Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsiparkki-ruutuihin ajaa jos kyydissä on esim. naapurin lapsi tai vaikka 15-vuotias lapsi? Missä menee raja?

Vierailija
19.11.2019 |

Minä ajoin 6-vuotiaan hoitolapsen kanssa tuollaiseen ruutuun ja joku pappa tuli sönköttämään että kyllä tuon ikäinen jo osaa kävellä kauempaakin ja eipä taida omasikaan olla kun olet niin nuori (olen 18v)

Kuka siihen saa "virallisesti" parkkeerata?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän aina ne urpot jotka parkkeeraa perhepaikoille, jos ei ole pieniä lapsia LASTENISTUIMISSA! Sitä tilaa tarvitaan, kun otetaan kaksi pientä ulos autosta! Nyt kaikki laiskat pullukat ottakaa opiksi ja liikunnan kannalta! Kävelkää se 10metriä enemmän ja muistakaa perheellisiä!

Vierailija
62/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut, että sulla on hoitolapsi, etkä ole niin tottunut kulkemaan parkkipaikoilla pikkulasten kanssa, että ajattelit valita turvallisemman vaihtoehdon.

Mutta omasta elämästäni voin sanoa, että nuo tulivat tositarpeeseen silloin, kun on ollut pikkuinen turvaistuimessa tai vauva kaukalossa, ja on ollut yksin lapsen kanssa liikenteessä. Tosin parkkiruutu oikein kaukaa, mihin kukaan häirikkö ei jaksa parkkeerata, on myös hyvä vaihtoehto. Saa purkaa ja täyttää autoa ihan omassa rauhassa.

Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei selitellä besserwissereille yhtään mitään! Korkeintaan voi sanoa että oikein mukavaa päivänjatkoa teillekin. Ja hymyillä leveästi. Lapsiparkeihin voi ajaa isompienkin lapsien kanssa ja jotkut ajaa jopa ilman lapsia. Ei ehkä pitäisi kertoa, mutta eräs tuttuni, jolla on terveydellisistä syistä liikkuminen hieman hankalaa, niin tarvitsee autonoven leveästi auki, sai vastaavan pätijän ja toisten asioihin puuttujan kimppuunsa, kun oli ajanut perhepaikalle. Papparainen huuteli että "rouva, missä teidän lapset on?!" niin tuutavani oli vastannut että "Maailmalla!" :DD 

Juuripa tämä. En näe, miksi tervepäinen ihminen ylipäätään lähtisi pätemään ja puuttumaan kaupan parkkipaikalla. Juu, on toki epäkohteliasta väärinkäyttääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on lapsiperheille vaikea ymmärtää ettei heillä ole etuoikeutta syrjiä muita vain koska heillä on lapsia. Itselläkin on lapsia ja hävettää kyllä näiden puolesta kun ovat aina vaatimassa erityiskohtelua.

Vierailija
64/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on lapsiperheille vaikea ymmärtää ettei heillä ole etuoikeutta syrjiä muita vain koska heillä on lapsia. Itselläkin on lapsia ja hävettää kyllä näiden puolesta kun ovat aina vaatimassa erityiskohtelua.

Äidille etua, koska lapset.

PS. Minun mielestäni just niiden ratasikäisten kanssa on ollut tosi helppoa kulkea ja matkustaa sekä prismaperheillä. Pistää rattaisiin ja menoksi - jaksaa tulla vaikka kotoa asti rattailla, saati sitten parkkipaikan nurkasta. Hankalimpia ovat sen ikäiset, jotka kyllä kulkevat itse, mutta touhussa ei ole päätä tai häntää.

Vierailija
65/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihahdus kirjoitti:

Ottaa päähän aina ne urpot jotka parkkeeraa perhepaikoille, jos ei ole pieniä lapsia LASTENISTUIMISSA! Sitä tilaa tarvitaan, kun otetaan kaksi pientä ulos autosta! Nyt kaikki laiskat pullukat ottakaa opiksi ja liikunnan kannalta! Kävelkää se 10metriä enemmän ja muistakaa perheellisiä!

Tämä pullukka tarvitsee tilaa poistuessaan autosta. Liian monta kertaa olen kolhinut ovella viereistä autoa.

Vierailija
66/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvaistuimessa lasten tulisi olla sinne 135 senttiseen asti eli n. 8-10-vuotiaaksi, ja se on minun mielestäni hyvä "raja" lapsiperhepaikoille.

Kun ei enää tarvitse turvaistuinta/ -kaukaloa ja lapset jo itsenäisesti selviävät turvavöistä yms. niin on varmasti sopiva aika siirtyä normiparkkiin.

Ei niitä paikkoja rajata jollekin erityisryhmälle, ne on tarkoitettu jokaiselle asiakkaalle.

Vierailija
67/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 17v, 14v ja 12v lapset. En ole lapsiparkiin ajanut ainakaan 9 vuoteen eli sen jälkeen, kun tuo kuopuskin oli sen ikäinen, että hän tajusi, miksi parkkipaikalla ei voi lähteä sinkoilemaan mihin sattuu ja rattaita ei enää käytetty. anna suosiolla ne paikat niille, joilla on turvakaukalo/vaunu ikäisiä, joiden siirtäminen autosta ulos vaatii tilaa. 

Vierailija
68/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lapsiparkkiruudut on tarkoitettu ihan kaikille, ei niissä mitään rajauksia ole.

Rajauksena niissä on ihan normaali maalaisjärki!

Ei tulisi mieleenikään viedä perheparkkiruutua lapsiperheeltä.

Vierailija
69/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lapsiparkkiruudut on tarkoitettu ihan kaikille, ei niissä mitään rajauksia ole.

Rajauksena niissä on ihan normaali maalaisjärki!

Ei tulisi mieleenikään viedä perheparkkiruutua lapsiperheeltä.

Rauhotu, hyvä ihminen. Jos parkkiruutu on vapaa, niin ei sitä olla keneltäkään viemässä.

Vierailija
70/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei virallista lasten ikärajaa. Itse parkkeerasin välillä silloin, kun lapset oli pieniä, turvakaukalossa/istuimessa matkustavia. Kolmannen syntyessä isommat oli 3 ja 4 vuotta niin oli helpoin siitä oven lähistöltä mennä kauppaan. Jos pelkästään vauva oli mukana niin parkkeerasin peränurkkaan koska jäi parhaiten tilaa laittaa kaukalo takaisin kyytiin, ihmiset ei yleensä halua olla parkkipaikan perällä ja viereiset ruudut tyhjiä. Samoin, kun lapset olivat hieman isompia 5v - - - > olen parkkeerannut parkkipaikan perälle. Jää auton ovet kolhimatta. Itse vahdin ovet aina omien lasten kanssa, mutta kaikki eivät todellakaan vahdi. Kerran oli jopa joku perheenisä asettanut ovensa autoani vasten jotta ilma vaihtuu, kun lapsensa oli jo kyydissä ja itse vei kärryä.

Vierailija
71/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että minä vihaan näitä itsekkäitä välinpitämättömiä ihmisiä jotka väärinkäyttävät lapsiparkkeja koska se ei ole LAITONTA ja ei voida KIELTÄÄKÄÄN.

Siihen on syy miksi ne ovat ystävällisesti osoitettu lapsiperheille. Kaukaloiden ja lastenistuimien kanssa tarvitaan tilaa ja pienten lasten kanssa käveleminen parkkihallissa pitkiä matkoja on vaarallista.

Jos terve aikuinen on niin laiska että itsekkäästi vie yhden näistä paikoista niin suosittelen katsomaan peiliin ja tekemään muille palveluksen tilaamalla jatkossa netistä ruokatarvikkeet suoraan kotiin, kaikki voittavat.

Hyvä tietää! Alan käyttää aktiivisemmin. Ja minä "vihaan" tiettyjä röyhkeitä ihmisiä, joiden mielestä heidän persiin tuotokset menevät kaiken muun edelle. Tuolla joku jo nillitti, kun iäkästä alzheimeräitiä varten tällaiseen perheparkkiin ajaa tytär!!! "Meneekö terveen äidin ja lapsen edelle"? Ei niin kukaan edes väittänyt, vaan katsoi, että on samanarvoinen, kun äitinsä tarvitsee huolenpitoa. Mutta tämänkin sai joku vääräksi väännettyä.

Kaupoissa saat väistellä kakaroita, joille on annettu oma kärry, minkä kanssa vedellään holtittomasti ympäri ja tullaan kulman takaa vaikka päälle, samalla kun työnnetään suuhun hyllystä kaapattua syötävää ja imetään pillimehua. Vanhempia ei näy  missään, tai saatetaan jonkun tutun kanssa rupatella ahtaassa paikassa tukkona, samalla kun kurittomat pennut touhuaa omiaan. Ja sitten vielä kehdataan tulla valittamaan.

Huolehtikaa itse vaikka ensin siitä, ettei ostoskärryihin mennä pskaisilla kengillä, ennen kuin tulette näistä kaikkien käyttöön tarkoitetuista paikoista vinkumaan. Sama bussissa, jalat pois penkeiltä!

Vierailija
72/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvaistuimessa lasten tulisi olla sinne 135 senttiseen asti eli n. 8-10-vuotiaaksi, ja se on minun mielestäni hyvä "raja" lapsiperhepaikoille.

Kun ei enää tarvitse turvaistuinta/ -kaukaloa ja lapset jo itsenäisesti selviävät turvavöistä yms. niin on varmasti sopiva aika siirtyä normiparkkiin.

Lapsiperheparkkiin saa ajaa koska haluaa.

Vierailija
73/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihahdus kirjoitti:

Jos joku on laiska pullukka, niin se on nykyajan moskaa mässyttävä kakara. Joutaa ihan hyvin ottaa muutaman askeleen hieman kauempaakin. Melkein kouluikäisiä näkee rattaissa, joilla jopa tutti suussaan.

Vierailija
74/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle mammalle ei pieni kävely ole yhtään haitaksi :D

Vierailija
75/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle mammalle ei pieni kävely ole yhtään haitaksi :D

Kyllä, ja samalla voi opettaa jälkikasvuaan kävelemään rauhallisesti siellä parkkipaikalla. On paljon tilanteita, missä käytöstapoja tarvitaan, muuallakin kuin kaupan pihalla. Muutaman viikon karkkikielto, niin loppuu riehuminen.

Vierailija
76/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-vuotias lapsesi ei selviä itsenäisesti turvavöistä? 😂