Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhana uskaltaa ajella polkupyörällä ? Siis et tasapaino vielä pitää? 70-vuotias vai vanhempi?

Vierailija
17.11.2019 |

Kuinka vanhana tiedät jonkun pyöräilleen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini lopetti 83-vuotiaana.

Vierailija
2/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei oo ajalleet polkupyörällä kolmeenkymmeneen vuoteen, minä en kahteenkymmeneen. Vanhemmat yli 70-vuotiaita ja minä yli 40-vuotias. Ei meidän suvussa kukaan juurikaan pyöräile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini mummo on 80v ja ajelee pyörällä ymmärtääkseni lähes päivittäin sään salliessa. Hyväkuntoinen ihminen, joka on pyöräillyt koko ikänsä (ei autoa tai ajokorttia). Varmasti riippuu paljon yleiskunnosta ja siitä, miten tottunut on pyöräilyyn. Oma saman ikäluokan mummoni ei ole ainakaan noin 10 vuoteen pyöräillyt, mutta on myös aiemmin kulkenut valtaosan työmatkoistaan ym. linja-autoilla.

Vierailija
4/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä kolmella renkaallakin.

Vierailija
5/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai kiinni siitä miten on tullut treenattua koordinaatiota vuosien varrella. Äitini lopetti fillaroinnin alle 7-kymppisenä, liikunnallisesti aktiivinen miehensä pyöräilee keväästä syksyyn nyt vielä 85-vuotiaana.

Vierailija
6/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan niitä kolmella renkaallakin.

Ja Eslan potkupyörinä. Hankkikaa merkkipäiväsankarille mieluiten kolmipyöräinen kunnon tavarankuljetusmahdollisuuksin tai potkupyörä, jotta liikunta olisi ikäihmisen elämässä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
7/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen vielä työmatkani polkupyörällä vaikka ikää on jo 65v, mutta ehkä alkaisi jo olla aika siirtyä Eslaan.

Vierailija
8/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm mun eläkkeellä oleva isä (74v) on pyöräillyt viime kesäkuusta nyt tähän mennessä 570 kilometriä, hankki silloin uuden hybridipyörän, jossa matkamittari, että ei hänellä ainakaan pyöräilyssä tunnu olevan mitään ongelmaa. Kai se on tapauskohtaista, isä oli kyllä duunissakin vielä 70-vuotiaaksi, ja edelleenh arrastaa liikuntaa/urheilua säännöllisesti.

Vierailija
9/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se pelkästään iästä ole kiinni. Lähisukulainen on yli 80 ja ajelee helposti parin-kolmenkymmenen kilsan lenkkejä. Kuntoilee muutenkin säännöllisesti. Ja tiedän yhden yli 90-vuotiaankin pyöräilijän. Toisaalta lähipiirissä on myös teini-ikäinen, jolle pyöräily on jotenkin vastenmielestä ja vaikeaa.

Vierailija
10/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole iästä kiinni, vaan terveydestä. Talven liukkailla ei kannata pyöräillä.

Sähköfillari auttaa jos nivelrikkoa.

Vierailija
11/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä sitten päähän kaikenikäisille!

Vierailija
12/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on nyt 86, pari vuotta sitten lopetti pyöräilyn. Huimauksen takia. Muuten on hyvässä fyysisessä kunnossa, jolle moni puolta nuorempi jää jälkeen.

Vierailija
13/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole iästä kiinni, vaan terveydestä. Talven liukkailla ei kannata pyöräillä.

Paremmin kunnon nastarenkailla (~200 nastaa per rengas) pysyy pystyssä kuin kävellen.

Vierailija
14/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on nyt 86, pari vuotta sitten lopetti pyöräilyn. Huimauksen takia. Muuten on hyvässä fyysisessä kunnossa, jolle moni puolta nuorempi jää jälkeen.

Kolmirenkainen sähköavusteinen?

Vierailija
15/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti pyöräili 85-vuotiaaksi kesäaikaan päivittäin. Sitten sai sairauskohtauksen ja siihen loppui pyöräilyt. Olisi saanut loppua koko elämä, niin kurjaksi hänen elämänsä muuttui. 

Vierailija
16/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin kunnon nastarenkailla (~200 nastaa per rengas) pysyy pystyssä kuin kävellen.

Kyl toi talvipyöräily on urheilijoille, hengen kanssa urheilijoille.

Vanhana kannattaa välttää kaatumisia, ja liukkaat kelit kannattaa liikkua autolla.

Vierailija
17/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotätini sotki menemään pyörällä pitkälle päälle kahdeksankymppisenä, vaikka meno alkoi jo näyttää hurjalta, sillä tasapaino ei enää ollut paras mahdollinen. Suosittelimme pyöräkelkkaa / potkupyörää, mutta eihän se sopinut tädin pirtaan. Mitä ne ihmiset sanoisivat, jos hän sellaisella mummovälineellä liikkuisi! Siskonsa lahjoitti hänelle oman pyöräkelkansa, kun muutti itse palvelutaloon, eikä enää jaksanut liikkua ulkona. Siellä se seisoi aikansa kellarivarastossa, minne lienee sitten joutunut. Isotäti itse sai aivoinfarktin ja toinen puoli halvaantui. Muutaman vuoden vietti vuodeosastolla, kunnes kuolo korjasi.

Vierailija
18/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhana kannattaa välttää kaatumisia, ja liukkaat kelit kannattaa liikkua autolla.

Mitämitä?! Kannustatko sinä mummoja lämmittämään ilmastoa! Kaikki vaan pyöräilemään!

Vierailija
19/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat 70v ja 72v. Kesäisin pyöräilevät 30-40 kilsan lenkkejä melkein päivittäin. Isäni myös rullaluistelee, minusta se jopa enemmän tasapainoa vaativaa kuin pyöräily.

Vierailija
20/23 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole sellaisi pullamössöjä, veteraanit häpee.