Näin kuinka "vegaani" työkaveri söi salaa liivatetta sisältävän konvehdin
Luuli olevansa yksin kahvihuoneessa kun kurkkasin oven raosta. Ei kai vegaanin kuuluisi saada syödä tuollaista?
Kommentit (36)
Kyl mää niin kauhiast ihmettelen, että
A) miten joku jaksaa laittaa tällaisen aloituksen.
B) miten näin moni viitsii vastata siihen, vaikkei koko asiassa ole mitään asiaa eikä huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli tutkimus, jonka mukaan 30% kasvissyöjistä myöntää syövänsä lihaa kännissä.
Se oli aika heikkolaatuinen tutkimus. Noin käy useimmin kasvisyöjille, jotka eivät ole olleet kasvissyöjiä kovin kauan ja jotka todennäköisesti eivät ole kasvissyöjiä kovin kauaa sen jälkeen.
Kaverinsa kuvasivat kun vegaani veti kebappii kännissä. Suuttui niin että pisti välit poikki. Ei ollut ensimmäinen kerta kun veti ja oli aikaisemmin kiistänyt syöneensä niin siksi kuvasivat. Mut hei sellasii ne vegaanit on. Hermot ei kestä kun jää kiinni.
Mä aloin syömään vegaanisesti kuukausi sitten. Oltiin kaverin kanssa syömässä ja se söi jotain suklaakakkua jälkiruoaksi ja sanoi, että jos haluan voin maistaa häneltä. Sanoin, etten välitä, kun siinä on maitoa etc. Siihen se vitsaili, että hän sitten olisi kuvannut kun syön sitä ei-vegaanista kakkua. En kyllä tajunnut ollenkaan vitsiä.
Minut on leimattu vegaaniksi. Syön kuitenkin kerran kesässä kaksi grillimakkaraa. Ja jopa melkein joka vuosi kebabin kermaperunoilla.
Siitähän sitten riittää kavereille ja sukulaisille puhumista vuodeksi. :D
Ehdotan, että vasikoit esimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vegaani sille voi, jos konvehdin tuoteselosteessa ei liivatteesta kerrota. Hänhän ei syönyt sitä salaa, vaan konvehti salaa sisälsi liivatetta.
Ymmärräthän eron:
työkaveri söi salaa liivatetta sisältävän konvehdin
työkaveri salaa söi liivatetta sisältävän konvehdin
Tuo toinen versio on jo aikamoista Yoda-puhetta. Eiköhän paras ja selkein versio olisi
"työkaveri söi liivatetta sisältävän konvehdin salaa"
Sorry, laiskuuttani jätin alun pois eli toki olisi pitänyt olla "Näin, kuinka vegaani työkaveri salaa söi liivatetta sisältävän konvehdin."
Vierailija kirjoitti:
No kun keskimäärin suomalainen syö lihaa 79 kiloa vuodessa niin vähemään hän varmaan sillä maapalloa kuormittaa jos syö silloin tällöin konvehdin?
Olet varmaan kuormittanut itseäsi paljon, kun olet käynyt tuon lihan syönnin laskemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli tutkimus, jonka mukaan 30% kasvissyöjistä myöntää syövänsä lihaa kännissä.
Se oli aika heikkolaatuinen tutkimus. Noin käy useimmin kasvisyöjille, jotka eivät ole olleet kasvissyöjiä kovin kauan ja jotka todennäköisesti eivät ole kasvissyöjiä kovin kauaa sen jälkeen.
Alkoholi poistaa estoja ja ihmisen luontainen taipumus lihansyöntiin pyrkii pintaan samalla tapaa kuin halu paritella vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Ei poista estoja paitsi jos uskot että poistaa. Se toimii siis vain sosiaalisesti hyväksyttävänä syynä luopua niistä estoista itse. Sellaisia haluja ei voi kännissäkään nousta joita ihmisellä ei oikeasti ole, olivat miten "luonnollisia" tahansa. Ei mulle tule paskahätäkään humalassa, jos ei suolessa ole massaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se vegaani ihan itse päätä mitä saa ja mitä ei saa syödä.
Saa, mutta silloin ei myöskään ole korrektia nimittää itseään vegaaniksi, jos syö ei-vegaanisia tuotteita.
Mä en ollenkaan ymmärrä tätä asennetta. Jos poikkeuksia tekee kerran tai kaksi vuodessa ja ne on luokkaa yksi konvehti, niin mitä ihmeen mieltä on tätä ruveta erottelemaan "oikeasta" veganismista?
On se mielenkiintoista kuinka sekasyöjät ovatkin ne varsinaiset ruokapoliisit, jotka kyttäväät erikoisruokavaliota noudattavia. Siis oikeasti, mitä väliä sillä on kellekään, että joku itseään vegaaniksi kutsuva syökin yhden konvehdin? Miksi se kiinnostaa ja sitä pitää sitten päivitellä? Eiköhän se "vegaani" voi ihan yhtä lailla kuin sekasyöjä päättää, mitä syö ja mitä ei ja milloin. Ei minkään tarvitse olla ehdotonta.
Jos ei toitota aatettaan esim. syyllistävään sävyyn niin so what. Itse olin kerran pikkujouluissa mihin tuli kaksi kasvissyöjä/vegaania. Kovaan ääneen julistivat miten eivät voi syödä pöydästä sitä ja tätä ja sitten äkkäsivät leipomani hyydytetyn juustokakun, kyllä maistui eikä liivatteen perään kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi poistaa estoja ja ihmisen luontainen taipumus lihansyöntiin pyrkii pintaan samalla tapaa kuin halu paritella vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Ei poista estoja paitsi jos uskot että poistaa. Se toimii siis vain sosiaalisesti hyväksyttävänä syynä luopua niistä estoista itse. Sellaisia haluja ei voi kännissäkään nousta joita ihmisellä ei oikeasti ole, olivat miten "luonnollisia" tahansa. Ei mulle tule paskahätäkään humalassa, jos ei suolessa ole massaa.
Vessahätä on ihan eri asia kuin estojen vähentyminen. Ei ne estot kokonaan poistu mutta vähenevät merkittävästi. Jo sen todistaa sekin että saluunoista on monta naista lähtenyt kanssani sänkyyn parin tunnin tutustumisella. Tuskin selvinpäin niin helposti lähtisivät mukaan.
Mua kiinnostaisi, mikä konvehti sisältää LIIVATETTA? Maitoa joo, mutta karkeissa liivatetta on jossain viinikumeissa, Panttereissa, yms.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi, mikä konvehti sisältää LIIVATETTA? Maitoa joo, mutta karkeissa liivatetta on jossain viinikumeissa, Panttereissa, yms.
Jos mammoja uskoo niin kaikki konvehdit sisältää liivatetta.
Minä näin kun luterilaiseen kirkkoon kuuluva kaverini söi verilätyn.
Tuo toinen versio on jo aikamoista Yoda-puhetta. Eiköhän paras ja selkein versio olisi
"työkaveri söi liivatetta sisältävän konvehdin salaa"