Mikä siinä raittiudessa on niin hienoa?
Itse en ole huomannut. Elämänlaatu on suht sama silloin, kun en juo ollenkaan ja silloin kun juhlin esim kerran pari kuussa. En usko että ns. pystyisin juomaan useasti, koska krapulassa olo on ällöä. On siinä oma tunnelmansakin kumminkin kerrata edellisillan tapahtumia ja virua kohmelossa kaverin kanssa.
Kommentit (14)
Niin meinaat että kaikki juo tuolla sinun tavalla?
Eiköhän se ole ihan ihmiskohtaista. Jotkut ihmiset eivät voi juoda silloin tällöin, koska he ovat alkoholisteja. Toisilla taas ei ole mitään tarvetta juoda. Ei toisten ihmisten lähtökohtia tarvitse verrata omiinsa.
Mä oon nähnyt, miten hyvää raittius tekee sellaisille ihmisille, joilla se ongelma on.
Mun kroppa on temppeli. Joillekin kroppa tuntuu olevan kaatopaikka.
Minä tykkään juoda tissutellen ja nautin krapulasta vielä enemmän kuin juomisesta. Oikeastaan se on mukavampaa kuin juominen. Jos voisi valita niin ottaisin pelkän krapulan.
Ihmiset, jotka ovat juoneet useamman kerran viikossa huomaavat eron paremmin kuin sinä, ap. Eiköhän tässä ole selitystä tarpeeksi.
Eikös 1800-luvun raittiusliike pyrkinyt lähinnä kohtukäyttöön, ei absolutismiin? Jos vaihtoehtoina ovat hiljainen tissuttelu viikon mittaan huipentuen viikonloppulotraamiseen sekä ikuinen njet, suosin itse jotain puolivälistä absolutismin suuntaan. Nykyään tulee parisen kertaa vuodessa otettua koska perhetilanne niin kuluttava muutenkin: ei ole juomaseuraa, rahaa eikä aikaa. Opiskelijanahan näitä tietenkin oli...
Lämässä ei ole muuta järkeä kuin käyttää päihteitä, piste.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena elimistö kestää.
Nuorena aivot eivät kestä kun niiden kehitys on kesken.
Tämän kyllä huomaa kun 10-vuotiaana alkoholismin aloittaneita katselee ja niiden neurologiaa testaa.
Aina kun lähdin juomaan, tuli sanomista. Nyt selvinpäin ollessa ei tule sanomista. Ja se on mukavaa. Ei tarvitse miettiä että mitä tulikaan tehtyä ja ketkä kaikki sen näki.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään juoda tissutellen ja nautin krapulasta vielä enemmän kuin juomisesta. Oikeastaan se on mukavampaa kuin juominen. Jos voisi valita niin ottaisin pelkän krapulan.
No sulla ei ole oikeaa darraa sitten ollutkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Eikös 1800-luvun raittiusliike pyrkinyt lähinnä kohtukäyttöön, ei absolutismiin? Jos vaihtoehtoina ovat hiljainen tissuttelu viikon mittaan huipentuen viikonloppulotraamiseen sekä ikuinen njet, suosin itse jotain puolivälistä absolutismin suuntaan. Nykyään tulee parisen kertaa vuodessa otettua koska perhetilanne niin kuluttava muutenkin: ei ole juomaseuraa, rahaa eikä aikaa. Opiskelijanahan näitä tietenkin oli...
Eiköhän se riipu ihan yksilöstä, mikä sopii ja mikä ei.
Koko alkoholinkäytön ajatuskin on käsittämätön. Miksi ajaa kroppaansa ainetta, joka on todistetusti vaarallista, joka tuhoaa aivosoluja ja sotkee aivokemian, ja josta ei ole mitään hyötyä terveydellisesti? Sama kuin tupakointi. Miksi?
Nimenomaan se "oma tunnelmansa". Se on niin tympeä.