Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyneet instamammat

Vierailija
14.11.2019 |

Alkaako muita ärsyttää tämä jatkuva äidillä on oikeus ’väsymykseen ja vitutukseen’ - teema instamammoilla? Onko mielestänne mammoja, joista pitäisi jo olla huolissaan, vai onko tämä vaan jotain marttyyrimamma nro1. tittelin havittelua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ihmetyttää kun yhdellä mammalla, joka toinen postaus on väsymystä lapsiin ja joka toinen postaus ahdistusta, kun neljättä lasta ei saada alkuun.

Vierailija
2/11 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua.

Kyse ei ole kummastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyksestä on tehty uusi normi. Ei se ole normaalia että aina väsyttää ja vituttaa kaikki

Vierailija
4/11 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymyksestä on tehty uusi normi. Ei se ole normaalia että aina väsyttää ja vituttaa kaikki

On se kumma juttu, että jos ihmistä valvottaa stressi ja työt, niin se on ok. Mutta jos NAISTA väsyttää heräilevät vauva, niin kukaan ei ymmärrä.

Vierailija
5/11 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma juttu, että jos ihmistä valvottaa stressi ja työt, niin se on ok. Mutta jos NAISTA väsyttää heräilevät vauva, niin kukaan ei ymmärrä.

Ei jos se on jatkuvaa

Vierailija
6/11 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Koskaan ei ole ollut niin hyvät perhetuet kuin nyt, ja päivähoidot. Nyt kun oli tutkittu miksei lapsia tehdä Suomessa, yhdeksi syyksi nostettiin että kaikkialla on esillä vain valitusta, väsymystä ja vitutusta, kun pienet lapset.

Vierailija
7/11 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikki tiedä ilman tutkimustakin että ilman lapsia elo on helpompaa. Mitähän ihmiset kuvittelee?

Vierailija
8/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki tiedä ilman tutkimustakin että ilman lapsia elo on helpompaa. Mitähän ihmiset kuvittelee?

Sitä ei ole tutkittu, vaan sitä että julkisuudessa äitiydestä annetaan kuva, että se on yhtä helvettiä.

Itse mietin, että nämä julkkistyrkyt ja instamammat ovat yhteiskunnan pärjäämättömiä, ja heille elämä onkin haastavaa, jopa ilman lapsia. Lapsia tehdään koska ei ole mitään muuta tulevaisuuden näkymää, eikä unelmaa. Ne jotka oikeasti pärjäävät purkavat vauva -ja lapsi arjen haasteita oikeassa maailmassa, oikeiden ihmisten ja ystävien kanssa.  He tulevat lapsista huolimatta etenemään urallaan, muuttamaan maailmaa, eivätkä tyydy some-tykkäyksiin.

Vierailija
9/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan vaan niitä instamammoja joille koko elämä on pelkkää päivänpäistetta ja joka päivä luodaan uusia, ihania muistoja jotka voi tallettaa sydämeen.

Vierailija
10/11 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin ihmetyttää kun yhdellä mammalla, joka toinen postaus on väsymystä lapsiin ja joka toinen postaus ahdistusta, kun neljättä lasta ei saada alkuun.

Itse on ole kellekään väsymystä vaoitellut, mutta mekin teimme neljä lasta aikalailla samaan syssyyn (vuosi kotona, vuosi töissä, vuosi kotona, vuosi töissä...) ja kyllähän se silloin väsytti. Halusin kuitenkin lapsemme, tiesin koko ajan, että väsymys on väliaikaista. En olisi saanut isohkoa perhettä mitenkään muuten. Sinänsä valitus ei siinä auta, mutta kuka sellaista avautumista jaksaa vapaaehtoisesti lukea ja kauhistellakaan. Paitsi jos joku kaipaa vertaistukea.

Vierailija
11/11 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo instamammojen valitukset ei ole vertaistukea vaan itse hakevat sääliä ja oikeutusta pahaan oloon, lapsille raivoamiseen, kännykkään uppoutumiseen ja lihavuuteensa.

Mitään ratkaisua eivät ole ongelmiinsa yrittäneet, jos noita valitusvirsia ei siksi lasketa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme