Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kauhean vihainen, minulle pahaa tehneellä ihmisellä sujuu hyvin

Vierailija
19.11.2019 |

Vuosi sitten hänellä meni huonosti ja olin tyytyväinen. Ajattelin että en edes tarvitse kostoa, koska hän tuhoaa itse itsensä. Nyt kuitenkin hänellä ainakin pintapuolisesti menee hyvin ja on saanut ratkottua monet ongelmistaan. Itsellä taas vaikeudet ovat kasaantuneet. Ongelmat fyysisen terveyden kanssa ovat rasittaneet tosi paljon, mielenterveys on alkanut heitellä traumojen takia ja olen myös alkanut pari kertaa kuussa juoda. Koulua tai töitä en ole pystynyt vielä opiskelemaan ja raha-asioissa ollut vaikeaa. Juominen on toki omaa syytäni ja harmittaa, että en jaksanut välttää sitä. Olen kuitenkin raivoissani siitä, että ihmisellä joka on mahdollisimman paljon minua satuttanut, menee paremmin nyt. Tiedän, että mikään ei auta paitsi keskittyä omaan elämään, eikä tämä ihminen edes ansaitsisi että ajattelen häntä. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit oikeaan paikkaan. Täällä näitä riittää, jotka oma elämäkerrassaan kirjoittaa itsestään sen sankarin ja kaikista muista syypäitä kaikkiin heidän ongelmiin. Jään odottaamaan kuin empatia ja sympatia tulee säteilemään.

Vierailija
2/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Tuhlaat kyllä aivan turhaan energiaasi jatkamalla tuota kaunaasi kyseistä henkilö kohtaan. Ottaahan se päähän juu, kun toinen on kjyrpä ja itsellä menee yhä huonosti, mutta mitä sinä tuosta vihastasi oikeasti saat? Et yhtään mitään muuta kuin sen, että tavallaan sidot kiven omaan nilkkaasi kun olet jo muutenkin hukkumaisillasi. Ja juominen nyt on ihan lopullista typeryyttä tuossa tilanteessa.

Oletko miettinyt, missä vaiheessa nykyistä olotilaasi oikeastaan tuttusi lakkaa olemasta varsinainen syy, ja missä vaiheessa suurimpana syynä on oma asenteesi ja omat valintasi.

Tässä nyt tuli vähän ilkeään sävyyn läjä kliseitä, mutta niin nää asiat nyt vaan on. Mieti, haluatko oikeasti ajaa itsesi päihdeongelmiin, mielenterveysongelmiin ja ties mihin vain siksi, ettet halua päästää irti ja mennä eteenpäin? Jos toinen on jo aiemmin satuttanut sinua, älä enää itse satuta itseäsi lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hänellä menee hyvin?

Vierailija
4/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned. - Buddha.

...viisaita sanoja. 

Miksi sinua kiinnostaa miten jollakin muulla varsinkin sinua huonosti kohdelleella menee, silloinhan annat käytännössä itse hänelle vallan vieläkin vaikuttaa sinuun.

Suosittelen keskittymään omaan elämään, ihmisiä kun et voi muuttaa etkä menneisyyttä. Anteeksipyyntöä tai katumusta on turha jäädä muilta odottamaan tai sitä että muilla menisi huonommin, mitä se edes hyödyttäisi vaikka menisi huonommin, ei se korjaa mennyttä, anna porskuttaa keskity sinä omaan porskuttamiseesi. 

Vierailija
5/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tuon ihmisen teot vammautti minua pysyvästi, siis vaikuttaa arkeeni ja mahdollisuuksiini työ ym. elämässä nyt ja aina. Tilanne on vaan sellainen, että en pysty todistamaan tätä ja saada oikeutta oikeuslaitoksen kautta. En voi selittää koko tarinaa tässä, aika uskomatonhan se on. Mutta siksi on erityisen epäreilua, että tämä toinen pääsee eteenpäin elämässään, kun on täysin vähentänyt minun realistisia mahdollisuuksiani. Eli kyse ei ole jostain sellaisesta, että aviomies esim petti minua ja en pysty _henkisesti_ pääsemään tästä yli ollenkaan. Ap

Vierailija
6/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulit oikeaan paikkaan. Täällä näitä riittää, jotka oma elämäkerrassaan kirjoittaa itsestään sen sankarin ja kaikista muista syypäitä kaikkiin heidän ongelmiin. Jään odottaamaan kuin empatia ja sympatia tulee säteilemään.

En huomannut missä kohtaa tein itsestäni sankaria. Kerroin voivani huonosti enkä ole tarpeeksi pystynyt auttamaaan itseäni. Ap

Vierailija
7/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että samanlaisia kohtaloita on kanssani paljon täällä maailmassa. Esim. lääkäri tehnyt hoitovirheen, ei pysty todistamaan, acid attack, tekijää ei saada kiinni, vanhempiensa pahoinpitelemä loppuiäksi traumatisoitunut lapsi, teot vanhentuneita jne. Kyllähän maailma on hirveää vääryyttä täynnä ja joiltain on otettu lopullisesti vääryydellä pois. Siinä ei paljon ylevät mietelauseet auta. Ap

Vierailija
8/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei auta vihaaminenkaan.

Vierailija
9/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned. - Buddha.

...viisaita sanoja. 

Miksi sinua kiinnostaa miten jollakin muulla varsinkin sinua huonosti kohdelleella menee, silloinhan annat käytännössä itse hänelle vallan vieläkin vaikuttaa sinuun.

Suosittelen keskittymään omaan elämään, ihmisiä kun et voi muuttaa etkä menneisyyttä. Anteeksipyyntöä tai katumusta on turha jäädä muilta odottamaan tai sitä että muilla menisi huonommin, mitä se edes hyödyttäisi vaikka menisi huonommin, ei se korjaa mennyttä, anna porskuttaa keskity sinä omaan porskuttamiseesi. 

Toinen versio samansisältöisestä viisaudesta: katkeruus on sitä, että juo itse myrkkyä ja kuvittelee, että se toinen kärsii siitä.

Vierailija
10/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...viisaita sanoja. 

Toinen versio samansisältöisestä viisaudesta: katkeruus on sitä, että juo itse myrkkyä ja kuvittelee, että se toinen kärsii siitä.

Näin on, mutta totta joka sana.

Se että ei saa oikeutta katkeroittaa, jotkut asiat on vain hyväksyttävä etteivät ne ikinä tule samaan oikeutta, vaikka sen myöntäminen kipeää tekisikin. En tiedä miten toisen elämän seuraaminen siihen auttaisi, päin vastoin. Suruaika on käsiteltävä vihoineen, mutta joskus on pakko päästää irti, jotta voi jatkaa elämää.

Jos esimerkiksi on trauma se kannattaa käsitellä että pääsee vihasta tai ettei se viha hallitse loppuelämää.

Välillähän oikeus tapahtuu, mutta se katkeruus kuitenkin jää ihmisillä, koska eivät asiaa käsittele ja hyväksy, hyväksyminen ei ole sama kuin asian hyväksyntä, jokin asia x on tapahtunut hyväksyn sen en voi sitä muuttaa ja teen minkä pystyn ettei se vaikuttaisi omaan elämääni jatkossa.

Kaikestahan voi käytännössä katkeroitua, ihan ymmärrettävää myös, mutta mitä se itseä auttaa, silloin tämä väärin tehnyt ihminen vain nujertaa sinut uudestaan ja uudestaan. 

Eikä tuokaan tapahdu nopeasti, vaan sille on anettava aikaa, välillä käydään pohjalla ja silloin suututtaa, mutta lopulta kuitenkin sieltä noustaan, ei sille toiselle kannata antaa loppuelämäänsä varsinkaan antaa sen katkeroittaa omaa mieltä. 

Vierailija
11/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että samanlaisia kohtaloita on kanssani paljon täällä maailmassa. Esim. lääkäri tehnyt hoitovirheen, ei pysty todistamaan, acid attack, tekijää ei saada kiinni, vanhempiensa pahoinpitelemä loppuiäksi traumatisoitunut lapsi, teot vanhentuneita jne. Kyllähän maailma on hirveää vääryyttä täynnä ja joiltain on otettu lopullisesti vääryydellä pois. Siinä ei paljon ylevät mietelauseet auta. Ap

Mikä siihen mielestäsi auttaisi, oikeus? Ehkä se auttaisi hetkeksi, vaan se tuska sisällä silti on ja jatkaa olemista niin kauan kun jatkat vihaamista ja seuraamista eli annat jatkua. Keskity itseesi, toista ihmistä et voi muuttaa. 

Vierailija
12/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, mitä on tapahtunut, et voi enää yhtään mitään. Et voi muuta kuin hyväksyä tilanteen niin kuin se on.

Kenties ajatus siitä lohduttaa, että kun vain jatkat elämääsi eteenpäin, niin ajan myötä kyllä tulee tähdellisempääkin ajateltavaa kuin näiden kyseisten tapahtumien pyörittely.

Murehtimalla ja vatvomalla kokemiasi vääryyksiä vain ruokit omaa pahaa oloasi.

Jos haluat pahan olon loppuvan, on vatvomisenkin loputtava.

Yritä löytää muuta tekemistä ja muuta ajateltavaa - jotain niin innostavaa, että se vie mukanaan ja uppoudut siihen unohtaen kaiken muun.

Entä jos sen sijasta, mikä on huonosti, keskittyisitkin kaikkeen siihen, mikä on hyvin?

Entä jos nykyisen tilanteen epäkohtien sijasta keskittyisitkin jäljellä oleviin mahdollisuuksiin?

Ehkä tapahtumien myötä on jopa avautunut uusia ovia, uusia mahdollisuuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi