Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa niska-hartia-päänsärky-oksetus-huono-olo?

Vierailija
17.11.2019 |

Nukuin yön kai oudossa asennossa ja nyt on ihan karmiva päänsärky, kova niska-hartia-särky, leuka ihan jumissa ja kipeä ja oksettaa ja huimaa koko ajan, oksensin jo kerran päänsäryn vuoksi. Otin vahvan buranan ja panadolin yhtä aikaa, ei auta ollenkaan. Olen vauvan kanssa kaksin kotona, joten en voi ottaa mitään unilääkkeitä ja mennä nukkumaan, ja olisi ihan pakko jaksaa ja kestää. Mikä auttaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävintä on se, että migreenipahoinvointiin käytetty lääke on käytössä myös synnytysosastoilla auttamassa maidontuotannon käynnistymistä. Ei kannata siis pelätä ainakaan Metopramin ottamista vaikka imettäminen kun kerran sitä annetaan vastasyntyneen vauvan äidille kun yritetään saada maidontuotanto käyntiin.

Vierailija
22/31 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä erikoishammaslääkärin valmistama purentakisko, mutta se ei poista narskutusta mutta suojaa hampaita. Eli narskuttelen, mutta hl nosti kädet pystyyn että mikä sen poistaisi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en imetä enää, mutta 12 kg painavan vauvan kantaminen ei näitä kipuja helpota ainakaan. Ap

Vierailija
24/31 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sellaista jumppaa, että nostat olkapäät mahdollisimman paljon lihaksia jännittäen korvien lähelle. Laske kymmeneen ja rentouta. Toista kymmenen kertaa.

Jos sinulla on kylmäpakkaus niin kylmäpakkaus niskaan maaten mennessä on hyvä apu. Joululahjaksi kannattaa toivoa satasen Tens-laitetta Sokokselta. Se on hyvä ja lääkkeetön apu moneen kipuun.

Kiitos kokeilin heti ja tuntuu, että kramppaa tuosta jumpasta sekä hartiat että koko selkä :0 

.

Ap

Tuo viittaa siihen, että sinun ongelmasi on laajempi kuin yhden yön huonossa asennossa nukkuminen. Mene ensin päivystykseen ja pyydä kunnon lääkkeitä ensiavuksi. Sitten ratkomaan varsinaista ongelmaa neurologin ja hammaslääkärin kanssa.

Olen käynyt yksityisellä neurologilla ja pään magneetissa, tulos päässä ei vikaa (eikä esim. migreeniä). Samaten yksityinen erikoishammaslääkäri sanoi, että hän on auttanut sen minkä voi eli teki todella hyvän kiskon. Ap

Vierailija
25/31 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lämmin jyväpussi niskassa helpottaa oloa. Oksentamisen kanssa oiteesi taitaa olla migreeniä eikä pelkkää lihasjumia; ja tarvitset kunnon kohtauslääkkeet ja supersäännöllisen elämän.

On olemassa myös yhdistelmäpäänsärkyä, mäkin kärsin siitä joskus. Eli niska ja hartiat ovat pahasti jumissa, ja siitä tulee jännityspäänsärkyä, joka sitten pahenee migreenityyppiseksi oksentamisineen. Mulla siihen liittyy myös poski - ja leukasärkyä. Maksimiannos särkylääkkeitä, kuuma sauna/suihku, lämpötyyny, varovainen venyttely ja hieronta - nuo on mun keinoja. Ja tietysti pahassa tilanteessa lääkärille, joka määrää fysioterapeutille, tai sitten hierojalle. Pitäisi muutenkin kiinnittää aina huomiota asentoihin, liikkua monipuolisesti ja tehdä niska- hartiajumppaa.

Vierailija
26/31 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle merkittävästi apua on ollut magnesiumvoiteesta ja -suihkeesta, kipukoukusta, turpeesta ja lämmöstä. Muista myös juoda tarpeeksi, koska kehon kuivuminen saa myös lihaksia kramppaamaan.

