Hirveä urakka pestä petivaatteet
Kolmas päivä jo menossa. Mökin tyynyt ja peitot + omat. Koneelliseen mahtuu vain yksi tyyny tai täkki kerrallaan ja koneellisia tulee MONTA. Meidän sängystä pelkästään tulee 7 koneellista.
Kommentit (41)
👳 ap sä teet sen vielä! 💪
U did it!
On niin kamalan raskasta. Voi luoja. Mitä te teette jos teille tulisi joskus ihan oikeitakin vastoinkäymisiä elämässänne?
Vierailija kirjoitti:
On niin kamalan raskasta. Voi luoja. Mitä te teette jos teille tulisi joskus ihan oikeitakin vastoinkäymisiä elämässänne?
Älä nyt jaksa
Ap
En tiedä, minkä kokoinen kone meillä on, mutta, neljä tyynyä pesen kerralla. Täkkejä kaksi kerralla. Hyvin pesee ja huuhtelee. En pidä pyykinpesua mitenkään raskaana, konehan ne pyörittää.
Onneksi osaan priorisoida. Mökin jutut voi pestä vaikka 1-2 päivänä, kotona olevat vaikka seuraavassa kuussa. Yhdellä kertaa vaikka omat ja puolison, ja taas kk kuluttua vaikka toisen lapsen, ja sit seuraavassa kuussa toisen.
Mut mä olenkin laiska ja mukavuudenhaluinen, enkä tee ongelmia kotihommista enkä kaipaa niistä kiitosta. Hommat hoituu kyllä vähemmälläkin härdellillä.
Vierailija kirjoitti:
Pesukonehan se ne pesee. Toista se oli 40-luvulla.
40-luvulla oli lähinnä höyhentyynyjä ja sellasia blokkitäytteisiä täkkejä, ei niitä pesty. Pöllytettiin kyllä ulkona ja tuuleteltiin pakkasessa, mutta enpä usko, että pestiin.
Ei se pesu, vaan se kuivatus... ?
Pyörii itsestään mut sen jälk... Bläh?!
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuivaustelineitä joka puolella ja kaiteet täynnä peittoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se kertoo sinun elämästäsi ja vastoinkäymisistä jos jaksat loukkaantua tällaisesta...
Vierailija kirjoitti:
Meillä neljän hengen perhe. Kypsyin viime keväänä lakanoidenpesurumbaan ja mietin, mitä tehdä. Googlailin asiaa ja löysin läheltä mattopesulan, joka pesee myös pyykkiä. Niinpä meidän perheen lakanat viedään nykyään sinne, maksaa 16 euroa/kerta. Pientä arjen luksusta :)
Minusta tuo on pyykinpesussa helpointa. Siis liinavaatteet. Yleensä tämä tapahtuu sunnuntaisin meillä. Aamusta jokainen ottaa omasta sängystää petivaatteet pois ja tuovat kodinhoitohuoneeseen. Kone täyteen ja pesu päälle. Sitten kyseinen setti kuivausrumpuun ja toinen koneellinen pyörimään. Ja nekin vielä kuivausrumpuun. Sitten puhtaana sänkyyn samat tai kaapista toiset.
Enemmän näpertämistä on ihan perus pyykin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia hankimme kuivausrummun. Pyykkien ripustaminen telineeseen on inhokkihommaani.
Mä olen kauhee siivousfriikki mutta olen ruvennut ostamaan halvempia tyynyjä ja peittoja jotka nakkaan roskiin kun on tarpeeksi olleet käytössä (yleensä uusin 2-3krt vuodessa. Joo olen luonnonpilaaja ja mulla on mahdollisuus pestä pesutuvalla mutta silti....ja kyllähän mä niitä peittoja pesenkin ehkä kerran..ikeasta saa edullisesti sellasia vermeitä ja tokmannilla ja askossa on tyynyt usein tarjouksessa. Jostain on joskus tingittävä ja olen päättänyt sen olevan tää pesuruljanssi, mulla on 4hlö perhe plus pari varapeittoo ja tyynyy
vieraille ja lapsenlapselle omat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kauhee siivousfriikki mutta olen ruvennut ostamaan halvempia tyynyjä ja peittoja jotka nakkaan roskiin kun on tarpeeksi olleet käytössä (yleensä uusin 2-3krt vuodessa. Joo olen luonnonpilaaja ja mulla on mahdollisuus pestä pesutuvalla mutta silti....ja kyllähän mä niitä peittoja pesenkin ehkä kerran..ikeasta saa edullisesti sellasia vermeitä ja tokmannilla ja askossa on tyynyt usein tarjouksessa. Jostain on joskus tingittävä ja olen päättänyt sen olevan tää pesuruljanssi, mulla on 4hlö perhe plus pari varapeittoo ja tyynyy
No nyt täytyy kyllä sanoa, että toi kuulostaa kerta kaikkiaan järkyttävältä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörii itsestään mut sen jälk... Bläh?!Juuri tämän takia hankimme kuivausrummun. Pyykkien ripustaminen telineeseen on inhokkihommaani.
Tyynyt ja peitot on pakko vielä kuivattaa vaikka ne kuinka olis kuivausrummussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörii itsestään mut sen jälk... Bläh?!Juuri tämän takia hankimme kuivausrummun. Pyykkien ripustaminen telineeseen on inhokkihommaani.
Tyynyt ja peitot on pakko vielä kuivattaa vaikka ne kuinka olis kuivausrummussa.
Rumpuhan ne kuivattaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumpuhan ne kuivattaa
Kyllä meidän rummun jäljiltä on vielä hyvä levittää peitot ja laittaa varsinkin tyynyt jotenkin ilmavasti että viimeinen kosteus häipyy sieltä uumenista.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö muuten nuo petivaatteet pestä ennen käyttöönottoa?
Muistaakseni ei tyynyja tarvi - lakanat kyllä ja yleensä tekstiilit.
Tietäiskö joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumpuhan ne kuivattaa
Ei kuivata. Ne jää vähän ”nahkeiksi”, untuvajutut. Levittelen pariksi tunniksi ennen kuin pakkaan poids.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumpuhan ne kuivattaa
Kyllä meidän rummun jäljiltä on vielä hyvä levittää peitot ja laittaa varsinkin tyynyt jotenkin ilmavasti että viimeinen kosteus häipyy sieltä uumenista.
Ok. Mun rummun jälkeen ei tarvitse enää kuivatella. Suoraan vaan sänkyyn takaisin.
Meillä neljän hengen perhe. Kypsyin viime keväänä lakanoidenpesurumbaan ja mietin, mitä tehdä. Googlailin asiaa ja löysin läheltä mattopesulan, joka pesee myös pyykkiä. Niinpä meidän perheen lakanat viedään nykyään sinne, maksaa 16 euroa/kerta. Pientä arjen luksusta :)