Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako lapsiparkki-ruutuihin ajaa jos kyydissä on esim. naapurin lapsi tai vaikka 15-vuotias lapsi? Missä menee raja?

Vierailija
19.11.2019 |

Minä ajoin 6-vuotiaan hoitolapsen kanssa tuollaiseen ruutuun ja joku pappa tuli sönköttämään että kyllä tuon ikäinen jo osaa kävellä kauempaakin ja eipä taida omasikaan olla kun olet niin nuori (olen 18v)

Kuka siihen saa "virallisesti" parkkeerata?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan aina lapsiparkkiin, jos sellainen on vapaana, vaikka lapsia ei olekaan. Mahdollisille sönköttäjille voittaisin kintaalla.

Vierailija
22/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papat voi suksia huitin kuuseen. Aina jokapaikassa pätemässä ja neuvomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut, että sulla on hoitolapsi, etkä ole niin tottunut kulkemaan parkkipaikoilla pikkulasten kanssa, että ajattelit valita turvallisemman vaihtoehdon.

Mutta omasta elämästäni voin sanoa, että nuo tulivat tositarpeeseen silloin, kun on ollut pikkuinen turvaistuimessa tai vauva kaukalossa, ja on ollut yksin lapsen kanssa liikenteessä. Tosin parkkiruutu oikein kaukaa, mihin kukaan häirikkö ei jaksa parkkeerata, on myös hyvä vaihtoehto. Saa purkaa ja täyttää autoa ihan omassa rauhassa.

Vierailija
24/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta moraalista tuo on kiinni. Kokeeko tarvitsevansa sitä leveää ruutua.

Muistan, kun 10 v sitten piti jättää turvakaukalo ja vauva maahan parkkipaikalle (muut töllistelevät että nyt se jättää vauvansa) Peruuttaa auto kulkuväylälle. Ja vasta sitten mahtui ovi riittävän auki kaukaloa varten.

Oli niin ilkeä tilanne useamman kerran, että mietin tarkasti tarvitsenko sen ruudun. Joskus on kyllä ketuttanut, kun olen itse mennyt kauemmas ja joku yksinäinen audimies on heti kaahannut perheruutuun.

Vierailija
25/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän näitä joskus todella huonosti liikkuvan äitini 79 v. kanssa. Tulkitsen ne perheparkeiksi.

Vierailija
26/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin saa ajaa kuka vain koska tahansa.

Saksassa noita kutsutaan nais-parkkipaikoiksi. Voitte itse pätellä onko se lasten vai ajotaidon takia, mutta aina asia mikä estää miehiä ajamasta niihin on häpeä.

Vierailija
27/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös turvakaukaloiän jälkeen on monta vuotta tarvetta lisätilalle, koska auton ympärillä tapahtuu monenlaista sähellystä. Ähelletään kauppakasseja autoon ja samalla pidetään yhtä lasta kainalossa ja toiset lapset pyörivät ympärillä malttamattomina. Lapsiperhepaikat ovat pelastus, kun olet esim. muutaman eri ikäisen lapsen kanssa liikkeellä. Jo yksikin lapsi voi olla sellainen touhotin, että välimatka viereisiin autoihin on järkevä.

Miksi sun lapset ei osaa olla rauhallisesti parkkipaikalla? Miksi pitää touhottaa ympäriinsä?

Vierailija
28/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ajaa vaikka ei olisi koskaan lasta nähnytkään.

Juuri näin. Eikä ruudut ole edes sinisiä, kuten invamerkityt. Lisäkilpiä ei ole kieltämässä.

Ne antavat helpotusta lasten kanssa asiointiin, mutta palvelevat myös muita asiakkaita. Enemmän käytetään väärin invaparkkeja, ja olisi hyvä, jos invalidit invapaikan ollessa jonkun invatunnuksettoman ääliön käytössä, parkkeeraisivat leveään lapsiparkkiin, ne kun ovat aina kaupan ovien lähettyvillä ja niitä on onneksi useita.

Minä käytän, jos ei muuta ole, en ala selkäsärkyisenä talsimaan pitkiä matkoja.

Ja jospa äiditkin käyttäytyisivät kuten kuuluu  kaupassa, viimeksi oli vaihteeksi karjalanpiirakoita lattialla poljettuna kakaroiden jäljiltä Lidlissä. Kovasti itse vaan osataan vaatia. Olen myös seurannut, kuinka vetreitä isoja koululaisia hyppää reippaasti askeltavan mamman kanssa kauppaan autostaan lapsiparkista. Pata ja kattilat...

Miten sinne kauppaan on muuten päästy aiemmin hieman kauempaa, ennen noita levennettyjä ruutuja?

