Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten piristätte itseänne, kun teillä on vaikeaa tai elämä tuntuu ankealta?

Vierailija
17.11.2019 |

Miiä teitä piristää niin, että jaksatte taas tarpoa eteenpäin hyvillä mielin?

Multa näyttää puuttuvan tällaiset keinot ihan kokonaan. Olen mt-kuntoutuja, enkä ole ikinä osannut kuin ryypätä, jos on huono olo. Hetken aikaa juoksuharrastuskin auttoi, mutta juoksin niin paljon, että tuli aika pahoja rasitusvammoja. Mun piti juosta ainakin 10km kerralla, että se auttoi, ja saatoin vain jatkaa ja jatkaa juoksemista kuin mikäkin Forrest Gump.

Olen nyt päässyt ihan hyvään kuntoon ja olen pystynyt esim. opiskelemaan, mutta tuntuu, että tämäkin korttitalo huojuu taas. Olisi kiva kuulla, mitä noin suurinpiirtein tervepäiset ihmiset yleensä tekevät tämmöisissä tilanteissa. Saa muutkin vastailla toki.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla ulkoilu auttaa stressiin tai masennukseen. Ei tervitse juosta, kävely raittiissa ilmassa auttaa ja ympäristön seuraaminen vie ajatukset pois ikävistä asioista. Lisäksi musiikin kuuntelu auttaa.

Viikonloppuna viina saa aina velat muuttumaan saataviksi. Tämä on toki yksilöllistä. Joillain se vain pahentaa pahanolontunnetta.

Vierailija
2/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen, siivoan, käyn pyöräilemässä. Nukun ja mietin mielessäni miten asiat järjestyvät.

En käytä alkoholia, enkäbmuitakaan päihteitä.

Työni antaa elämääni raamit ja tämä on varmaan suurin turvani.

Kun minun mieli askaroi kipeiden asioiden parissa en pysty katsomaan televisiota, enkä pysty käymään elokuvissa. Radiosta en pysty kuuntelemaan musiikkia, mutta tuolloin hyvät asiaohjelmat auttavat unohtamaan omat huolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson youtubesta muutaman suosikkivideon. En tosin tiedä olenko edes suurinpiirtein tervepäinen.

Vierailija
4/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palkitsen itseäni esimerkiksi teatterikäynneillä ja urheilulla. Teatteriksi käy mikä vain laajalla skaalalla, joskin kannattaa katsoa ettei mene kauhean rankkaan esitykseen. Urheilussa ei tarvitse valita rankinta mahdollista vaan kokeilen erilaisia urheilumuotoja, esim. salilla eri tunteja, ja lopetan jos en tykkää tai alkavat kuormittaa. Sitten kokeilen kokkailla erilaisia reseptejä tai käyn testaamassa buffeteja. Lisäksi laadin itselleni minielokuvafestivaaleja. Nyt esim. meneillään joulunajan kombo Täydellinen joulu, Downton Abbey ja Last Christmas

Vierailija
5/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailen. Syön jotain extra hyvää ja juon alkoholia.

Vierailija
6/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä ja makaamalla sisällä verhot kiinni.

Vierailija
7/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun luonasi on elämän lähde, sinun valostasi me saamme valon" . Ps. 36:10

Kuuntelen Siioninlauluja ja virsiä sekä Rauhanyhdistyksen seuroja, Nettiseurat Srk.

Lisäksi pyydän evankeliumia ja haluan Uskoa.

Vierailija
8/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Mulle on tullut mieleen näistä juttuja, joita voisin kokeilla tai jotka olen oikeastaan ihan unohtanut. Taidan kirjoittaa niitä ylös, etten unohda uudestaan. Olen kyllä huomannut, että maailma tuntuu joskus synkemmältä ihan vain siksi, että en yksinkertaisesti muista hyviä asioita.

Mietin, että voisin lähteä yöksi metsään. Se varmaan piristäisi joksikin aikaa. Nyt sieltä ei oikein enää voi keräillä mitään, mikä on myös auttanut mua, mutta jo siellä oleskelu puhdistaa ajatuksia.

Voisin myös käydä dippaamassa itseäni tuolla järvessä, jos rupeaa tuntumaan oikein pahalta. Olen joskus tehnyt niin. Järvi oli jo vähän jäässä, mutta nyt on ollut lämmintä. Jää on ehkä sulanut. Kylmä vesi huuhtoo möröt tiehensä.

ap

Vierailija
9/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeat ajat ovat toivottavasti jo takana, mutta silloin join liikaa valkoviiniä.

- mummo -

Vierailija
10/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen usein tänne av:lle, ja saan lisää itseluottamusta kun näen, miten paljon typerämpää, pikkusieluisempaa ja henkisesti köyhempää porukka on minuun itseeni verrattuna.

Vierailija
11/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden matkalle

Vierailija
12/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen usein tänne av:lle, ja saan lisää itseluottamusta kun näen, miten paljon typerämpää, pikkusieluisempaa ja henkisesti köyhempää porukka on minuun itseeni verrattuna.

Aivan! Oma elänhallinta tuntuu olevan hyvin.

Vierailija
13/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla alkoholinkäyttö tai juokseminen menee helposti pelkästään överiksi, pysähtyisin miettimään tuota suoritusmentaliteettia. Löysin nyt ainakin tällaisen:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/10/31/suorittaja-ei-ole-ikina-tyytyv…

Vierailija
14/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkia.

Vierailija
15/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan koiralleni uusia temppuja, mennään metsään juoksentelemaan.

Joskus pelkkä silittely, rapsuttelu ja höpsöjen juttelukin auttaa.

Vierailija
16/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa aina tallilla käyminen. Käyn yleensä 2 kertaa viikossa ratsastamassa, enkä kyllä koskaan tule tallilta pahalla päällä kotiin.

Vierailija
17/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdan johonkin :D

Konmari, Zerowaste, saippuan teko, yrttien kasvatus.. Hankin jonkun vanhan huonekalun ja kunnostan. Tuossa viimeisimpiä :D

Vierailija
18/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mahdollista niin matkustan aurinkoon siis talvella etelään missä on aurinkoa, lämpöä ja elämää. Suomessa talvella saunon paljon.

Vierailija
19/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen sota-ajasta kertovia romaaneja ja tosidokumentteja. Muistelen sodassa kuolleita sukulaisiani ja mietin millaisen elämän he olisivat voineet saada, jolleivat olisi kuolleet parikymppisinä nuorina miehinä. Omat murheet pienenevät silloin.

Vierailija
20/38 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla alkoholinkäyttö tai juokseminen menee helposti pelkästään överiksi, pysähtyisin miettimään tuota suoritusmentaliteettia. Löysin nyt ainakin tällaisen:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/10/31/suorittaja-ei-ole-ikina-tyytyv…

Tässä saattaa olla kohdallani perääkin. En ainakaan ole koskaan tyytyväinen saavutettuani jotain, vaan uskon, etten tehnyt sitä tarpeeksi hyvin ja stressaan jo tulevien hommien takia. Oletan myös, että kaikki kuitenkin epäonnistuu, jolloin pientenkin juttujen tekeminen on ahdistavaa. Huono itsetuntokin kai vaivaa.

Mulla ei tavallaan mikään suorittaminen ole näkynyt missään näiden ongelmieni takia. Mua on aina pidetty laiskana, vaikka olen tehnyt asioiden eteen kovasti työtä. Mulla on siis neurologista poikkeavuutta, mistä on diagnoosikin. Kovasta työstä huolimatta en ole päässyt mihinkään. Olen jo yli 30v. Nykyään jo oletankin oikeastaan, että työni menee aina hukkaan. On jokin ruvennut vihdoinkin tuottamaan tulosta onneksi, mutta ihan käsittämätöntä jääräpäisyyttä tähän pääseminen on vaatinut.

Tulipa avauduttua. Pitää ajatella tätäkin enemmän. Vedän aina liikaa jotain ylimääräistä kuormaa mukanani, enkä osaa iloita saavutuksistani. Siitä pitäisi päästä. Nytkin sain hyvän arvosanan kurssilta, jonka todella moni reputti. Sain myös jonkin ahdistuskohtauksen tentissä, eikä ajatus kulkenut yhtään. Mun pitäisi olla tyytyväinen, mutten osaa. Pärjäsin tosi hienosti oikeastaan.

ap