Käytääks joku Suomessa yhä puukenkiä?
Kommentit (33)
Mä muistan, kun eka oli mustat aivan must ja sen jälkeen kaikilla piti olla valkoiset.
Jotain 80-lukua. Rohkeimmat edelläkävijät käyttivät nahan värisiä, mutta siitä ei samanlaista hittiä tullut kuin näistä mustista ja valkoisista. Valkoiset olivat kyllä ihan tyttöjen juttu. Mustat enemmän unisex.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan, kun eka oli mustat aivan must ja sen jälkeen kaikilla piti olla valkoiset.
Jotain 80-lukua. Rohkeimmat edelläkävijät käyttivät nahan värisiä, mutta siitä ei samanlaista hittiä tullut kuin näistä mustista ja valkoisista. Valkoiset olivat kyllä ihan tyttöjen juttu. Mustat enemmän unisex.
Näin oli ja ne oli jalassa oikeastaan aina. Taisipa olla vielä niinkin, että joillakuilla oli ns. paremmat puukengät ja sitten arkikäyttöön omat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä sairaalassa, meillä käyttää useampi työkaveri. En ymmärrä miksi, niistä lähtee kamala meteli kävellessä.
ja huonosti pysyy jalassa, kun kiire tulee.
Mielestäni puukenkien kopina on ihan olennainen asia. Kuin sekin, ettei ne aina pysy vauhdissa mukana :D
Juuri ajattelin menneellä viikolla että lääkärit taitavat olla ainoita ammattikuntia joissa vielä käytetään puukenkiä. Nuoremmat lääkärit oppivat tyylin vanhemmilta lekureilta.
Töissä käytän ja kesällä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla kaikki käytti puukenkiä, meilläkin koko perhe. Ja kyllä se tosiaan niin oli, että meillä siskoksilla ja äidillä oli valkoiset, isällä ja veljellä mustat. Mustat oli kyllä itselläkin jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Toimistokenkinä käytän. Hengittävät ja helppo heittää jalkaan ja pois. Kokolattiamatot, joten ei ääniongelmaa.
Meilläkin yksikönjohtajalla on. Eleettömät mustat, sopii hyvin puvun kanssa.
70- luvun puolivälissä ostin ensimmäiset puukenkäni Ruotsissa käydessäni. Kauniin ruskeat väriltään. Silloin oli Ruotsissa liikkeitä joissa myytiin pelkästään vain puukenkiä. Nykyään omistan neljät puukengät.
Vierailija kirjoitti:
70- luvun puolivälissä ostin ensimmäiset puukenkäni Ruotsissa käydessäni. Kauniin ruskeat väriltään. Silloin oli Ruotsissa liikkeitä joissa myytiin pelkästään vain puukenkiä. Nykyään omistan neljät puukengät.
Se on, kun ne oikeasti kestää äidiltä tyttärelle ja sopii vaatteen, kuin vaatteen kanssa. Mullakin jotain 15 vuotta vanhat ja ihan käyttökelpoiset edelleen
Miksi ei käyttäisi suomessa? Minä ainakin käyttäisin, jos omistaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olin -80-luvulla kesätöissä Ruotsissa. Varmaan kaikilla oli silloin puukengät. Ja musta tuntuu että ruotsalaiset käyttää niitä paljon vieläkin.
Kyllä käytetään ruotsissa edelleen. Kesällä kävin suomessa tuttavaperheen kesäpaikalla, niin kyllä näyttivät hekin puukenkiä käyttävän.
Joo olen käyttänyt puukenkiä jo 30 vuotta.