Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin kahvin ja koko elämä on muuttunut

Vierailija
18.11.2019 |

Kaikki väsymys on kadonnut. Ennen join 1-2 kupillista, yleensä sinnittelin aamukahvilla, mutta joskus join myös pienen kupin lounaalla. Olin iltaisin aina todella väsynyt töiden jälkeen, ja makasin kotona sohvalla ja söin vaan hirveästi. Aamuisinhan ei ikinä ruoka maistunut kun väsytti niin törkeästi.

Kolme viikkoa sitten lopetin, pari päivää kesti päänsäryt. Alkuun en huomannut, että olisin nukahtanut helpommin, mutta siitä huolimatta päivisin oli paljon virkeämpi olo - tunsin nukkuvani syvemmin.

Vajaassa viikkossa olin kuin uudelleensyntynyt. Energiaa riittää kokoajan, ja aamulla saa nykyään syötäkin. Töissä ei enää iske lounaskoomaa ja iltaisin jaksaa liikkua ja syödä järkevästi.

Uskomatonta!

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämunuaiset kiittää.

Vierailija
2/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuloilla on ihmeelliset voimat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon hyvin satunnaisesti, eikä väsymys ole kadonnut minnekkään silloin kun en juo, ei tosin aina silloinkaan kun juon kahvia. Ja syy miksi opettelin juomaan kahvia oli nimenomaan väsymys.

Sanoisin että plasebo, mielenvoimalla pääsit väsymyksestä ainakin joksikin aikaa.

Vierailija
4/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/7796154/

Niin, ihmiset huutavat plaseboa, kun eivät osaa lukea tutkimuksia. Pienikin määrä tätä huumausainetta elimistössä estää nukkumasta palauttavaa unta.

Vierailija
5/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin puoleksi vuodeksi kunnes totesin että ei ole mitään järkeä nukkua vuorokauden ympäri ja olla täysin voimaton. Samaan aikaan aloitin myös kasvisruokavalion, joten maa aaltoili ja seinä kupruili ja huimasi muutaman kuukauden jälkeen kaiken voimattomuuden lisäksi, pelkäsin jo meneväni psykoosiin kun oireet oli niin voimakkaita. Kaikki harrastukset lopetin uupumuksen takia, ei vaan jaksanut enää. Aloitin lihan syönnin ja kahvin muutama kuukausi sitten ja pikkuhiljaa on voimat palautuneet ja jaksaakin muuta kuin maata paikallaan.

Vierailija
6/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon hyvin satunnaisesti, eikä väsymys ole kadonnut minnekkään silloin kun en juo, ei tosin aina silloinkaan kun juon kahvia. Ja syy miksi opettelin juomaan kahvia oli nimenomaan väsymys.

Sanoisin että plasebo, mielenvoimalla pääsit väsymyksestä ainakin joksikin aikaa.

Lääkärit ja tutkijat tuskin ovat samaa mieltä. Kofeiini kun on pitkään tunnettu uneen vaikuttavana psykoaktiivisena stimulanttina. Herkkyyteen siihen vaikuttaa adenosiinireseptorimutaation esiintyminen ja yksinöllinen puoliintumisaika.

Vierailija
7/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini on myrkkyä, niinkuin on alkoholikin. Molemmat pitäisi kieltää. En ymmärrä, että miksi ihmisten itsetuhoisuus kyseisillä myrkyillä sallitaan.

Vierailija
8/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini on myrkkyä, niinkuin on alkoholikin. Molemmat pitäisi kieltää. En ymmärrä, että miksi ihmisten itsetuhoisuus kyseisillä myrkyillä sallitaan.

Koska itsetuhoisuus ei ole rikollista.

Vierailija
9/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estää diabetestä.

Vierailija
10/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin lopetin puoleksi vuodeksi kunnes totesin että ei ole mitään järkeä nukkua vuorokauden ympäri ja olla täysin voimaton. Samaan aikaan aloitin myös kasvisruokavalion, joten maa aaltoili ja seinä kupruili ja huimasi muutaman kuukauden jälkeen kaiken voimattomuuden lisäksi, pelkäsin jo meneväni psykoosiin kun oireet oli niin voimakkaita. Kaikki harrastukset lopetin uupumuksen takia, ei vaan jaksanut enää. Aloitin lihan syönnin ja kahvin muutama kuukausi sitten ja pikkuhiljaa on voimat palautuneet ja jaksaakin muuta kuin maata paikallaan.

Kasvuruokavaliossa on riski saada raudan puute. Oireesi sopivat raudanpuuteeseen.

Vierailija
11/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kahvin voi lopettaa? Kahvinjuonnin lopettamisesta olen kyllä kuullut.

Vierailija
12/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini estää myös raudanimeytymisen.

Vierailija
13/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi tulee arabian sanasta qahhwwa tai sinnepäin ja merkitsee hermostumista.

Oliko aamusi yhtä lattea kuin minunkin?

Vierailija
14/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman kun on ollut raskaana ja imeytynyt, niin aina olen vaihtanut kahvin teehen... Mutta jostain syystä palaan aina takaisin tähän turhaan riippuvuuteen kahvista, varmasti osittain siksi, että sitä on aina kaikki kaikkialla tarjolla ja ihmetellään jos ei aikuinen juo kahvia..

Vierailija
15/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut kahvia. Huonounisen vauvan/taaperonkaan kanssa koomaillessa en sitä kokeillut, hengissä selvisin. Vähintään yhtä koomaisia tuntuvat olevan kahvinjuojaäiditkin. Minulla ei ole koskaan ollut nukahtamisongelmia.

Vierailija
16/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska itsetuhoisuus ei ole rikollista.

Miksi sitten huumeet ovat kiellettyjä? Aivan. Suomi on hypokriittinen maa, niinkuin on moni muukin maa. 

Vierailija
17/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi ei ole myrkkyä, alkoholi on. Alkoholi on huumausaine, joka aiheuttaa myös paljon pahaa ihmisille, mutta kukaan on tuskin tehnyt murhaa tai pahoinpidellyt puolisoa tai lapsia, kun on juonut kahvia. Alkoholin vaikutuksen alaisena tuollaisia asioita sen sijaan tehdään. Kahvi ei myöskään tapa aivosoluja kuten alkoholi.

Joten noita kahta ei voi edes verrata keskenään.

Vierailija
18/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut saman kun on ollut raskaana ja imeytynyt, niin aina olen vaihtanut kahvin teehen... Mutta jostain syystä palaan aina takaisin tähän turhaan riippuvuuteen kahvista, varmasti osittain siksi, että sitä on aina kaikki kaikkialla tarjolla ja ihmetellään jos ei aikuinen juo kahvia..

Juuri tämä kun "kaikkien kuuluu opetella juomaan kahvia", isovanhempani katsoivat aina kieroon kun en opetellut. Ei minua haittaa olla lasten mehupöydässä yli kolmekymppisenäkään jos teetä ei ole juhlissa tarjolla :D

Tosin nykyään aletaan kai olla valveutuneempia tämänkin asian kanssa.

Vierailija
19/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaihtaisi vaan kofeiinittomaan?

Vierailija
20/79 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuloilla on ihmeelliset voimat!

Minulla on samantyylinen kokemus, luulenko minäkin?