Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytölle nimeksi Signe?

Vierailija
14.11.2019 |

Minä haluaisin mutta miehelle tulee nimestä mieleen ilkeä tätinsä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalainen isotätini Signe lausui nimensä suunnilleen "singne". Kiva nimi, mutta vähän hankala suomenkielisille, siksi ei päässyt meidän perheessä kiertoon. Toinen kaunis suvusta löytyvä nimi, jonka hylkäsin hankaluuden perusteella on Solveig (lausutaan suunnilleen "suulvej"). 

Vierailija
22/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä lausumisessa epäselvyyttä tulee, useimmiten Suomessa kai äng-äänteellä singne, mutta sitten osa ääntää skandinaavisesti ja kolmansilla on lempinimi Sikke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea nimi lamauttavaksi ja ei edes kaunis. Ei jatkoon.

Vierailija
24/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis vanha nimi. Löytyy meiltäkin suvusta.

Ja todellakin voisin antaa tytölle nimeksi.

Vierailija
25/25 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signe on hyvä nimi, mutta jos LAPSEN ISÄ ei tykkää nimestä, se ei sovi.

Valitsette nimen, josta kumpikin pitää.

Aika pahaa päsmäröintiä hakea tukea itsekkäille mielihaluilleen keskustelupalstalta.

Normaalit vanhemmat kirjoittavat vaikka nimilistat ja ottavat sen molempia miellyttävän nimen.

- Ehkäpä mies pelkää, että näkee lapsessaan tuon tädin, tai se joka kerta tulee mieleen lapsen nimestä.

- Minulla oli tuollainen isotäti, joka nöyryytti minua alle kouluikäisenä - vieläkään en ole asiaa unohtanut, vaikka siitä on aikaa 59 vuotta. Eivätkä vuosikymmenet ole tehneet hänen tuolloisesta käytöksestään yhtään hyväksyttävämpää. Hänen nimeään ei olisi voitu meidän tyttärellemme laittaa, vaikka mieheni olisi polvillaan rukoillut - tosin sellaiseen tilanteeseen ei onneksi jouduttu XD.

- Lähde siitä ap. Miehen täti on voinut olla hänelle tosi p*ska.