Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea merkkaat ylös / excelöit tai muuten seuraat tarkasti?

Vierailija
16.11.2019 |

Mulla on tarkka budjetti excelissä, lisäksi merkkaan sähköiseen kalenteriin eri kauppojen tarjoukset ja tietyntyyppiset ostokset, seuraan esim. kuinka usein ja millä hinnalla ostan vessapaperia tai hammastahnaa. Lisäksi olen hiljattain alkanut merkkaamaan syömäni ruoat ylös johonkin ruokapäiväkirjasovellukseen. Mitähän vielä seuraisi? Kuukautisia en jaksa kun tunnistan niiden tulon aina eikä ole pelkoa raskautumisesta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkoja.

Vierailija
2/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasuntojen tulot ja menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan ylös kuinka paljon säästin jossain verrattuna ovh. Lasken niistä säästön per vuosi. Varaston kaikki ale ostot niistä lista. Esim kynttilöitä, joulukoristeita ym.. Kausi tuotteita en ikinä osta normi hinnalla vaan alesta. Ja kaappiin ja listaan mitä siellä on. Esim tän joulun glögit, piparkakkutalot jne... Ostin jo tammikuussa halvalla (ja päivämäärä riittää reilusti) samoin tarkka lista pakastimen sisällöstä, lasten vaatteista jne....

Esim. Lasten alusvaatteet, sukat jne... Ikinä yhtään paria ostanut normi hinnalla. Kirjanpito pitää kartalla mitä hamstrataan ja milloin ja kaikki hamstrattu tulee käyttöön 👍

Vierailija
4/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkkaan ylös kuinka paljon säästin jossain verrattuna ovh. Lasken niistä säästön per vuosi. Varaston kaikki ale ostot niistä lista. Esim kynttilöitä, joulukoristeita ym.. Kausi tuotteita en ikinä osta normi hinnalla vaan alesta. Ja kaappiin ja listaan mitä siellä on. Esim tän joulun glögit, piparkakkutalot jne... Ostin jo tammikuussa halvalla (ja päivämäärä riittää reilusti) samoin tarkka lista pakastimen sisällöstä, lasten vaatteista jne....

Esim. Lasten alusvaatteet, sukat jne... Ikinä yhtään paria ostanut normi hinnalla. Kirjanpito pitää kartalla mitä hamstrataan ja milloin ja kaikki hamstrattu tulee käyttöön 👍

Noita hamstrausjuttuja mulla on kans tuossa sähköisessä kalenterissa mutta olen niin pihi että en osta enää mitään joulukoristeita tai kynttilöitä tai vastaavaa. Vanhat saavat olla :D Ja tuo pakastinlistakin mulla on kun löytää niin hyvin S-ketjun ilta-aletarjouksia niin pakko ne on merkata ylös että muistaa käyttää. ap

Vierailija
5/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pientä päiväkirjaa.  Merkkaan joka päivä mitä tehty tai missä on oltu. Siitä voi myöhemmin tarkastaa monta asiaa. Joskus se onkin kolmen vuoden jälkeen tosi tärkeä tieto.     Muutkin kysyvät minulta aina mikä päivä tai vuosi oli jokin tapaus. Olen pitänyt erilaisia päiväkirjoja jo 9-vuotiaasta alkaen . Nyt on jo nuorin lastenlapsi  9-vuotia. Ihan jännä lukea miten maailma muuttuu. Itsehän tietysti myös muitten mukana ajatusmaailma muuttuu. Siinä on myös isommat ostokset , juhlat, työjutut ja koko suku.  Maailman politiikka ja isompia tapahtumia kirjaan ylös silloin miltä se tuntui. Myös urheilua. Osan laitan FB kiin.  Minä pidän myös vuosibudjetia. Mutta ei sillä ole tarkoitus nipottaa tai säästää. On vain hyvä tietää missä mennään.

Vierailija
6/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjatäti jatkaa : tarkkailen myös asuntojen hintoja,olen  ollut jo vuosia vuokranantaja. Säilytän tiedot vuokralaisista ja remonteista,  kauppakirjoista. Ne ovat eri arkistossa.

Vierailija
7/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on ainoa mitä oon seurannut pitkään puhelinsovelluksen avulla, tällä hetkellä seuraan samaan sovellukseen myös painoa.

Vierailija
8/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa, syömisiä, ostamisia, treeniä, työtunteja, migreenejä, kuukautisia, kaikkiin muihin paitsi tokaan liittyen yleistä vointia ja mielialaa. 

Vierailija
9/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoa, syömisiä, ostamisia, treeniä, työtunteja, migreenejä, kuukautisia, kaikkiin muihin paitsi tokaan liittyen yleistä vointia ja mielialaa. 

Ei tokaan kun kolmanteen. 

Vierailija
10/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisiä, kouluasioita.

Vierailija
11/13 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan exceliä, töissä joudun käyttämään, vapaa-ajalla en katso päinkään. Mies on sen sijaan excel-hullu. Taulukot kaikesta mahdollisesta löytyy viimeisen 20 vuoden ajalta. Jos kysyn jotain sähkön hintaa ennen, löytyy se excelistä vuodelta 2001.

Vierailija
12/13 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovähennykseen laitettavia matka- ja tulonhankintakuluja.

Vierailija
13/13 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat merkkaan kalenteriin. Muuta en seuraa. Rahaa tulee ja kaikki menee ja yleensä vähän enemmänkin. Mitään ei pysty enää karsimaan menoista. Siihen en tarvii mitään exceliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän