Kuinka vanhan vanhemmilta voi kysyä (yökylä)
Jos lapsi on menossa yökylään kaverinsa luokse, niin kuinka vanhan kohdalla on normaalia olla yhteyksissä vanhempiin? Siis laittaa vaikka tekstari. Milloin on jo outoa ja noloa?
Kommentit (8)
Lähinnä tarkoitan sitä lapsuuden yläpäätä. En tietenkään soittelisi 18 -v "lapsen" yökyläilyissä, mutta entä 15-17 v? Siis silloin, kun on ihan oikeasti riski, että lapsi ei ole siellä missä pitäisi ja tee sitä mitä pitäisi.
Itse siis menin 15- 16 v kaverille yökylään, kaverin yh-äiti oli työmatkalla ja me kaverin kanssa ympäripäissämme kaupungilla. Näin tein, vaikka olin luotettava ja kiltti kympintyttö.
Pitääkö nyt uskoa, että oma kasvatustyö on riittävän hyvin tehty, eikä oma lapsi tee mitään turhan tyhmää tai vaarallista (ja jutella näistä lapsensa kanssa), vai voiko vielä varmistella onko edes kaverin vanhemmat paikalla? Tai en nyt tiedä mitä sitten jos ei ole (ja se kerrotaan etukäteen). On kaverilla ennenkin ollut ilman vanhmpia ja ainakin livestreemin perusteella ihan normaalit lanit vaan ollut ja pahin asia on ollut myöhään valvominen ja herkkujen syöminen.
Ap
Sovin aina vanhempien kanssa. Yläkoulussa en tunne henk koht enää yhtään perhettä.
Kyllä meillä on varmistettu teineiltä. Eräs 17v tytön äiti toi tytön meille ja varmisti, että ollaan kotona. Fiksua minusta, eikä noloa. Lapsetkin arvostavat sitä, että vanhemmat välittävät.
Kyllä Mä olen vielä 16-17v yökyläilyistäkin soitellu toisen perheen kanssa. Mutta meille on yökylään tullu ekaluokkalainen, jonka äiti/isä ei soitellu/ kyselly sopiiko tulla tms.se oli jo hieman outoa..
En ole tarkastanut koskaan, eivät lasteni ystävien vanhemmatkaan. Eivät vanhempanikaan järjestäneet minun yltymiäni, eivätkä ystävieni vanhemmat heidän. Snowflakes.
Oudointa oli, kun meille tuli 13v tyttö yöksi. Tytöt olivat edellisenä kesänä leirillä tutustuneet, ja viestitelleet toisilleen, ja kun tyttö vanhempineen oli kaupungissamme käymässä, hän tulikin meille yöksi. Eivätkä vanhemmat missään vaiheessa yrittäneet ottaa yhteyttä. Minusta ihan hullua.
Vierailija kirjoitti:
Oudointa oli, kun meille tuli 13v tyttö yöksi. Tytöt olivat edellisenä kesänä leirillä tutustuneet, ja viestitelleet toisilleen, ja kun tyttö vanhempineen oli kaupungissamme käymässä, hän tulikin meille yöksi. Eivätkä vanhemmat missään vaiheessa yrittäneet ottaa yhteyttä. Minusta ihan hullua.
Luulisi, että normaalit 13-vuotiaat osaavat sopia tuollaisesta kaksin. Helikopterivanhempi hoitaa lapsensa puolesta asioita, joita normaalisti kehittynyt osaisi itse.
Tapauskohtaista. Alle 9v. pitää ehdottomasti olla yhteyksissä.