Vierailija
27/31 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä: jumppa auttoi parhaiten, päänsärky lähti ja oksetus sillä. Ap

Vierailija
28/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viheliäinen vaiva on kyllä oikein voimakkaana iskiessään.

Joitain asioita, joita itse olen alkanut ennaktaehkäisevänä tekemään. Valitettavasti näistä usein lipsuu, kun on parempia jaksoja.

Mutta jos näistä on edes yksi tai kaksi uutta jollekulle kokeiluun ja itsellekin taas muistiin ja käyttöön, kirjoitan!

- leuan vapauttaminen pitkin päivää. Purkat jne minimiin.

- hartioiden liikuttelu ja rentouttaminen alas pitkin päivää. Esim. aina vessatauolle menessä tms. yhdistäen.

- veden juomisen lisääminen. Suolaripaus kielen alle aamulla.

- aurinkolasit kirkkaalla säällä. Jo kevättalvella. Erityisesti bussissa ja junassa.

- itseään saa hoitaa sopivissa pehmeissä hieronnoissa käymällä. Rentoutushieronta, shiatsu jne. Myös purentalihaksiston hieromiseen erikoistuneita ammattilaisia löytyy.

- säännöllisyyteen pyrkiminen: nukkumiset, syömiset, raitis ilma. Mitä hyvää voin lisätä ja vaalia?

- lämmitettävä kaurapussi

- kiristämättömät vaatteet. Ne jotenkin blokkaa verenkiertoa ja lymfaa ja liian kireät farkut tms voi aikaansaada kunnon päänsäryn.

- lepäile ja tauota.

- hengitä syvään, puhalla kireyksiä ja huolia ulos.

- tanssi. Laita kivaa tai häröä musaa soimaan ja anna kehon hakeutua sellaiseen liikkeeseen, jota se just silloin kaipaa. Pehmeetä, pyöreetä, sähäkkää.

- niskahartiajumeissa pieni liike ja kaurapussin käyttö on paljon parempi kuin staattiset pidot tai venytykset. Vahvistavien lihasliikkeiden sika on, kun olo on taas parempi.

- pukeudu pakkasella ja muutoinkin lämpimästi. Paleleminen ja liukastelu nostaa hartiat korviin. Hyvissä kengissä ja kunnon talvivaatteissa voit kävellä normaalisti ja heitellä käsiä vapaasti.

- yritä luoda omannäköinen työelämä ja viettää aikaa mukavien ihmisten kanssa. Purenta- ja lihasjännityshaasteet ovat monesti mieleen, emootioihin ja stressiin yhteyksissä.

- mikäli purennassa on rakenteellista haastetta, etsiydy ammattilaisen luo. Se maksaa. Mutta jatkuvat särkylääkkeet ja kurja olo on hanurista. Ansaitset parempaa.

Tsemppiä kaikille jumittajille, yritetään löysätä nutturaa aina kun voidaan.

Vierailija
29/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mobilatia tai jotain vastaavaa? Auttaa ehkä jonkin verran. Yritä nukkua hetki kun vauva nukkuu (laita sita ennen sitä mobilatia tai muuta kipugeeliä, ja jos särkylääkkeiden ottamisesta on jo aikaa niin ota uudestaan ennen päikkäreille käymistä. Katso että olet hyvässä asennossa sängyssä. Niin, ja muista juoda vettä riittävästi! Joskus reipas lenkki auttaa, mutta ei varmaan sun tilanteessa kun joutuisit työntämään vaunuja samalla. Luulisin että käsien staattinen asento siinä ennemminkin pahentaisi jännitystä.

Vierailija
30/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hieroa itse hartioita, kokeile ensin, missä kipeä paikka ja hierot siitä. Myös pään ylettyy hieromaan itse sormenpäillä kauttaaltaan, kasvot myös.

Vierailija
31/31 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla hieronnalla voi helpottaa paljon, esim sormet hiusten sisällä päätä ja kahdella peukakolla hellästi niskaa samalla, ihan ylös asti ja alas.