Jo kolme vuotta masennusta ja syrjäytymistä eikä loppua näy
Kuluu kai se nuoruus näinkin. Ei työtä, ei koulutusta, ei seurustelua. Ei tulevaisuuden näkymiä, ei iloisia uutisia vanhemmille, ei lapsenlapsia. Ei matkailua kun on "nuori ja vailla sitoumuksia", ei edes autoa jolla kulkisi kauempana kuin itsemurhakuution ja lähikaupan väliä.
Kommentit (31)
Sulla käy aika pitkäksi jos 3 vuotta on jo ja matkaa edessä vielä kymmeniä vuosia masennusta.
Tervetuloa kerhoon. Pyörällä pääsee, mut aika menee lähinnä puhelinta räpläten. Syrjäytynyt nainen ei huoleta ketään.
SARKASMIVAROITUS Ei hätää! Valtio laittaa kyllä varoja syrjäytyneiden ehkäisyyn.
Älä nyt hyvä ihminen. Se että mennään johki töihin ja tasaisesti edetään uraputkessa on jo historiaa. Parinkymmenen vuoden sisällä suuri osa duuneista "katoaa" automaation myötä. Puolet suomalaisista joutuu keksimään uusia hommia, palkallisia tai ei-palkattuja. Olet vain tämän aallon kärjessä.
Laita oma kämppä vuokralle ja lähde ulkomaille sellasiin talonvahtihommiin. Asut ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Reppu selkään ja maailmalle. Oot nuori ja vapaa!
Mihin pitäisi mennä, varsinkin ilmaan rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Saatko mitään hoitoa? Terapiaa? Tiedätkö masennuksesi syitä?
Lääkkeitä. Kokeiltiin vuosi, ei vaikutusta. En.
No en edes viitsi ehdottaa mitään ratkaisua. On se nähty, että masentuneet torppaa ihan kaiken! Heillä tuntuu olevan "varaa" dissata ihan kaikki ehdotukset.
Parantaisivat sitten itse itsensä, kun ei muiden neuvot tai apu kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
No en edes viitsi ehdottaa mitään ratkaisua. On se nähty, että masentuneet torppaa ihan kaiken! Heillä tuntuu olevan "varaa" dissata ihan kaikki ehdotukset.
Parantaisivat sitten itse itsensä, kun ei muiden neuvot tai apu kelpaa.
Anna tulla vain, en ole ennen tästä aiheesta keskustellut ainakaan tällä palstalla. -ap
Vierailija kirjoitti:
SARKASMIVAROITUS Ei hätää! Valtio laittaa kyllä varoja syrjäytyneiden ehkäisyyn.
Teknisesti ottaen ihan totta, koska sosiaalitoimi maksaa mun e-pillerit sen jälkeen kun jouduin hakemaan yhden abortin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisko sua mikään vapaaehtoistyö?
Mikä saa sinut luulemaan että pystyisin/edes kiinnostaisi tehdä mitään muille vapaaehtoisesti kun ei pysty/kiinnosta itsellenikään? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ystäviä? Millaiset suhteet perheeseen tai sukulaisiin? Tai asuuko naapurissa edes jotakin tervehdystuttua? Oletko kiinnostunut mistään, edes vähän? Et ole terapiaan sitten pyytänyt/päässyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ystäviä? Millaiset suhteet perheeseen tai sukulaisiin? Tai asuuko naapurissa edes jotakin tervehdystuttua? Oletko kiinnostunut mistään, edes vähän? Et ole terapiaan sitten pyytänyt/päässyt?
Muutamia, ympäri maata kaukana. Perheeseen vaivautuneet, sukuun hyvin heikot. En jaksa pitää äitiini yhteyttä koska hänen seuransa ja neuvonsa vain pahentavat oloa ja en uskalla edes miettiä mitä isäni ajattelee. En ole kiinnostunut mistään merkittävästä mikä olisi realistisesti saavutettavissa. Nimenomaan kävin terapiassa vuoden, ei vaikutusta.
No mene töihin tai opiskelemaan. Siellä tapaa ihmisiä ja elämään tulee jotain rytmiä. Jos et pysty menemään töihin taikka opiskelemaan mielenterveyden takia niin mars lääkäriin siitä. Eivät ne asiat itsellään parane. Olin itse samassa jamassa ennen kuin sain opiskelupaikan.
Vierailija kirjoitti:
No mene töihin tai opiskelemaan. Siellä tapaa ihmisiä ja elämään tulee jotain rytmiä. Jos et pysty menemään töihin taikka opiskelemaan mielenterveyden takia niin mars lääkäriin siitä. Eivät ne asiat itsellään parane. Olin itse samassa jamassa ennen kuin sain opiskelupaikan.
Opiskellessa tämä alkoi.
Reppu selkään ja maailmalle. Oot nuori ja vapaa!