Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ostat lapselle puhelimen niin tee hänelle selväksi että jos se "hajoaa" vaikkapa alle parissa vuodessa niin tilalle ei tule uutta samanlaista, tai parempaa, vaan rupuisin perusmokia

Vierailija
18.11.2019 |

Vähentää tehokkaasti "hajoamista".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos ei ollakaa tätä itse tajuttu.

Vierailija
2/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehjä tuo on ollut jo kolmatta vuotta ja nyt saa uuden joululahjaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos, vuoden kasvattaja. Ehjänä ovat pysyneet, ilman tätä vääntämistäkin. 

Vierailija
4/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa ensimmäisellä kerralla mieluisan niin kyllä se paremmin kestääkin. Huithapelilla taas mikään ei kestä vaikka uhkailtaisiin millä. Kiitos vaan.

Vierailija
5/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt kiduttaa lapseensa vaihtamalla kännykän vain joka kolmas vuosi?

Vierailija
6/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee. Jos puhelin rikkoutuu niin kyllä se samantasoisen saa tilalle. Whatsapp ja muut palvelut täytyy toimia, niillähän itse pidän yhteyttä heihin.

Toki aina on lasten puhelimet olleet 150e tai alle, kuten vanhempienkin. No, nyt on kyllä molemmilla vanhemmilla olleet lasten vanhat kun on tarpeisiin vielä riittäneet.

Vierailija
7/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee. Jos puhelin rikkoutuu niin kyllä se samantasoisen saa tilalle. Whatsapp ja muut palvelut täytyy toimia, niillähän itse pidän yhteyttä heihin.

Toki aina on lasten puhelimet olleet 150e tai alle, kuten vanhempienkin. No, nyt on kyllä molemmilla vanhemmilla olleet lasten vanhat kun on tarpeisiin vielä riittäneet.

Ihan millä tahansa parinkympinen perusrupuandroidillakin pyöriii whatsapit.

Vierailija
8/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostaa ensimmäisellä kerralla mieluisan niin kyllä se paremmin kestääkin. Huithapelilla taas mikään ei kestä vaikka uhkailtaisiin millä. Kiitos vaan.

Joo lapsellahan se käsite mieluisasta ei vaihdu kovin usein.

Vierailija
9/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä älypuhelin pelittää helposti 5 vuotta.

Vierailija
10/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on nyt akan vanha puhelin ja jos ei kestä kunnossa on sitten ilman puhelinta.

Vierailija
11/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti pelitä, tämä puhelin millä näppäilen nyt on 3v vanha.

Laturissa pitää olla kokoajan, nytkin 18% akkua vaikka ollut koko päivän pukukaapissa.

Saa jotain ihme jumitus kohtauksia, nettikaatuu vähän väliä, jostain syystä itse poistaa taustakuvat ym.

Vierailija
12/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinini ovat ostaneet itse puhelimensa sitä ensimmäistä puhelinta lukuunottamatta. Se on kaikkein paras tapa. Silloin he ostavat mieluisan ja sopivan hintaisen.

Miksi ap teidän lapsi ei osta puhelintaan itse omilla rahoillaan?

Vierailija
13/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pyöriikö? Mulla oli nyt tuo lapsen muutaman vuoden vanha lumia, joista loppuu wa:n käyttö vuoden lopussa. Virheostos oli nuo windows-puhelimet, myönnän, muutama vuosi sitten ostetuista on jo 2 hajonnut, eikä mitään fyysisiä kolhuja ole. Eivät nyt enää lataa ollenkaan, ja ihan kotikäytössä on minulla ollut. Mutta minulla on myös 2 tablettia eikä nekään nyt 10 vuotta vanhoja ole, ja niihinkään en saa esim. verkkopankkien sovelluksia, näitä tunnuslukujutskia enkä paljon muitakaan enää.

Tuo lumia piti lapsille vaihtaa androidiin kun kävi jo sääliksi kun ei mikään, snapit ja mitä lie ne nykyään käyttää, toimineet. Tai pokemon go:t.

Lapset ovat siis saaneet joskus pari joulua sitten nykyiset luurinsa lumioiden tilalle.

Vierailija
14/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai pyöriikö? Mulla oli nyt tuo lapsen muutaman vuoden vanha lumia, joista loppuu wa:n käyttö vuoden lopussa. Virheostos oli nuo windows-puhelimet, myönnän, muutama vuosi sitten ostetuista on jo 2 hajonnut, eikä mitään fyysisiä kolhuja ole. Eivät nyt enää lataa ollenkaan, ja ihan kotikäytössä on minulla ollut. Mutta minulla on myös 2 tablettia eikä nekään nyt 10 vuotta vanhoja ole, ja niihinkään en saa esim. verkkopankkien sovelluksia, näitä tunnuslukujutskia enkä paljon muitakaan enää.

Tuo lumia piti lapsille vaihtaa androidiin kun kävi jo sääliksi kun ei mikään, snapit ja mitä lie ne nykyään käyttää, toimineet. Tai pokemon go:t.

Lapset ovat siis saaneet joskus pari joulua sitten nykyiset luurinsa lumioiden tilalle.

Kannattaa joskus lukea se mitä kommentoi, ennenkuin kommentoi, voi huomata ettei tarvitse kommentoida ;-)

Vierailija
15/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tässäkin on nyt noiden alapeukkujen arvoista?

Vierailija
16/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa joskus lukea se mitä kommentoi, ennenkuin kommentoi, voi huomata ettei tarvitse kommentoida ;-)

Ja mitähän sinäkin palstapoliisi viisastelet? Meinaatko että taikasana on android? Juurihan sanoin ettei minun muutaman vuoden vanhoissa tableteissani toimi juuri mikään, ei ole mitää takeita ettei ihan just lopu se nimenomainen whatsappikin.

Vierailija
17/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän sinäkin palstapoliisi viisastelet? Meinaatko että taikasana on android? Juurihan sanoin ettei minun muutaman vuoden vanhoissa tableteissani toimi juuri mikään, ei ole mitää takeita ettei ihan just lopu se nimenomainen whatsappikin.

Mitäpä jos pillastumisen sijaan teet tehdasresetin niihin tabletteihin ja sitten asennat vain tarpeellisen. Lähtee ne vuosien aikana kertyneet ryönät konetta hidastamasta. Ihan sama minkä tekniikan kanssa, odotatte niiltä liikoja ettekä osaa käyttää.

Vierailija
18/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajina meidän pitäisi vaatia parempaa, kuin puhelin, joka kestää kaksi vuotta tai pesukone, joka kestää viisi vuotta.

"mutku siihen tulee päivityksiä ja tekniikka kehittyy niin nopeasti"

Todennäköisemmin keskeneräinen tekniikka myydään ylihintaan kuluttajille, jotka palautteena antavat ne tiedot, mitkä bugit pitäisi korjata. Ilmaista työvoimaa.

Eikö firmoilla muka ole mitään hajua, minkälaista tekniikkaa tule ulos 6kk päästä? Varmasti on, koska se on kehitteillä koko ajan. Mutta halutaan myydä sama asia kuluttajille moneen kertaan. "Nyt kännyssä analoginen kello!" "Nyt kännyssä digitaalinen kello!"

Ihan varmasti se tyyppi, joka suunnitteli ensimmäisen kameran puhelimeen, tiesi, että kameroista tullaan kehittämään tosi hyviä aikojen saatossa. Silti joka vuonna myytiin kuluttajalle kamerapuhelin, aina vähän paremmalla kameralla.

Aina vähän paremmalla kosketusnäytöllä.

Silti akut eivät jostain syystä parane vuosien saatossa. Kellojakin pystyy lataamaan ihan käden omalla liikkeellä. Miksei kännyköihin voisi saada sitä tekniikkaa? Ainiin, mutta se onkin jo 80 vuotta vanhaa.

Vierailija
19/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti pelitä, tämä puhelin millä näppäilen nyt on 3v vanha.

Laturissa pitää olla kokoajan, nytkin 18% akkua vaikka ollut koko päivän pukukaapissa.

Saa jotain ihme jumitus kohtauksia, nettikaatuu vähän väliä, jostain syystä itse poistaa taustakuvat ym.

Akku vaihtoon ja puhelimen alustus uusiksi. 

Vierailija
20/24 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Facebookin omistama Whatsapp muistuttaa käyttäjiään , että sovelluksen tuki tietyille, vanhentuneille käyttöjärjestelmille lakkaa kahden vuoden sisään.

Tähän mennessä tuki on jo loppunut näitä käyttöjärjestelmiltä.

- Android vanhemmat kuin versio 2.3.3.

- Windows Phone 8.0 ja vanhemmat.

- iPhone 3GS/iOS 6.

- Nokia Symbian S60.

- BlackBerry OS ja BlackBerry 10.

Tulevat

Listalla on kolme käyttöjärjestelmää, joista Whatsapp-tuki eli sovelluksen toimivuus lakkaa alle kahden vuoden sisään.

Seuraavissa käyttöjärjestelmissä uusien WhatsApp-tilien luominen on jo nyt estetty, mutta nykyiset tilit toimivat määräaikaan saakka.

- Nokia S40 (tämän vuoden jälkeen).

- Android versiot 2.3.7 ja vanhemmat (2. helmikuuta 2020).

- iOS7 ja vanhemmat (2. helmikuuta 2020)."

Jos ei kuulu näihin, oletan? Mutta kannattaako sitten hankkia jos voi lakata 3 vuoden päästä muiltakin,kun on liian tiuha tahti uusia puhelimia mielestäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme