Jos olisit turistina Helsingissä huomenna - mitä tekisi?
Minne menisit?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Minä sain Päivälehdenmuseon vinkin aikanaan tältä palstalta minulle ja 11-vuotiaalle lapselleni. Ei ollut mitään ämpäreitä :D
olimme todella viehättyneitä molemmat paikasta. Suomen huippunimiä paikan johtajina ja monenlaista nähtävää. Lisäksi oli vielä ilmainen paikka. Esiteini luki myös mielellään Aku Ankkoja joita paikalla oli paljon.
Pitää kuitenkin myös muistaa että Museokortilla jokainen museo on ilmainen sen kertainvestoinnin jälkeen.
Ei ole enää huolta maksuista, kun omistaa museokortin. Voit kävellä vaikka jokapäivä 20e maksavaan museoon.
Turistireissuilla kaupungeissa olen monesti päivän aikana käyttänyt 100-200e edestä museosisäänpääsyjä, maksamatta yhtään. Kortti on maksanut itsensä takaisin jo 10x.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain Päivälehdenmuseon vinkin aikanaan tältä palstalta minulle ja 11-vuotiaalle lapselleni. Ei ollut mitään ämpäreitä :D
olimme todella viehättyneitä molemmat paikasta. Suomen huippunimiä paikan johtajina ja monenlaista nähtävää. Lisäksi oli vielä ilmainen paikka. Esiteini luki myös mielellään Aku Ankkoja joita paikalla oli paljon.
Huomenna on Päivälehti - Helsingin Sanomien 130 vuotispäivä, siksi kahvit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää kuitenkin myös muistaa että Museokortilla jokainen museo on ilmainen sen kertainvestoinnin jälkeen.
Ei ole enää huolta maksuista, kun omistaa museokortin. Voit kävellä vaikka jokapäivä 20e maksavaan museoon.
Turistireissuilla kaupungeissa olen monesti päivän aikana käyttänyt 100-200e edestä museosisäänpääsyjä, maksamatta yhtään. Kortti on maksanut itsensä takaisin jo 10x.
Juu, meillä ei ollut museokortteja ja tuosta on aikaa jo 9 vuotta. Mutta edelleen muistamme vierailua hyvällä parikymppisen poikani kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Turistireissuilla kaupungeissa olen monesti päivän aikana käyttänyt 100-200e edestä museosisäänpääsyjä, maksamatta yhtään.
Kuinkakohan kalliissa museoissa oikein käyt tai kuinka nopeasti ne juokset läpi, jos noin paljon menee yhden päivän aikana? Puhut nimittäin yksikössä, mutta toivottavasti tuohon summaan sisältyy useamman ihmisen sisäänpääsyt? Paljonko jää mieleen, jos käy kymmenessä museossa päivän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turistireissuilla kaupungeissa olen monesti päivän aikana käyttänyt 100-200e edestä museosisäänpääsyjä, maksamatta yhtään.
Kuinkakohan kalliissa museoissa oikein käyt tai kuinka nopeasti ne juokset läpi, jos noin paljon menee yhden päivän aikana? Puhut nimittäin yksikössä, mutta toivottavasti tuohon summaan sisältyy useamman ihmisen sisäänpääsyt? Paljonko jää mieleen, jos käy kymmenessä museossa päivän aikana?
No otetaan huomioon se, että pelkästään Suomenlinnassa on 6 eri museota. Suomenlinnassa voi olla aamupäivän ja käydä nämä museot läpi ja sitten illalla voi käydä luonnontieteen museossa ja Ateneumissa.
Helposti 100e menee.
Kai se on subjektiivista että kuinka nopeasti itse kukin museoita kiertelee.
Vierailija kirjoitti:
Lentokentälle ja äkkiä.
Kuka haluaa hengailla huvikseen jossain lentokentällä?
Jos olet käynyt yhdessäkään luonnontieteellisessä museossa ulkomailla, niin Helsingissä se ei maksa vaivaa. Aika mitäänsanomaton paikka. Myös kasvitieteellinen on todella pliisu. Itse tykkään käydä Ateneumissa.
Vierailija kirjoitti:
Allas Sea pool
Sea horse
Allas Sea pool? Kolera-altaan vieressä marraskuussa? Joo, mee keskenäs 😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otetaan huomioon se, että pelkästään Suomenlinnassa on 6 eri museota. Suomenlinnassa voi olla aamupäivän ja käydä nämä museot läpi ja sitten illalla voi käydä luonnontieteen museossa ja Ateneumissa.
Helposti 100e menee.
Kai se on subjektiivista että kuinka nopeasti itse kukin museoita kiertelee.
Lähes kaikki Suomenlinnan museot on talvella kiinni. Näin on ollut viimeiset 10 vuotta.
Mä oon entinen stadilainen, nyt 10 v muualla asunut, ja munkin on vaikea keksiä minne mennä stadissa marraskuussa. Alexin Santussa kävisin syömässä, Stockan joulun tsiigamassa johki baariin drinksuille. Ehkä jonkun uuden leffan tsiigamassa, astetta paremmassa paikassa. 1 mitä meillä täällä maalla ei ole on baletti. Voisin mennä sitä katsomaan. Käytiin 2v sitten Tallinnassa katsomassa Pähkinänsärkijä, voin suositella. Oli huikea.