Islamilaisittain naimisiin?
Eli onko ketään teistä vihitty islamilaisittain? Miten se käytännössä tapahtuu? Moskeijassa ilmeisesti, mutta mitä "seremoniaan" kuuluu?
Kommentit (38)
Lukekaa nyt helvetti ekaksi Liza Marklundin Uhatut ja miettikää sitten.
niin miehellä on oikeus neljään vaimoon. Eikö miehesi halua luopua tästä mahdollisuudestaan, kun välttelee liiton vahvistamista suomalaisessa maistraatissa? (Olisi sitten rikos Suomessa!) Muslimilla ei ole uskonnollista estettä vahvistaa liitto maistraatissa...
Naipuolinen marokkolainen ystäväni ainakin halusi lisäyksen avioliittotodistukseensa, että hänen asemansa on olla ainoa vaimo. Samoin talousasiat hoisi hyvin papereihin. Meni naimisiin marokkolaisen miehen kanssa. Ehkä suomalaisenkin vaimon olisi hyvä olla yhtä tarkkana ja huolehtia näin oikeuksistaan? Islamilainen laki ei suo tällaisia oikeuksia naiselle, mutta hyväksyy erillisen maallisen sopimuksen liiton yhteydessä. Suosittelen.
Tähän voisi sanoa, lukekaa viikon verran suomalaisia sanomalehtiä ja miettikää uudestaan haluatteko naimisiin tai edes elää täällä!
Lukekaa nyt helvetti ekaksi Liza Marklundin Uhatut ja miettikää sitten.
Ap, sanot että ei niin väliä että liittoa ei laillistetan Suomessa mutta tarkista nyt hyvä ihminen vaikka oikeusaputoimistosta että mitä sinulle Suomen lakien mukaan tapahtuu jos solmit ko. liiton!!! Mitä taloudellisia seuraamuksia, katsotaanko teidät aviopariksi verotuksessa jne...
on Suomen lain silmissä sama kuin avoliitto....
Äijähän on hakannu vaimonsa ja lapsensa muutaman kerran ja ollut tuomiollakin. Tytär pelkää isäänsä nyt enemmän kuin mitään muuta..
Imaami voi kyllä sitten hääjuhlassa tms. "vihkiä" islamilaisittain.
Sinulla ilmeisesti on kokemusta, joten osaisitko pääpiirteittäin kertoa millainen tilaisuus kyseessä? Kauanko kestää, pitääkö sanoa jotain, miten pitää pukeutua...? Ja vihkiikö imaami, vaikka toinen kihlaparista ei ole muslimi?
Onko se sama kuin "wali"? Edustaako se vain naista, eikä miestä? Eikö miehellä ole sellaista? Ja tarvitseeko myös kristitty nainen sellaisen?
Osaatko vielä sanoa jotain tuosta vaatetuksesta (pitääkö kristityn peittää päänsä?) ja pitääkö sanoa jotain (rukouksia tms.)? Kiitos :)
ap
islamilainen liitto voi olla siten hyvinkin monenlainen, esim itse menin aikionaan naimisiin olohuoneessa ;) olisinpa voinut mennä naimisiin myös olematta itse edes paikalla, kunhan "uskottu mieheni" olisi ollut vastaamassa puolestani.
Muslimimies voidaan vihkiä muslimin, juutalaisen tai kristityn kanssa.
Islamilaisesti pätevä liitto pitää sisällään:
-naisen uskotun miehen (oltava muslimi) joka edstaa naista
-kaksi todistajaa
-naiselle annettavan lahjan
suomessa? vai miehen kotimaassa?
Meillä on islamilainen avioliitto...oli kyllä aika sekalainen, yhtä paperin täyttöä. Ei mitään helppoo...:) En edes muista missä kaikissa piti juosta ja rampata et kakki tuli tehtyä. No sit ku peukalo oli musteessa, niin oltiin varmaan vihdoin viimein naimisissa...vaikkei sekään vielä siihen minun osalta päättynyt. Piti hoitaa laillistus. No mulla oli ihan normaali asianmukainen vaatetus päällä siellä "toimistossa". Jäin todellakin kaipaamaan sellaista suomalaityylistä virantoimitusta, voi sanoo et se vastas jonkin verran niinku olis käyny maistraatilla. joo sen muistan et siinä piti olla 2 todistajaa....muslimeja. Aaah, siitä on niin kauan etten edes muista kaikkee.
Joko teillä on paperit kunnossa??
Suomessa siis olemme menossa vihille, ja kyse ainoastaan islamilaisesta vihkimisestä, ei tarvitse olla pätevä Suomen lakien mukaan. Mies on muslimi ja haluaa liitolle islamilaisittain virallisen siunauksen.
Menittekö te naimisiin ulkomailla?
Ja paperit on kunnossa :)
ap
Ei mitään helppoo...:) En edes muista missä kaikissa piti juosta ja rampata et kakki tuli tehtyä.
alkaa oleen vähä jo väsy niin lpsettaa aikuista naista :D
mut kovan työn sain sen eteen tehdä et saatiin kaikki paperit kuntoon, käännökset ym ja täällä suomen päässäkin liitto laillistettua. Toista kertaa en moiseen enään ryhtyisikään!! ;)
Minun on...t.10
ps, siksi varmaan kaikki niin mahdollisimman vaikeaa...siis tuo paperisota jota kävimme...;)
menee niin joustavasti eteenpäin, kunhan paperit vain on kunnossa miehen puolelta. ettei tarvitse lähtee hakemaan kotoa,niinkuin minulle kävi. ;))))))
jep näin on - kun ei-muslimi nainen menee muslimimiehen kanssa avioon niin tällöin on odotuksena että nainenkin kääntyy islamiin