Miehen exä pyytää vaihtamaan pyykinpesuaineen. Vaihtaisitteko?
Erikoinen tilanne. Mieheni entinen puoliso pyysi meitä vaihtamaan pyykinpesuaineen, koska hänelle tulee ilmeisesti jotain ihottumaa käyttämässäni pesuaineesta, kun hän koskee lasten vaatteisiin laittaessaan ne koneeseen. Lapsille ei siis tule oireita. Ehdotin puuvillahanskoja tai jos hän pesisi lasten vaatteet erikseen. Se ei sovi. Myös meidän on pestävä jatkossa lasten vaatteet eri pesuaineella. En nyt oikein ymmärrä miksi meidän pitää pyörittää vajaita pyykkikoneellisia, kun meillä ei ole allergiaa vaan hänellä.
Kommentit (31)
Samalla vaivalla peset kaikki pyykkisi sillä allergiapesuaineella, etkä aiheuta hajusteherkille ongelmia, missä ikinä liikutkin.
Vaihtaisin, sillä perustelu pyynnölle on hyvä, eikä teille ole siitä mitään haittaa, vaikka pesisitte jatkossa kaikki vaatteenne allergia- ja astmaliiton hyväksymällä pesuaineella.
Peskää tekin hajusteettomalla kaikki vaatteet. Huuhteluainekin on turhaa vaatteen, rahan ja ympäristön tuhoamista.
Vaihtaisin, hyvin pieni vaivahan se on.
Olisin tapojeni vastaisesti kiltti ja suostuisin. Ei aiheuta lisäkuluja ja saa aikaan hyvää mieltä.
Riippuu ptikälti siitä mitä pesuainetta käytätte. Jos jotakin Sertoa niin ymmärrän exää ja suosittelisin vahtamaan hieman laadukkaampaan.
Hajusteeton on teille itsellennekin, saati lapsille paljon parempi valinta.
Lasten ihon läpi ja hengityksen kautta menee hirveästi kemikaaleja kehittyvään kehoon. Kaikki minkä voi vähentää lasten kemikaalikuormasta kannattaa vähentää!
En vaihtaisi mun arielia ja comfortia jonkun pyynnöstä. Pitäköön kumihanskoja kädessä. Sitäpaitsi en edes uskoisi koko juttu vaan vaatisin todistusaineistoa asiasta.
Vaihda se kamalan hajuinen parfymoitu pesuaineesi johonkin joka ei aiheuta ihmisille allergiaoireita. Ja usko pois, se nimenomaan haisee, ei tuoksu, sellaisen nenään joka ei ole turruttanut hajuaistiaan noilla karmeilla litkuilla.
Minä itse inhoan sitä, kun muiden ihmisten vaatteiden pesuaineen haistaa ohikulkiessa. Siksi ymmärtäisin pyynnön ja vaihtaisin. En tajua, miksi kukaan haluaa, että vaatteet haisevat _pesuaineelle_, koska se ei ole synonyymi puhtaudelle.
Käskisin miehen pestä lasten vaatteet millä lystää ja pyykkäisin omat vaatteeni sillä aineella millä haluan. Ei kuuluisi minulle toisten lasten vaatteiden pyykkäys. Eipä sillä että olisin uusioperheeseen mukaan koskaan lähtenytkään.
Vaihtaisin. Hyvin pieni vaiva sen eteen, että pysyy välit asiallisina.
Noi hajusteet on uskomattoman vahvoja. Joskus pesin kylässä olleen sukulaislapsen pari vaatekappaletta (Heillä hajustettu pesuaine) oman hajusteettoman pyykin seassa. Koko koneellinen pyykkiä haisi sille hajustetulle pesuaineelle ohjelman jälkeen, vaikka käytän aina lisähuuhtelua ja lisävesiasetusta😣 Ihan järkkyä kamaa. Eikö ihmiset oikeasti huomaa tuota hajua..?
Vaihtaisin. Parempi laiha sopu kuin lihava riita.
Vaihtaisin, ei mitään probleemaa.
Vaihtaisin kaikessa hiljaisuudessa nähdäkseni loppuuko ihottuma.