Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Islamilaisittain naimisiin?

Vierailija
25.07.2008 |

Eli onko ketään teistä vihitty islamilaisittain? Miten se käytännössä tapahtuu? Moskeijassa ilmeisesti, mutta mitä "seremoniaan" kuuluu?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai osaisiko joku vastata tuohon kysymykseen uskotusta miehestä ja vihkimisestä moskeijassa muutenkin?

Vierailija
22/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinun piti hakea Suomesta vielä jotain papereita?! Vai miehesi kotimaastaan? Auts, siinä vaiheessa voisi kyllä vannetta hiukan kiristää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole aiemmin mennyt naimisiin.

ap

Vierailija
24/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole aiemmin mennyt naimisiin.

ap

Vierailija
25/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän se on isä, mutta kun sen tulee olla muslimi, niin harvemmin se suomalaisella on se isä.

Meillä oli siellä olohuoneessa vain minä+mieheni+todistajat+walini vaimoineen+vihkijä, minä en sanonut sanaakaan, miehet vaan porisivat asian läpi (mitä haluan lahjaksi, suostnko naimisiin ja se oli melkeen siinä). Yleensä tämän päätteeksi seuraa vähän opeyusta avioliiton tärkeydestä yms.

Ystäväni meni suomalaisella moskeijalla naimisiin, ja se oli kuin olisi käynyt virastossa, ja kyseltiin nuo samat lahja-asiat ja onko jotain ehtoja liitolle ja se oli sitten siinä ja nimet paperiin. Meillä ei mitään paperia ollutkaan.

Ja niille ihmettelijöille, islamissa naimisiinmeno ja HÄÄT ovat usein kaksi toisistaan irrallisina pidettävää asiaa, juhlat voi olla hyvinkin hulppeat.

Eikä suinkaan kaikki ole vihkimistilanteessa olleet mukana.

Vierailija
26/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies osaa varmaankin vastata tuohon uskottuun mieheen liittyen, mutta kiinnostaisi tietää tuosta itse vihkitapahtumasta ja nimenomaa Suomessa.

Pitänee kysyä sitten muualta. Hyvää yötä ja kiitos vastanneille :)

ap

Vierailija
27/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun uskonnon mukaisilla menoilla tietämättä millaisia nämä seremoniat ovat ja mitä ne merkitsevät.

Vierailija
28/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisinpa voinut mennä naimisiin myös olematta itse edes paikalla, kunhan "uskottu mieheni" olisi ollut vastaamassa puolestani.

Vierailija
29/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten lapset? Juutalaisuudessa uskonto menee aina äidin mukaan. Miten muslimeilla? Onko jotain sääntöä?

Muslimimies voidaan vihkiä muslimin, juutalaisen tai kristityn kanssa.

Vierailija
30/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tampereen islamilaiseen yhdyskuntaan. Olen itse joskus lähettäny viestiä sinne ja vastaajana on ollu se tunnettu muslimi Mustafa K.....en muista koko nimee

sieltä saa ainakin hyvää tietoa!

Vierailija
31/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

musliminainen ei saa avioitua muun kuin muslimin kanssa, sillä islamissa lapset seuraavat isän uskontoa. Mutta tietenkin musliminainen VOI avioitua kristityn kanssa, jos itse haluaa. Mutta silloin tekee vastoin uskontonsa määräyksiä.

ap

Vierailija
32/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
33/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä muslimipoikia ei kai kovin paljon ole tarjolla.

Vierailija
34/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voihan sitä miehen löytää ulkomailtakin. Eli esimerkiksi vanhempien kotimaasta. Ja sama "ongelma" on tietenkin miehilläkin, sillä suurin osa varmasti haluaa itselleen muslimivaimon.

Vierailija
35/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut joissakin tv keskusteluohjelmissa, jossa aiheena esim. islamilaisuus. laita rohkeasti sähköpostia siihen infoon....minä sain vastauksia kysymyksiini. Oli tosi ystävällinen ja sanoi viestissään, et voi aina ottaa yhteyttä jos on kysymistä. he auttavat jos vain voivat. T.6 ja 31

Vierailija
36/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

islamilaisittain munkkiniemen moskeijalla Helsingissä ja imaami vihki. Itse olin vielä kristitty tuolloin. Todistajana oli yksi mies ja vihkiminen tapahtui moskeijan toimistohuoneessa.

Imaami suoritti vihkimisen arabiaksi sekä englanniksi. En oikein muista tarkasti enää mitä siellä puhuttiin.. Kaikenkaikkiaan aika lyhyt tapahtuma.

Vierailija
37/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan kiva saada se vihkiminen myös englanniksi.

Puhuuko tuo Mustafa muuten suomea, vai onko parempi osoittaa kysymykset englanniksi?

ap

Vierailija
38/38 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko tuo Mustafa muuten suomea, vai onko parempi osoittaa kysymykset englanniksi?

ap

[/quote]