Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten piristätte itseänne, kun teillä on vaikeaa tai elämä tuntuu ankealta?

Vierailija
17.11.2019 |

Miiä teitä piristää niin, että jaksatte taas tarpoa eteenpäin hyvillä mielin?

Multa näyttää puuttuvan tällaiset keinot ihan kokonaan. Olen mt-kuntoutuja, enkä ole ikinä osannut kuin ryypätä, jos on huono olo. Hetken aikaa juoksuharrastuskin auttoi, mutta juoksin niin paljon, että tuli aika pahoja rasitusvammoja. Mun piti juosta ainakin 10km kerralla, että se auttoi, ja saatoin vain jatkaa ja jatkaa juoksemista kuin mikäkin Forrest Gump.

Olen nyt päässyt ihan hyvään kuntoon ja olen pystynyt esim. opiskelemaan, mutta tuntuu, että tämäkin korttitalo huojuu taas. Olisi kiva kuulla, mitä noin suurinpiirtein tervepäiset ihmiset yleensä tekevät tämmöisissä tilanteissa. Saa muutkin vastailla toki.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hurahtelen juttuihin joista saa tekemistä, vaikka konmari tai kasvien kasvatus tms, myös kunnostanut huonekaluja. Ulkoilu piristää myös aina. Ei lenkki kun en jaksa juosta mutta ihan kävely ulkoilmassa piristää aina, jos on kotona liikaa koti muuttuu kuin häkiksi, emme ole häkkieläimiä. Raitis ilma myös piristää. Kotona tuuletus, pari kynttilää, suihkautan laventelia ilmaan, siivottu, voi pistää pyörimään sarjan, elokuvan tai lukea. Joskus joogaan rauhallista meditoivaa joogaa älytv:n kautta eli laitan jooga app tai videon pyörimään.

Mullakin oli elämässä joskus kausi että masensi ja helposti join tylsyyteen. Kokeilin lenkkeilyäkin mutta en vaan jaksanut sitä. Harrastukset usein jää. Olen ns.laihaläski.

Nytkin on vähän huono päivä. Täytyy kyllä piristyä. Ja ajatella hyviä asioita. Mulla on ihana koti ja hyvä mies. Entä sitten jos kaverisuhteet ja perhesuhteet on huonoja, on sentään jotain hyvää elämässä. Jonkun muun elämässä se voi olla eri asioita. Mieti mikä on hyvää, pienetkin asiat. Täytyykin mennä ehkä pienelle kävelylle kohta.

Vierailija
22/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää munkin yrittää taas hurahtaa johonkin. Mullakin on sellaista taipumusta. Tykkään kokeilla uusia juttuja ja ylipäänsä oppia lisää. Voisin vaikka kokeilla tuota saippuan rekemistä itse...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin alan analysoimaan esimerkiksi muumeja ja niiden piilomerkityksiä.

Vierailija
24/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla on ollut vaikeaa, olen kokenut, että pitkien kävelylenkkien aikana asiat asettuvat paremmin paikoillen, helpottavat ja voimavarani tuntuvat suuremmilta. Jos sen tekee luonnossa, vielä parempi. Kävelyt tekevät hyvää myös tavallisemman arjen ja stressin hallinnalle. Ylipäätään liikunta ja etenkin rauhallinen, itsensä hyväksyvä jooga parantavat mielialaa ja antavat luottamusta omiin voiminvaroihin.

Jos iltaisin asiat tuntuvat pyörivän mielessä, olen kuunnellut erilaisia rentoutusharjoituksia, esim. nämä toimii itsellä:

Pitkät aamiaiset ja laiskottelu viikonloppuisin ovat myös ihanaa vastapainoa arjen velvotteille. Ja näin pimeään aikaan kynttilät ja erilaiset valojutut. (Ja aamulla kirkasvalo.)

Pienestäkin siivoamisesta tulee myös jotenkin hyvä ja aikaansaanut mieli ja siistissä asunnossa voi renotutua paremmin. Sitä ei tartte tehdä kertarysäyksellä, esim. 15 minuutissa ehtii pestä veskin ja laittaa tavaroita paikoilleen. Toiset 15 min sitten jossain toisessa hetkessä jotain muuta.

Lepoa, valoa ja lempeyttä sinulle ja kaikille muillekin tähän marraskuun harmauteen!

