Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Show-vanhemmat

Vierailija
16.11.2019 |

Mun kaveri kiteytti hyvin nämä muakin rassaavat vanhemmat: show-äidit ja show-isät. Tiedättekö tyypit? Julkisilla paikoilla (kahvilat, kulkuvälineet, museot jne.) lapselle puhutaan mahdollisimman kovalla äänellä. Mieluummin sille jälkikasvulle huudellaan asioita esim. salin toiselta puolelta. Monesti lapselle kovaan ääneen puhutut asiat kuulostavat siltä, kuin ne olisi tarkoitettu muille mahdollisesti kuulolla oleville aikuisille. Että katsokaa, kuinka tässä on hyvä äiti tai isä, me opetetaan meidän lapsia. "Katso Kukka-Ofelia-Marjaana, tuolla on pilvi. Se on Cumulus-pilvi. Se syntyy kun..." Monesti näistä show-vanhemmista vain saa hirveän itsekkään kuvan ja nimensä mukaisesti he pyörittävät showtaan muista välittämättä. Volyymit täysillä, muita huomioimatta. Ärsyttää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä suoraan liity tähän mutta kun ne teidän lapset kattoo kännykästä videoita niin voitteko laittaa niille kuulokkeet? Koko junavaunua ei innosta kuunnella jotain pippapossua aamuysiltä.

Vierailija
2/3 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt samaa. En tosin tiennyt termiä 'show-vanhempi'. Keksitkö sen itse? Kuolen myötähäpeään, kun kuuntelen dösässä tuollaista. Kamalaa lapselle varmaan, kun hänelle ei puhuta niinkuin normaalille ihmiselle. Sen jotenkin vielä ymmärrän, että joku opettaja puhuu koululaisille noin retkellä, mutta monesti nämä tyypit ovat vain oman lapsen kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin. Ovat lääkäreitä tietämässäni tapauksessa. Raivostuttavaa.