä talvella. Lattiat pesen, kun muistan, ehkä keskimäärin kerran kuussa.

Vierailija
5/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pesen noin joka toinen kuukausi, matot tarpeen mukaan. Kerran-pari vuodessa ehkä.

Vierailija
6/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot pesetän kyn ovat likaantuneet. Aidot matot lumipesen.

Eteisen ja keittiön lattiat pesen joka viikko. Muut yritän pesyä joka toinen viikko.

Vierailija
7/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pesen joka viikko ja matot pesen kerran vuodessa kesällä.

Vierailija
8/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat kerran viikossa. Pienemmät

matot pesen kerran kesässä, isot matot uusitaan tarpeen mukaan, koska kerran pesetin ja pesu maksoi enemmän kuin matto uutena.

Vierailija
9/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pari kertaa vuodessa, keittiössä pyyhkäisen talouspaperilla jos on läikkynyt jotain. Mattoja en voi pestä itse ja pesulaan vien ehkä ensi vuonna. Yksiö ja sinkku olen.

Vierailija
10/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille, jotka luutuaa lattiat vain joka toinen kuukausi: eikö lattia ala tuntua tahmaiselta ja varsinkin keittiössä ole likatahroja täynnä?

Vierailija
11/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka luutuaa lattiat vain joka toinen kuukausi: eikö lattia ala tuntua tahmaiselta ja varsinkin keittiössä ole likatahroja täynnä?

Ei ole tahmainen. Ja keittiön lattian pyyhin mikrokuituliinalla joskus erikseen.

Ei lemmikkieläimiä eikä lapsia.

Vierailija
12/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen itse sellaiset matot, jotka mahtuu ja voi pestä omassa kylppärissä. Muut matot lahjoitan Facebookissa silloin kun ne olis pakko viedä pesulaan ja hankin uudet. Ei oo meillä niin arvokkaita mattoja, että kannattais pesulalaskuja maksaa. Lattiat pestään silloin, kun mies innostuu tekemään sen.

Vierailija
13/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattian pesen noin kerran kuussa, koska tahmaliat pyyhin samantien kun ne tulee. Matot pesen perinteiseen tyyliin kerran kesässä. En omista mattoja, mitkä pitäisi pestä pesulassa.

Vierailija
14/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille tarkoittaa lattian pesu? Sellaista vanhanaikaista polvillaan juuriharjalla hinkkaamista vai mopilla sutaisu? Kysyn tätä ihan tosissani. Mä huitelen mopilla yleensä viikoittain imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen jälkeen. Mutta että lattian pesu, onko se teille sama asia?

Vierailija
15/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat kesällä ja talvella. Matot 2-3v välein tai tarpeen mukaan kesällä (painepesurilla terassilla).

Tahrat poistetaan kun jotain lattialle tippuu, niin ei ole tahmoja.

Lapsi bo alakoululainen, boten pahmimmat sotkut takana.

Ai niin, veljentyttö kävi 7kk iässä kylässä...häntä varten moppasin yhden huoneen.

Vierailija
16/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tietenkin,eikö muut tee niin?

Vierailija
17/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teille tarkoittaa lattian pesu? Sellaista vanhanaikaista polvillaan juuriharjalla hinkkaamista vai mopilla sutaisu? Kysyn tätä ihan tosissani. Mä huitelen mopilla yleensä viikoittain imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen jälkeen. Mutta että lattian pesu, onko se teille sama asia?

15 moppaa huolella mikrokuitumopilla ja tolulla huonekalujen alta, takaa ja nurkista ja rätillä listat. Kumarrun hankaamaan jos jotain hangattavaa näkyy.

Vierailija
18/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot pesen itse. Onneksi talossa on pyykkitupa missä pestä, lattialla tai tukevalla puupöydällä, miten kukin haluaa. Kuivatan aina ulkona, mutta kyllä sisälläkin kuivaushuoneessa tangot on.

Olohuoneen matot pesen vain puolentoista vuoden välein, imuroin kyllä ahkerasti, muut pesen tarpeen ja ahkeruuden mukaan, tavallisesti keväin syksyin.

Muovumattolattiani pesen viikoittain, välillä likaantuvimmat kohdat tiheämminkin.

Terv. keski-ikäinen vanhapiika. Ei lemmikkejä. Vieraitaita (sukua ja ystäviä/tuttavia) käy vähintään viikottain.

Vierailija
19/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti miksi pitää sitten hankkia sellaisia mattoja joita ei voi pestä? Tämä jos joku on täysin turhaa luonnonvarojen tuhlailua. Pistää vähän vihaksi.

Meillä pestään 1-2 kuukauden välein lattiat, kura-aikaan tai jos pöpöjä ja muuta sattuu kohdalle, niin useamminkin. Pienet matot mahtuu omaan pesukoneeseen, ja näitä pieniä pidän ktäylppärissä, vessassa ja eteisessä koska noita joutuu pesemään useammin. Isot tulee pestyä kerran vuodessa itse kesäisin käsin tai kerran vuodessa pesulassa.

Vierailija
20/32 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoja mattoja ei tarvitse pesettää koskaan eikä parkettiinkaan lika juuri tartu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme