Lakko uhkaa satoja asiasmiesposteja: paketit eivät päädy kuluttajalle
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/818986-lakko-uhkaa-satoja-asi…
Enää ei siis riitä että tilaa kilpailijan kuljetuksella, nyt on tilattava kotiin saakka jos mielii saada lahjat perille ennen joulua.
Kommentit (15)
Nyt näytetään vuokratyöläisille kaapin paikka...
Kuinkahan monella on varaa lähteä ostamaan kaupasta uudet lahjat niiden tilalle, jotka eivät ehdi tulemaan jouluksi? Itse onneksi tilasin lasten lahjat jo aikoja sitten. ap
Vastahan täällä kirjoiteltiin, ettei Postin lakko, vaikuta yhtään mitään kenellekään.
Nytkö se sitten vaikuttaakin. Päättäkää jo, vaikuttaako vai ei?
Jos teiltä valittajilta napsaistaisi palkasta pois 30-40 % niin vaikuttaisiko se teidän joka päiväiseen toimeentuloonne. Miettikääpä sitä.
Tai otettaisiin sama määrä pois tukirahoista, ja äitiyspäivärahoista ja muista.
On hyvä, että postin työntekijöille löytyy tukijoita, muista liitoista.
Toivonkin, että lisää lakkoja tulisi, jotta sovinto syntyisi mahdollisimman pian.
Kyllä ihmiset ovat välinpitämättömiä ja itsekkäitä nykyisin.
Toisilta ollaan viemässä palkasta pois melkein puolet, ja toiset vaan valittaa ja itkee kun ei tule paketit perille.
Hävetkää.
Miltä tuntuisi, jos olisitkin juuri sinä, jota palkanalennus koskee?
Ja se voitkin olla sinä, hyvin pian, jos tuo palkka-ale menee läpi.
Samaa asiaa alkavat ajamaan muutkin työnantajat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella on varaa lähteä ostamaan kaupasta uudet lahjat niiden tilalle, jotka eivät ehdi tulemaan jouluksi? Itse onneksi tilasin lasten lahjat jo aikoja sitten. ap
Vielä viime viikolla tuli paketit kahdessa päivässä. Yksi Ruotsista ja toinen ihan Suomesta.
Tuskin kukaan enää mitään tilaa. Ainakaan maksamalla etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
PAM voi komennella ihan miten mieli tekee, mutta kenekään ei ole pakko noudattaa niitä käskyjä. Luultavasti kaikissa asiamiesposteissa on joku, joka palvelee asiakkaita.
Meillä ei ole. Ja varmasti on monia muitakin, jotka ymmärtävät mistä on kysymys.
Ei koske esim. Matkahuollon paketteja vaan vain Postin.
Mitä se kotiinkuljetuskaan auttaa kun nuo postin jakelukuskitkin on lakossa (akt). Ja paketit (ainakin ulkomaan) jää satamaan/lentokentälle (smu ja iau).
Pitää valita postnordia/schenkeriä käyttävä kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä viime viikolla tuli paketit kahdessa päivässä. Yksi Ruotsista ja toinen ihan Suomesta.
Tuskin kukaan enää mitään tilaa. Ainakaan maksamalla etukäteen.
Ei tullut. Kaupunkialueella ehkä mutta sieltä ei kulje mitään kauemmas, itse olen odottanut nyt viikon, tai oikeastaan olisi pitänyt olla edellisenä perjantaina perillä.
Ja mitä meidän paikkakunnalla tulee noihin kilpailijoiden kuljetuksiin, niin ne eivät tule samaan paikkaan kuin postin. Että jos ne kulkee niin veikkaan että se pienyrittäjä jolla matkahuollon palvelut nykyisin on, ei kuulu mihinkään pamiin.
jos johonkin asiamiespotiin on paketteja tullut, niin samahan on ne jakaa hakijoille. tuntuisi typerältä alkaa pienessä toimipaikassa pyörittelemään samoja paketteja viikosta toiseen.
Mitå tarkoitit tuolla "ei riitä, että tilaa kilpailijan kuljetuksella, on tilattava kotiin saakka".
Kyllähän esim Matkahuollolla on ihan omat asiamiespisteensä, vaikka Postin ovat kiinni.
Rikkureiden naamat otetaan ylös, ja jatkotoimenteet seuraa sen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Rikkureiden naamat otetaan ylös, ja jatkotoimenteet seuraa sen jälkeen
Tuollaisten vökivaltaa uhkuvien kommenttien takisvei riitä sympatiaa postilaisille.
Miksei kukaan poliitikko puhu vuokratyöläisten puolesta, he ovat paljon huonommassa asemassa kuin postilaiset. Yrittävät minimipalkalla ansaita elantonsa, ettei tarvi Kelan etuuksia. Mitä saa palkaksi: haukkuja ja uhkailuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ole tilannut enää mitään moneen viikkoon. Oma vika jos on, postin lakkohan on ollut tiedossa jo pitkään.
PAM voi komennella ihan miten mieli tekee, mutta kenekään ei ole pakko noudattaa niitä käskyjä. Luultavasti kaikissa asiamiesposteissa on joku, joka palvelee asiakkaita.