Vierailija
25/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- musiikin kuuntelu, ystävien tapaaminen, ihan vaikka kahvin keittäminen, siivoaminen, ulkoilu, hauskan sarjan tai leffan katselu, tulevaisuuden suunnittelu ja haaveilu, iloisten asioiden ajattelu, keskittyy ajattelemaan niitä asioita jotka on tällä hetkellä hyvin, ei niitä mitkä on huonosti!

Vierailija
26/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen jotain kiehtovaa kirjaa, jonka elämysmaailma vie mennessään. Käyn juoksulenkillä hyvän musiikin tahdittamana. Ostan itselleni jotain pientä kivaa & käyn kahvilassa kahvilla. Jos mahdollista, kampaajalla käynti piristää aina kummasti, samoin pienen lomamatkan suunnittelu.

Vierailija
27/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni piristyy heti, kun tuo mies älyää lähteä omaan osoitteeseensa. Torstaista saakka hengaillut täällä.

Vierailija
28/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen seksiä työkaverini kanssa. Jatkoa siih3n kohtaan, mihin itse pistin stopin pikkujoulujen jälkeen. Bläääähhhh

Vierailija
29/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjää hiukset ja meikkaa edes välillä

Tee hyvää ruokaa ja pyydä kaveri syömään

Leivo vaikka ihan vaan itsellesi, kahvi ja tuore pulla on vaan niin parasta sateisena päivänä...

Käy kävelyllä, keskity siihen mitä näet, ei tarvitse olla mikään urheilu suoritus, voit vaikka silittää vastaan tulevia koiria, kävellä kaupungin Kauneimmat puistot kadut läpi...

Lue kirjoja tai katso elokuvaa peiton alla.

Kuuntele äänikirjoja ja tee kotitöitä samalla...

Oma lemmikki, mikä on parempaa kuin se pieni kissa nukkumassa sun varpaiden päällä....

Vierailija
30/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun luonasi on elämän lähde, sinun valostasi me saamme valon" . Ps. 36:10

Kuuntelen Siioninlauluja ja virsiä sekä Rauhanyhdistyksen seuroja, Nettiseurat Srk.

Lisäksi pyydän evankeliumia ja haluan Uskoa.

Mielestäni Uskon haluaminen nitisti aiemman kirjoituksesi. Olisi ehkä kannattanut kirjoittaa aiheesta erikseen.

Minä halusin yläasteella Petriä ja lukiossa Vesaa.

Vierailija
31/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalla.

Painoni vuoksi en voi suositella ratkaisuani muille. 

Vierailija
32/38 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön psilosybiinisieniä. Paras masennuslääke maailmassa. Ja siis, tämähän ei mikään vitsi ole, tutkimustietoa löytyy jne.

Vierailija
33/38 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on pakko ottaa rauhoittavia ja nukkua paha mieli pois. Järkeviä keinoja ovat kävelylenkit, pienet kotiaskareet, juttelu jollekin, musiikki.

Vierailija
34/38 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pitkät lenkit luonnossa

- suklaa kohtuullisissa määrin

- koiran rapsuttelu ja halailu

- ystävien ja perheenjäsenten tapaaminen

- ylipäätään terveellisistä elintavoista kiinni pitäminen (ruokailu, uni, liikunta) ja oman kropan kuunteleminen: jos väsyttää, joskus vaan pitää nukkua enemmän

- luovuus: piirtäminen, maalailu, askartelu, uuden suunnittelu..

- suoritan jotain pieniä arjen askareita, kuten keittiön tai vessan siivousta, imurointia tai kaapin järjestelyä, jotta voin saada niistä jotain onnistumisen kokemuksia

- luonnontieteiden opiskelu on myös aika voimaannuttavaa, kun aina löytyy jotain mikä saa miettimään, että onpa ihmeellinen maailma ja kylläpä elämäni on tästä kaikesta mitätön palanen — silti omalla tavallaan merkittävä..

Toisaalta en ajattele, että kaikki masistelu välttämättä on pahasta. Se on normaalia ja inhimillistä ja tietyssä määrin sitä täytyy vaan oppia sietämään.

Vierailija
35/38 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn etelässä.

Vierailija
36/38 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia.

Vierailija
37/38 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta tuntunut ankealta. Miten piristän. En mitenkään. Vttu ku ei ole massia ei saa viinaa.

Vierailija
38/38 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia.