Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita miten palkitsen itseni kun olen ollut 100 päivää ilman alkoholia?

Vierailija
17.11.2019 |

Ja laihtunut tavoitepainooni?

Miten sinä palkitsisit itsesi noista saavutuksista?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholisti siinä mielessä että olisin alkoholista riippuvainen, pystyn olemaan ilman ihan vain päättämällä, kunhan päätös pitää.

Aion jatkaa 100 päivän jälkeen mutta ihan huvikseni mietin palkintoja.

Ap

Millainen alkoholisti sitten olet?

Retkahdusvaarassa oleva alkoholisti.

Monikin alkoholisti pystyy olemaan juomatta pitkiä aikoja, itselleen tai muille todistaakseen, mutta kun se ajatus päättyy, lähtee homma siitä, mihin se päättyi, eli juomiseen ja sen jopa pahenemiseen.

En kyllä tiedä, onko ap juuri tällainen, mutta tuli vaan mieleeni.

Näin tämän aitiopaikalta. Exäni väitti juuri, että voi halutessaan olla juomatta, mikä todistaisi että hän ei ole alkoholisti.

Todistaakseen tämän hän oli juomatta. Kolme kuukautta oli helppo, sitten hänen oli selvästi ihan pakko alkaa taas. Minkä hän selitti sillä että oli nyt osoittanut että pystyy, ja olisihan elämä kuolettavan tylsää ilman ikinä enää tippaakaan. Kyllähän pitää voida "maistella erikoisoluita" ja "laatuviskejä" ja "laatuviinejä"

Seuraavalla kerralla hän pystyi olemaan puoli vuotta.

Kun sanoin että eroan sen kännäämisen takia, hän lopetti. Vuoden päästä mentiin naimisiin ja tulin raskaaksi. Siihenpä se sitten hänen raittius päättyi, se vuosi jäi ennätykseksi.

Vierailija
22/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kännännyt juuri koskaan, ainakaan niin että kukaan olisi edes huomannut että olen kännissä. Olen saattanut juoda kotona päivän mittaan vaikka litran viiniä eikä kukaan ole huomannut mitään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kännännyt juuri koskaan, ainakaan niin että kukaan olisi edes huomannut että olen kännissä. Olen saattanut juoda kotona päivän mittaan vaikka litran viiniä eikä kukaan ole huomannut mitään.

Ap

Oletko itse huomannut itsessäsi mitään muutoksia/eroja noina päivinä, kun juot aamusta iltaan?

Vierailija
24/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessa itsensä voi palkita vaikka sillä sipsipussilla kerran kuukaudessa. Alkoholin ja muiden päihteiden osalta en vastaavaa suosittele koska vaikutukset kestää pidempään. Vapaus viinasta on palkkio jo itsessään.

Hemmottele itseäsi jollain muulla tapaa jos tuntuu että tarvitset konkreettisia palkintoja. Käy vaikka viettämässä päivä kylpylässä. Ota hieronta tms.

t. kohta kaksi vuotta kuivilla

Vierailija
25/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko itse huomannut itsessäsi mitään muutoksia/eroja noina päivinä, kun juot aamusta iltaan?

Enpä ole ikinä aamulla aloittanut. Vähemmän kolotuksia niskassa, rennompi olo, toisaalta välillä myös huonompi, huonommat yöunet ja seuraavana päivänä henkisesti epävarmempi ja alakuloisempi. On aivan selvää että negatiivisia vaikutuksia on tullut etenkin henkisellä puolella. Fyysisesti eniten on oireillut suolisto, maha löysällä. Ap

Vierailija
26/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaessa itsensä voi palkita vaikka sillä sipsipussilla kerran kuukaudessa. Alkoholin ja muiden päihteiden osalta en vastaavaa suosittele koska vaikutukset kestää pidempään. Vapaus viinasta on palkkio jo itsessään.

Hemmottele itseäsi jollain muulla tapaa jos tuntuu että tarvitset konkreettisia palkintoja. Käy vaikka viettämässä päivä kylpylässä. Ota hieronta tms.

t. kohta kaksi vuotta kuivilla

Heh, juuri mietin päivää kylpylässä ja hierontaa! Sul on mun luonto, voisi sanoa :D

Ap

Vierailija
27/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palkitsisin itseäni tekemällä tai ostamalla jotain sellaista, mistä olen haaveillut. Jokaiselle se on eri asia. Esimerkiksi itse haluaisin lähteä risteilylle. Ei ole kovin kallista, mutta en ole itse päässyt koskaan lähtemään. Ajattelin, että kun olen laihduttanut niin voisin käydä sellaisella tukholman risteilyllä.

Vierailija
28/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enpä ole ikinä aamulla aloittanut. Vähemmän kolotuksia niskassa, rennompi olo, toisaalta välillä myös huonompi, huonommat yöunet ja seuraavana päivänä henkisesti epävarmempi ja alakuloisempi. On aivan selvää että negatiivisia vaikutuksia on tullut etenkin henkisellä puolella. Fyysisesti eniten on oireillut suolisto, maha löysällä. Ap

Miten sitten saat peitettyä noi negat, etteivät läheisesi niistä saa osumaa? Humalaa he eivät mielestäsi huomaa, mutta eivätkö edes huonotuulisuuttasi?

Hienoa, että mietit näitä asioita.

Vierailija
29/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kertomasi mukaan ollut *tämän viikon keskiviikosta* asti ilman alkoholia... Joskohan miettisit tuollaisia 100 päivän tavoitteita kunhan olet pysynyt selvänä edes pari viikkoa.

Ps. Miksi päivität meille tilannettasi *joka ikinen päivä*?

Sulla meni tyypit sekaisin. Minä olen ollut keskiviikosta asti juomatta ja vielä viime yökin oli katkonaista unta. Myös enempi valvomista kuin nukkumista mutta ehkä jo ensi yönä täydet unet? Alan olla yhä enemmän sitä mieltä että miedommat päihteet sopii mulle paremmin. Niistä ei tarvi toipua monta päivää kun lopettaa.

Vierailija
30/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku upea vaate tai uusi kampaus?

Vierailija
31/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten sitten saat peitettyä noi negat, etteivät läheisesi niistä saa osumaa? Humalaa he eivät mielestäsi huomaa, mutta eivätkö edes huonotuulisuuttasi?

Huonotuulisuuden tietysti huomaavat ja muistamattomuuden ja keskittymisvaikeudet. Säännöllinen juomiseni alkoi alunperin lääkkeenä fyysiseen väsymykseen, niskakipuihin yms. ja hermostuneisuuteen joka johtuu lapsiperhe-elämästä ja työpaineista ja liian vähistä unista sekä yleisestä tyytymättömyydestä elämään. Pitkään se tuntui toimivankin mutta viimeisen vuoden aikana määrät alkoivat kasvaa siihen malliin että haitat kumosivat hyödyt ja siksi päätin lopettaa ja etsiä muita keinoja kestää tätä elämää. Ap

Vierailija
32/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi rahaa, palkitsisin itseni kampaamo käynnillä tai kosmetologilla. Tartteisin kyllä talvikengät, että nehän mä hommaisin kyllä. Mutta kun ei ole rahaa, palkitsen itseäni vain olemalla tyytyväinen raittiista elämästäni, jota on nyt kestänyt reilun kaksi vuotta.

Kaikkein fiksuin neuvo!

Vierailija
33/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut raitis vuoden 2004 syyskuusta. Palkitsin itseni ostamalla oman asunnon ja ottamalla eron alkoholistista.

On se kumma, että juomattomuutta pidetään ihmeellisenä saavutuksena, kun minusta se on ihmisen normaali tila.

10% suomalaisista juo 90% alkoholista, eli myytti juopoista suomalaisista on lopulta pienen pulivähemmistön ylläpitämä.

Vierailija
34/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin nyt kuvan lähtötilanteesta. Kasvoista lähikuva ja vartalosta kuva myös. Sitten 100 päivän jälkeen kävisin ottamassa muotokuvan valokuvaajalla. Uskoisin että kasvoissa näkyy se raitistuminen jo kolmen kuukauden päästä. 

En tiedä mahtavatko kaikki edes tajuta miten se alkoholin käyttö näkyy kasvoissa. Ihan turha niitä pulloja ja omaa alkoholiongelmaa on yrittää peitellä kun kasvot paljastavat sen niin helposti.

Vierailija
35/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholisti siinä mielessä että olisin alkoholista riippuvainen, pystyn olemaan ilman ihan vain päättämällä, kunhan päätös pitää.

Aion jatkaa 100 päivän jälkeen mutta ihan huvikseni mietin palkintoja.

Ap

Vuoden hjummoripläjäys. Vaikka huoneentauluksi kaikille alkkiksille. LOL 

Vierailija
36/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut päihteittä aina.

Palkitsen itseni joka päivä nauttimalla varakkuudestani, nuorekkuudestani ja terveydestäni.

Mutta sinä. Annahan korkin jo narskahtaa!

Vierailija
37/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin nyt kuvan lähtötilanteesta. Kasvoista lähikuva ja vartalosta kuva myös. Sitten 100 päivän jälkeen kävisin ottamassa muotokuvan valokuvaajalla. Uskoisin että kasvoissa näkyy se raitistuminen jo kolmen kuukauden päästä. 

En tiedä mahtavatko kaikki edes tajuta miten se alkoholin käyttö näkyy kasvoissa. Ihan turha niitä pulloja ja omaa alkoholiongelmaa on yrittää peitellä kun kasvot paljastavat sen niin helposti.

Kosmetologini mukaan käyttö ei näy kasvoistani ja jos laihdun yli 3 kiloa, menen alipainon puolelle... Ap

Vierailija
38/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärisin jointin. Mutta jos et polta, niin voisi olla esim. joku kylpylä tai matka?

Vierailija
39/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huonotuulisuuden tietysti huomaavat ja muistamattomuuden ja keskittymisvaikeudet. Säännöllinen juomiseni alkoi alunperin lääkkeenä fyysiseen väsymykseen, niskakipuihin yms. ja hermostuneisuuteen joka johtuu lapsiperhe-elämästä ja työpaineista ja liian vähistä unista sekä yleisestä tyytymättömyydestä elämään. Pitkään se tuntui toimivankin mutta viimeisen vuoden aikana määrät alkoivat kasvaa siihen malliin että haitat kumosivat hyödyt ja siksi päätin lopettaa ja etsiä muita keinoja kestää tätä elämää. Ap

No niin, tästä huomaat, että kyllä ne läheiset huomaavat, vaikka itselleen uskottelee toisin. Saattavat huomata jopa ns humaltumisesi, vaikka väität toisin. Läheiset ovat erittäin tarkkoja huomaamaan...

Todella olen iloinen, että olet päättänyt muuttaa suuntaasi, se tulee antamaan sinulle paljon enemmän kuin mitä tuo itse juominen ja sen aiheuttamat ongelmat, sulla ne eivät päässeet liian pahoiksi, kuten itselläni aikanaan kävi. Mutta hyvä, sitten vaan nautit raittiimmasta sinusta!

Vierailija
40/44 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologini mukaan käyttö ei näy kasvoistani ja jos laihdun yli 3 kiloa, menen alipainon puolelle... Ap

Oikeestiko luulet, että kosmari sanoisi asiakkaalle, et hei kyllä susta huomaa dokaamisen XD

Sulla tuntuu olevan myös minäkuvaongelmaa dokaamisen lisäksi.

Mutta sadan päivän jälkeen tiedät, mitä silloin oikeasti tarvitset. Tuu sitte kertomaan mitä hankit.