Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä ajattelit antaa joululahjoiksi

Vierailija
19.11.2019 |

sukulaisillesi ja kavereillesi, jos itse olet pienituloinen / vähävarainen? Tai teetkö niin, ettet anna mitään paketteja kenellekään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään koska ei ole rahaa. Elämän tilanne tällä hetkellä sellainen että en pysty lahjoja ostamaan. Uskon että läheisieni joulu sujuu hyvin ilman mun antamia lahjojakin.

Vierailija
2/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

palapelitaulut menee siskolle ja äidille

äidille ehkä myös neulon villasukat

iskälle ei hajuakaan, kun ei toivetta sanonut

siskon miehelle varmaan vaan suihkusaippuaa kun sitä aina tarvitsee.

poikaystävän kaa ei olla juteltu lahjoista, et ostetaanko toisillemme vai ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksi viikoks lähdetään etelän lämpöön. Se on koko perheen lahja. Kohteessa ehkä jotkut pienet jos siltä tuntuu. Mutta kiireetöntä yhdessäoloa, uimista ja nautiskelua nyt tänä vuonna.

Vierailija
4/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime jouluna World Visionin kautta lehmän Afrikkaan. Siihen meni koko lahjabudjettini. Ex-vaimo oli toivonut Vuittonin laukkua. Ajattelin tämän ilahduttavan häntä, kun on aina väittänyt olevansa hyväntekijä ja afrikkalaisten naisten puolestapuhuja. No erohan siitä tuli. Onneksi joku aito nainen saa perheelleen tuloja tuosta lehmästä jossakin päin Afrikkaa.

Vierailija
5/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sovittu porukoiden kesken, että kukaan ei osta kenellekään mitään. Lapset ovat aikuisia, kaikilla tavaraa riittävästi. Tuen rahallisesti pitkin vuotta, jos tarvis on.

Lapsenlapsia ei vielä ole, joten jää nähtäväksi miten sitten toimitaan, jos heitä syntyy. Luultavasti silloinkin kustannan mieluiten tarpeellisia hyödykkeitä kuin joutavaa muovisälää lelujen muodossa.

Jouluaattona luonamme käy syömässä kuopus puolisoineen, joulupäivänä ja tapanina vierailevat muut. Ahdasta tulee muuten ja pitkämatkalaisten pitää voida yöpyä.

Vierailija
6/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime jouluna World Visionin kautta lehmän Afrikkaan. Siihen meni koko lahjabudjettini. Ex-vaimo oli toivonut Vuittonin laukkua. Ajattelin tämän ilahduttavan häntä, kun on aina väittänyt olevansa hyväntekijä ja afrikkalaisten naisten puolestapuhuja. No erohan siitä tuli. Onneksi joku aito nainen saa perheelleen tuloja tuosta lehmästä jossakin päin Afrikkaa.

Et sinä ostanut lahjaa kenellekään muulle, kuin sinne Afrikkaan, jos sinnekään.

Itse sain kerran jotain sytykkeitä, joiden tuotolla autetaan afrikkalaisia. Heitin lahjan, antajan silmissä, roskiin ja kerroin mielipiteeni.

Vierailija
7/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hyvää joulumieltä

- aikaani/hyvää seuraa

Vierailija
8/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana :D

Vierailija
9/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan varmaan suklaata vanhemmille. Itse tuskin saan mitään. Muuten ei ole ketään kenelle antaisin ja vaikka se on surullista niin toisaalta ei ole edes rahaa. Silti mietin aina kuinka kiva olisi antaa lahjoja.

Vierailija
10/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ex-vaimo olisi ajanut saman asian siellä Afrikassa?

11/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni teen lasipulloon jojobaöljystä ja teepuuöljystä hiuspohjan hoitoöljyä, ja kirjoitan korttiin muita hiustenhoito-ohjeita. Äidillä on huonokuntoiset hiukset ja valittaa aina niistä. 

Vierailija
12/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan muutaman lahjan vain lapsilleni, miehelle ostan jotain, jos löydän. Äidilleni ja anopille annan joulukukan, yleensä se on ollut joku kunnon amaryllis, ei mitään kolmen euron ei pulaa. Isälleni ja appiukolle menee varmaan joku suklaarasia ja siinä kaikki.

Tai no joo, yhdelle kummilapselleni annan varmaan rahaa ja muut kummilapset saavat pärjätä ilman lahjusta, koska olen tukenut heitä tänä vuonna ihan tarpeeksi mm. valmistujaisissa ja 18 vuotta täyttäessä.

On minulla rahaa, mutta ei mitään kiinnostusta työntää sitä yltympäriinsä. Olen rahani tienannut töitä tekemällä ja haluan, että se on lähinnä minun ja perheeni käytössä. Itse en halua keneltäkään mitään lahjaa, en ole halunnut enää yli pariinkymmeneen vuoteen.

Vierailija
13/13 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vastikään rasvaimussa ja ajattelin valmistaa omasta rasvastani saippuoita koko suvulle. Mielestäni ihana ja ekologinen idea.