Kevytuntsikka on uusi junttitakki, Crocsien manttelinperijä
Kevytuntsikkaa käyttää ”siistin pukeutumisen” yhteydessä vain tosijuntit. Joka päivä näkee naisia jotka luulevat olevansa tyylikkäitä koska heillä on nahkainen käsilaukku tai laadukkaat kengät. Takkina kokonaisuudessa kuitenkin ulkoiluhenkinen kevytvanutakki.
Nainen, jos haluat vaikuttaa laatunaiselta, älä käytä ulkoilutakkia osana siistiä pukeutumistasi.
:oksuhymiö
T. Mies
Kommentit (43)
Mies ei käytä sanaa oksuhymiö. Olet nainen.
Villakangaatakki on ainakin omassa komerossa, silloin kun pitää pukeutua paremmin, lasten kanssa liikkuessa löytyy se kevytuntsikka....
Onhan se semmoinen tiheään vaakatikattu, yhden koon liian pieni ja iloisen värinen kevytuntuvatakki tuttu näky lähiöostareilla.
Julkisilla liikkuvana olen sitä mieltä, että toppatakki on paras vaate ja sopii hyvin myös työpukeutumiseen. Sen saa pestyäkin helposti toisin kuin villakangastakin eikä nuhraannu reissussa. Villakangastakkia käytän vain silloin, kun on jotain juhlavampaa menoa.
Ei minun kevyttoppatakkini kyllä ole mikään ulkoiluhenkinen. Voisikohan ap nyt vähän täsmentää, millaista takkia tässä nyt tarkoitetaan? Sellaista kiiltäväkankaista, jossa menee vaakasuuntaiset tikkaukset?
Miten keveys muuttaa vanun untuvaksi? Kevyttoppatakkeja on vaikka minkälaisia, vaikea nähdä niitä kaikkia junttina.
Samaa mieltä ap:n kanssa.
Jokaisella keskivartalolihavalla jormakalevilla ja pirjoannikilla ”muodikas” kevytuntsa, ”se on tätä päivää”
Ostiko kaverin vanhemmat kevytuntsikan kaverille ha itse saat tyytyä vanhaan toppikseen. Voi köyhää :D
Vierailija kirjoitti:
Ostiko kaverin vanhemmat kevytuntsikan kaverille ha itse saat tyytyä vanhaan toppikseen. Voi köyhää :D
Sulla on tainnut olla varaa sekä kevytuntsikkaan että elintasovatsaan.
Untuvatakki on junttivaate, siinä olen ap:n kanssa samaa mieltä, mutta syy on se, että sen materiaali perustuu eläinrääkkäykseen.
Täällä hämärässä räntävesip*askassa se on kyllä täysin yhdentekevää mitä on päällä. Pääasia, että munat ei jäädy.
T:nainen
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa.
Jokaisella keskivartalolihavalla jormakalevilla ja pirjoannikilla ”muodikas” kevytuntsa, ”se on tätä päivää”
Ei ole!
Tällä keskivartalolihavalla on vaan 20 vuotta vanha parkatakki ja 30 vuotta vanha villakangastakki.
En edes tiedä mistä aloittaja puhuu. Saisko linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on tainnut olla varaa sekä kevytuntsikkaan että elintasovatsaan.
Ei kumpaakaan, mutta on varaa ostaa omat vaatteet eikä tarvi turvautua köyhäinapuun :D
Näillä räntäkeleillä ei tee mieli vetää päälleen villakangastakkia, joka imee itseensä kosteutta ja menettää muotonsa. Tuollainen liukaspintainen kevytvanutakki on paljon kätevämpi. On kevyt, ei ime kosteutta ja on lämmin. Mikään pakko ei ole hankkia liian ahdasta takkia.
Vierailija kirjoitti:
Miten keveys muuttaa vanun untuvaksi? Kevyttoppatakkeja on vaikka minkälaisia, vaikea nähdä niitä kaikkia junttina.
Kevytunstikan täyte on untuvaa. Se on kahden ohuen ja kevyen kankaan välissä joka on tikattu niin, etteivät untuvat liiku kankaiden välissä. Tavallinen untsikka on monesti vuorellinen ja toisinaan jopa päälikankainen. Eli siinä voi untuvien lisäksi olla neljä eri kangaskerrosta kaksi ylhäällä, untuvat ja kaksi untuvien alapuolella.
Samalla periaatteella voidaan tehdä myös vanun (tai vaikka huovan kanssa) takkeja, eli kevyttoppatakkeja, mutta kevytuntsikassa täyte on aina untuvaa tai höyhentä. Malli vois sitten olla vaikka millainen. Leveää, pitkää, lyhyttä, kapeaa, kauluksetonta, hupullista jne.
Vierailija kirjoitti:
Katso joskus noiden takkien tuoteselostuksia, useat ovat kyllä täytetty untuvalla eikä vanulla. Varsinkin ne kalliimmat.
Ap vaikuttaa ihmeen feminiiniltä ja huomioi erikoisia asioita naisissa. Kuka mies nyt jotain takkeja jäisi ihmettelemään ja tulisi vauvapalstalle avautumaan oksuhymiöineen ?
Mä olen ulkoiluhenkinen nainen. Miksen saa käyttää ulkoiluhenkistä takkia? On mulla useampikin siistimpi villakangastakki, mutta ei tässä kaupungissa oo montaa tarpeeksi hienoa paikkaa niiden käyttämiseen. Käytän niitä sitten kun menen esim. teatteriin tai pääkaupunkiin.
Mikä on kevytuntsikka?