Vierailija
29/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso yhtään pahalla, kunhan on joku alle 10-vuotias lapsi mukana. Mutta se hieman harmittaa, kun näin äitiyslomalla käyt päivällä kaupassa ja joudut kantamaan lapset ja ostokset parkkipaikan kauimmaiseen nurkkaan, koska eläkeläiset ja ruokatunnille eväitä hakevat ovat vallanneet kaikki perhepaikat.

Vierailija
30/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa arkena päivällä eikä koskaan ole kaupan parkkipaikka niin täynnä, etteikö siellä olisi monta vapaata perheparkkipaikkaa. Kauaimmaisessa nurkassa en ole koskaan nähnyt autoa.

Vierailija
31/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otin kerran kaupassa kärryt, joissa luki "vain lapsiperheille". Olin 15-vuotiaan lapseni kanssa ostoksilla. :D

Vierailija
32/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tarkoitettu tietenkään kaikille. Onhan ne ihan erikseen merkittykin.Eihän siitä mitään rangaistusta seuraa, vaikka niitä ilman lapsia käyttäisi, mutta paheksuntaa se kyllä herättää. Ja ihan syystä. Onhan se oikeasti tosi vaarallista jos vaikka äiti on yksin kolmen alle kouluikäisen kanssa isoilla ostoksilla, ja pitäisi sitten kulkea ostoskärryn ja kolmen pienen lapsen kanssa parkkipaikan toiseen päähän, koska joku on puhtaasti laiskuuttaan varannut lapsiperheille tarkoitetut paikat.

Kyllä on tarkoitettu kaikille.

Vierailija
33/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös turvakaukaloiän jälkeen on monta vuotta tarvetta lisätilalle, koska auton ympärillä tapahtuu monenlaista sähellystä. Ähelletään kauppakasseja autoon ja samalla pidetään yhtä lasta kainalossa ja toiset lapset pyörivät ympärillä malttamattomina. Lapsiperhepaikat ovat pelastus, kun olet esim. muutaman eri ikäisen lapsen kanssa liikkeellä. Jo yksikin lapsi voi olla sellainen touhotin, että välimatka viereisiin autoihin on järkevä.

Miksi sun lapset ei osaa olla rauhallisesti parkkipaikalla? Miksi pitää touhottaa ympäriinsä?

Niin, miksiköhän?! No siksi, että ne ovat lapsia. Eloisia, vilkkaita, aktiivisia. Eivätkä aina osaa olla säntillisiä kuin Vilijonkan lapset.

Vierailija
34/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin saa ajaa kuka vain. Invapaikkaan vain luvalla.

Vierailija
35/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tarkoitettu tietenkään kaikille. Onhan ne ihan erikseen merkittykin.Eihän siitä mitään rangaistusta seuraa, vaikka niitä ilman lapsia käyttäisi, mutta paheksuntaa se kyllä herättää. Ja ihan syystä. Onhan se oikeasti tosi vaarallista jos vaikka äiti on yksin kolmen alle kouluikäisen kanssa isoilla ostoksilla, ja pitäisi sitten kulkea ostoskärryn ja kolmen pienen lapsen kanssa parkkipaikan toiseen päähän, koska joku on puhtaasti laiskuuttaan varannut lapsiperheille tarkoitetut paikat.

Kyllä on tarkoitettu kaikille.

Ei ole tarkoitettu kaikille, mutta noille parkkeeraamisesta ilman lapsia ei tule mitään sanktioita. Mulkoiluja ja paheksuntaa aiheuttaa kuitenkin.

Vierailija
36/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saavat ajaa niihin parkkeihin vaikka olisi lapseton. Laki kieltää syrjinnän eikä lapsettomia voida syrjiä kauempana oleville paikoille vain koska heillä ei syystä tai toisesta ole lapsia.

Vierailija
37/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tosielämässä mulkoile, vaikka siihen perheettömänä autonsa jättää. Kaikki tietävät, että perhepaikka on synonyymi vähän leveämmälle parkkiruudulle eikä ole olemassa mitään määräystä, että mukana pitää olla lapsia.

Vierailija
38/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Äiti, mehän ollaan perhe ja minä olen sinun lapsesi" tuumaa minun lapseni 25 v, kun ajaa itse perhepaikalle.

Vierailija
39/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on näitä tilanteita varten autossa aina Eiffel-tornin pienoismalli, jonka kerron olevan lapsukaiseni. Hiljentää kommentoijat nopeasti.

Vierailija
40/76 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan muistisairaan äitini (89v) kanssa perhepaikalle, koska tarvitaan tilaa rollaattorin kanssa. Invalupaa ei olla saatu, koska muistisairaus ja rollaattorin käyttö eivät kuulemma siihen riitä. Normipaikalla ei mahdu avaamaan ovea niin auki, että saisi apuvälineen kohdalleen - eikä muistisairasta voi jättää kaupan /asiointipaikan ovelle odottamaan kun ajaa auton kauemmas parkkiin, hätääntyy ja vaeltaa eksyksiin.