Miten selvisit tupakkalakon ensimmäisestä ajasta?
Mikä oli vaikeinta ja mikä auttoi sinnittelemään ja pitämään tupakoimattomuus?
Kommentit (10)
Tavoista pois oppiminen oli vaikeinta. Se on periaatteessa itsensä uudelleen opettamista. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Tavoista pois oppiminen oli vaikeinta. Se on periaatteessa itsensä uudelleen opettamista. Tsemppiä.
Totta tuo. Itselle ei tule mitään vieroitusoireita nikotiinista, mutta se tunne että pitäis lähteä tupakalle on pahin.
Aika helposti pääsin eroon, myös tavasta. Mutta silti vieläkin tupakkaa tekee aina silloin mieli, kun v-käyrä lähtee nousemaan jostain syystä oikein kunnolla.
Kuumeen takia ei tehnyt mieli polttaa enää tupakkaa, ja sitten kun kuume meni ohi parin päivän päästä, päätin lopettaa kokonaan.
Vedin nikotiinia ja annoin itseni polttaa muutaman päivässä. Sitten ne väheni pikkuhiljaa.
Itsekurilla. Kävin viiden vuoden ajan kaikki korvikkeet ja poppaskonstit läpi kunnes totesin että mitkään purukumit tai sähköröökit ei lopeta mun puolesta vaikka mitä tekisin, vaan jos mä haluan lopettaa niin mun täytyy tehdä se ihan itse.
Sulattelin kielenalustabletteja muutaman päivässä. Auttoi huimasti. Se jäi puoleksi vuodeksi päälle. Imeskelin aina yhden illalla, kun kävin sänkyyn lukemaan. Siitä sai jonkunlaiset kicksit. Nyt kolmen vuoden jälkeen tekee joskus vieläkin mieli tupakkaa kiperissä paikoissa.
Nikotiiniriippuvuus meni purkan avulla mutta kädet kaipasi tekemistä. Teidättehän sätkän kääriminen ja muut rutiinit. Vinkin sain palstalta
Ostin lankaa ja aloitin neulomisen vaikka edellisestä kerrasta oli melkein kymmenen vuotta. Kaulahuivi, villasukat x 2, pipo ja lapaset valmistui ennen kuin huomasin että pärjään ilman tupakkaa.
Nyt neulon jo omaksi ilokseni ja parhaillaan on menossa neuletakki ja pukinkonttiin parit uudet sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tuo. Itselle ei tule mitään vieroitusoireita nikotiinista, mutta se tunne että pitäis lähteä tupakalle on pahin.
Tuo on nikotiinin vieroitusoire, jos kyseessä olisi vain tapa niin tupakoinnin lopettaminen ei olisi sen kummempaa kuin muidenkaan tapojen, hyvienkin, lopettaminen.
Tuohon liittyen oma lopettaminen olikin juuri tuon tajuaminen, ja joka kerta kun halusin polttaa "tavan vuoksi", niin tiesin sen johtuvan vain nikotiiniriippuvuudesta, joka ei riippuvuutena ole mitenkään vahva, vaikka media ja mainokset muuta yrittävät väittää. N. 5 päivää oli hankalia hetkiä, jotka meni 5-10 minuutissa ohi, ja kolmen viikon jälkeen ei enää haluttanut tupakkaa ollenkaan.
Sähköhöyrystin.