Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko talvihaalarin, jos lapsi haluaa, mutta käyttöä olisi vain omalla pihalla?

Vierailija
16.11.2019 |

Elikkäs kymmenvuotiaan tytön kanssa on tätä nyt pähkäilty. Lapsi haluaisi edelleen haalarin ja on pukenut aina mielellään, mutta ei kuitenkaan haluaisi sitä käyttää pihan ulkopuolella, ei siis koulumatkalla tai kavereiden luo mennessä jne.

Toisaalta haluaisin ostaa, kun lapsi itse sitä toivoo, toisaalta aika vähälle käytöllehän se sitten jäisi, joten vähän turhaa. Ehkä jos tarjouksesta löytyy edullinen...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, eikö teillä ole ollenkaan varavaatteita? Jos ainoat toppavaatteet kastuu suojalumessa peuhatessa, loppupäivä ollaan sisällä?

Mun 10-vuotias tyttö ei peuhaa koulun välitunneilla enää niin että vaatteet kastuisi. Vaatteet on ihan hyvässä kunnossa illalla kotona. Ehkä se vaikuttaa missä asuu, me asutaan kaupungissa.

Mekin asutaan kaupungissa, mutta lapset ulkoilee silti koulupäivän jälkeenkin. Viime talvenakin 10-vuotias oli nuorempien kanssa innolla tekemässä lumilinnaa yms. ja nehän tehdään suojakelillä eli vaatteet kastuu helposti.

Vierailija
22/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, eikö teillä ole ollenkaan varavaatteita? Jos ainoat toppavaatteet kastuu suojalumessa peuhatessa, loppupäivä ollaan sisällä?

Mun 10-vuotias tyttö ei peuhaa koulun välitunneilla enää niin että vaatteet kastuisi. Vaatteet on ihan hyvässä kunnossa illalla kotona. Ehkä se vaikuttaa missä asuu, me asutaan kaupungissa.

Mekin asutaan kaupungissa, mutta lapset ulkoilee silti koulupäivän jälkeenkin. Viime talvenakin 10-vuotias oli nuorempien kanssa innolla tekemässä lumilinnaa yms. ja nehän tehdään suojakelillä eli vaatteet kastuu helposti.

Miksi tuon ikäisille ei tehdä välikausihaalareita? Miksi niitä on vain ihan pienille? Miettikää miten kätevä se olisi! Sen voisi hyvin laittaa juuri lämpimällä suojakelillä suojaamaan märältä (ei tarvitsisi kinata kuravaatteista) ja talvella vähän villaa alle, niin pärjää kylmälläkin. Nimenomaan saisi tuon selän suojaan, että ei mene lumi ja märkäsieltä sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me isompien haalarit löydät urheiluliikkeistä

Vierailija
24/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin. Olisihan se kätevä, vaikka metsäretkellä, pulkkamäessä ja mökilläkin.

Toisaalta joku hyvä lasketteluasu olisi myös hyvä, mutta jos ei laskettele niin en käyttäisi rahaa sellaiseen kun puku on varmasti halvempi.

Vierailija
25/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuon ikäisille ei tehdä välikausihaalareita? Miksi niitä on vain ihan pienille? Miettikää miten kätevä se olisi! Sen voisi hyvin laittaa juuri lämpimällä suojakelillä suojaamaan märältä (ei tarvitsisi kinata kuravaatteista) ja talvella vähän villaa alle, niin pärjää kylmälläkin. Nimenomaan saisi tuon selän suojaan, että ei mene lumi ja märkäsieltä sisään.

Ei noista talvipukujen tec-kankaistakaan mene vesi läpi. Ei ne kastu kuin pinnasta. Jotkut nyt vaan haluaa ostella paljon kaikkea.

Vierailija
26/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläkin on 3 talvitakkia eri malleja ja on lapsillakin. Ohuempia ja psksumpia ja toppaa ja untsaa....

Vierailija
27/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitähän sanoin, että meillä on vaatteet ihan kuivat kun lapsi tulee koulusta. Ja jos nyt onkin siitä pinnasta märkä niin mitä sitten? Eihän se läpi kastu.

Vierailija
28/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän isommilla lapsilla mitään kammoa noista henkselitoppahousista vai onko ne ihan ok vaikka kymmenvuotiaalla ja vielä vanhemmillakin? Koska jossain vaiheessa henkselit oli kurahousuissa sellainen asia, että ei millään niitä voinut käyttää, mutta onko eri juttu toppahousuissa?

Vierailija
29/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itselläkin on 3 talvitakkia eri malleja ja on lapsillakin. Ohuempia ja psksumpia ja toppaa ja untsaa....

Aikuisella tuossa nyt on vielä se että ne menee monta vuotta. Lapsen kanssa ihan järjetöntä ekologisesti, taloudellisesti ja tilan kannalta hankkia joka kaudelle uudet kolme päällysvaatekertaa. Onneksi vähemmälläkin pärjää.

Vierailija
30/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta haalaria noin isolle. Joku kuitenkin pilkkaa js sitten lapsesi ei suostu sitä enää käyttämään ja rahat meni hukkaan

Vierailija
31/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset luopuneet jaalarista eskarissa, henkselihousuista joskus 8-9-vuotisina ja nyt teineinä eivät suostu käyttämään minkäänlaisia ulkohousuja. Pitkä takki ja saapikkaat onneksi kelpaavat.

Vierailija
32/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitähän sanoin, että meillä on vaatteet ihan kuivat kun lapsi tulee koulusta. Ja jos nyt onkin siitä pinnasta märkä niin mitä sitten? Eihän se läpi kastu.

On meilläkin tuolla isoimmalla koulusta tullessa kuivat, mutta ulkoilun jälkeen yleensä ei, jos tosiaan leikkii lumessa sisarusten kanssa. Mutta okei, teillä ei leikitä, joten lapsesi ei tarvitse haalaria. Meillä se on tarpeen.

Vierailija
33/33 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon haalarihousut ja takki, markkinoit lapselle hyvin. Sä olet aikuinen, sä päätät. Tää on nyt vaan mun henkilökohtainen mielipide, mutta 10-vuotias voisi jo opetella haalarista pois.

Vai pitää haalarista opetella pois? Miksi ihmeessä? Mä omistan näin reilu 30-kymppisenä edelleen haalarin ja se onkin verraton ulkoiluasu, kun on kovat pakkaset ja ulkona pitäisi olla pidempi aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi