Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia juoda joka ilta kaksi lasia viiniä?

Vierailija
14.11.2019 |

Rentoutuakseen. Mua ahdistaa koko ajan ilman alkoholia, oon kokeillut olla ilmankin. Viikonloppuisin tosin mulla menee enemmän kuin pari lasia. Menee yleensä pullo tai kaksi, viiniä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se varmaan joillekin

Vierailija
2/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi lisää ahdistusta. Anna aivojesi parantua ilman hermomyrkkyä, niin ahdistuskin helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä normaalia kuin juoda kaksi tölkkiä olutta.

Vierailija
4/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiraja on naisilla alkoholinkäytön suhteen tuo 2 annosta päivässä. Jos itse vielä kerrot että juot ahdistukseen niin en sanoisi että on normaalia tervettä alkoholinkäyttöä.

Vierailija
5/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kuole. Mutta ei se ole hyvästäkään. Ite en oo koskaan ymmärtänyt noin pienten määrien juomista. Kaksi annosta ei anna riittäviä oloja, joten sitä ei pidä ottaa tavaksi. Suosittelen lopettamaan tuon, juot sitten viikonloppuna perseet. 

Vierailija
6/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oluessahan on vähemmän prosentteja. Jotenkin epäilen, että ne ap:n viinilasit ei ole kokoa 8cl vaan 24cl.

Vierailija
7/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistille on. Oikeesti selkeempi merkki on se, että ei voi olla ilman.

Vierailija
8/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiraja on naisilla alkoholinkäytön suhteen tuo 2 annosta päivässä. Jos itse vielä kerrot että juot ahdistukseen niin en sanoisi että on normaalia tervettä alkoholinkäyttöä.

Ja lisäksi viikonloppuisin perseet.

Vierailija
9/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei.

Vierailija
10/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 26v ja jo alkoholisoitunut :’(

Vierailija
11/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa jos joka päivä pitää noin tehdä. Itse en edes ajattele alkoholia, käytän sitä vain mausteena harvakseltaan. Ilman alkoholia pysyy kauniinpana, nukkuu hyvin, keskivartalo pysyy hoikkana! Niinä kertoina kun nauttii hitusen alkoholia, onkin sitten seitinohut jo puolikkaasta lasista kuohuviiniä.

Vierailija
12/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos elimistöön esimerkikisi maksaan ei tule tuosta juomisesta mitään häikkää.

Ja lasillinen on ” häilyvä” ilmaisu, pikemmin pitää laskea annokset.

Onko lasillinen 4cl vaiko 8, 12, 16 cl.

Laske siis alkoholiannoksesi, niistä selviää normaali käytön raja.

Vierailija
13/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tulee vaan pahenemaan kun toleranssi nousee. Tee päätös että jätät alkoholin kokonaan esim kuukaudeksi. Sen jälkeen vain viikonloppuisin ja riskirajat huomioiden.

Alkoholi pilaa hitaasti ihmisen elämän. Sulta se on vienyt jo kyvyn tuntea mielihyvää. Niin se vaikuttaa, hermomyrkkyä kun on ja todella paha dopamiinivaras.

Vierailija
14/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oluessahan on vähemmän prosentteja. Jotenkin epäilen, että ne ap:n viinilasit ei ole kokoa 8cl vaan 24cl.

Jotkut luulevat, että pari lasia viiniä illassa on hienostunut keski-eurooppalainen tapa ja kaksi annosta olutta on suomalaisen alkoholismia hurjimmillaan.

Vierailija
15/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa ei ole, sillä hän juo ahdistukseen. Voiko hän edes olla ilman?

Vierailija
16/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo enää kyllä ole normaalia. Kohta ei enää se kaksi lasia riitä rentoutumiseen.

Vierailija
17/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisia juttuja, mutta ahdistus on huono merkki. Sanotaan että jos olisit viikon ilman yhtään alkoholia, olisit melkoisen varmasti vähemmän ahdistunut.

Puhun pitkäaikaisesta kokemuksesta, olen juonut ahdistukseen Vantaanjoen verran viimeisen 20 vuoden aikana.

Vierailija
18/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloon voi juoda mutta ei ahdistukseen. Vissi ero.

Vierailija
19/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö täällä muka ole muita juoppoja? Toiset ne juo pullon päivässä ja käy silti töissä.

Vierailija
20/23 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisia juttuja, mutta ahdistus on huono merkki. Sanotaan että jos olisit viikon ilman yhtään alkoholia, olisit melkoisen varmasti vähemmän ahdistunut.

Puhun pitkäaikaisesta kokemuksesta, olen juonut ahdistukseen Vantaanjoen verran viimeisen 20 vuoden aikana.

Haluaisin olla ilman. Aina sorrun viimeistään viikonloppuna. En tunne iloa tai mielihyvää mistään muusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä