Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen Kirjakauppa huonontaa palvelua, ostosten paketointi loppui tällä viikolla

Vierailija
14.11.2019 |

Tämä on sitä kuuluisaa suomalaista palveluasennetta, asiakas on vain häiriöksi paketointitoiveineen :(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika montaa muutakaan lahjaa ei saa kaupassa pakettiin! Miksi vain kirjat ovat suurikin ongelma?

Vierailija
22/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko liian vaikeaa paketoida itse lahjat?

Taas näitä oman navan kautta ajateltuja kommentteja aaargh! Minä minä minä, minä kyllä osaan.

Entäs se vanha mummeli reuman runtelemilla käsillään, joka haluaisi viedä kummilapselle kirjalahjan valmiiksi paketoituna. Sorry vaan, ei onnistu Suomalaisessa.

Ostaa vaikka lahjapussin. Jos kykenee reuman runtelemilla käsillään.

Sinäpä sen sanoit! Suomalaisen pitää tehdä enemmän bisnestä, joten asiakkaat on pakotettu hankkimaan myös paketointitarvikkeet (mielellään) ko. firmasta. Onko Akateeminen menny samaan systeemiin mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketoimiseen kuluu työaikaa ja yrityksen paperia.

Kivijalka kirjakaupat ovat tosi heikoilla. Kirjat menee nettiin, ja ne vähät fyysisetkin kirjat tilataan netin kautta.

On asiakkaiden oma valinta käyttääkö kivijalka kauppoja, jotka sen myötä säilyisivät ja voisivat hyvin, työllistäisivät ja antaisivat toimeentuloa ja verotuloja.

Vaikko tilata kirjat koneellisesti, ja kuunnella koneellisesti.

Joten turha moittia kirjakauppaa, he toteuttavat vain omistajien antamia määräyksiä säästö toimenpiteistä.

Vierailija
24/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksi kirjakaupoissa suomalainen ja suomeksi käännetty kaunokirjallisuus on myynnissä kovakantisena, mutta englanninkieliset teokset ovat aina pehmeäkantisia :o

Vierailija
25/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko liian vaikeaa paketoida itse lahjat?

Taas näitä oman navan kautta ajateltuja kommentteja aaargh! Minä minä minä, minä kyllä osaan.

Entäs se vanha mummeli reuman runtelemilla käsillään, joka haluaisi viedä kummilapselle kirjalahjan valmiiksi paketoituna. Sorry vaan, ei onnistu Suomalaisessa.

Yleensä kirjakaupoissa myydään valmiita lahjapakkauksia, on pussia, kassia ja rasiaa ja myös koristeita kuten tarralla kiinnitettäviä ruusukkeita. Luultavasti kauniimpi paketti kuin mainospaperi ja mainostarra.

Akateemisella on kai joulun tienoilla ollut erillinen paketointipiste? En ole koskaan paketpintipalvelua käyttänyt, mutta kavereita ollut Stockalla jouluna paketointipisteissä töissä.

Vierailija
26/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksi kirjakaupoissa suomalainen ja suomeksi käännetty kaunokirjallisuus on myynnissä kovakantisena, mutta englanninkieliset teokset ovat aina pehmeäkantisia :o

Kyllä minä olen niitäkin ostanut kovakantisina, siis ihan kirjakaupasta, en netistä. Mutta vähemmän niitä kyllä on.

Vierailija
27/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri asioin siinä aleksin ja manskun kulmalla olevalla suomalaisessa. Liikkeessä vissiin jotain laajennusremppaa, ja tunnelma oli muutenkin todella kireä. Myymäläpäällikkö tms vastaava "pomo" suhaili pitkin liikettä kun pyllyyn ampaistu eläin, ja toinen työntekijä koitti kysyä apua kassalla tältä päälliköltä, ja hän vaan tiuski takaisin jotain ympäripyöreetä. Olin jotenkin yllättynyt miten se paistoi siellä niin vahvasti läpi että nyt jollain on to-del-la huono päivä. Ensi kerralla kyllä tilaan suoraan netistä, niin ei tarvitse mennä kenenkään päivää pilaamaan liikkeeseen saakka :)

Vierailija
28/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomalaisen uusi linjaus lahjapaketointiin on tämä niin olisko ollu fiksua järjestää myymälöihin pieni itsepalvelu-paketointipiste samaan tapaan kuin kaikissa marketeissakin on?

Vierailija
29/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ostavat nykyään kaiken netistä.

Verkkokauppojen tuotteet kelpaavat ilman paketointia, niin miksei sitten muidenkin?

Vierailija
30/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin lahjat mielellään kaupan paketoimina. Ei ainakaan kukaan luule kirppistavsraksi.

Vierailija
31/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketoinnin pitäisi olla lisäpalvelu jonka myyjä mielellään tekee jos asiakas niin toivoo. Tämä oli siis Stockmannin ja Akateemisen linja joskus ennen muinoin. Ilmeisesti sielläkin on siirrytty tähän Suomalaisen Kirjakaupan linjaukseen, missä asiakas saa itse hankkia tarvittavat paketointituotteet ( samalla kertaa sen muun oston yhteydessä)

Vierailija
32/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ostavat nykyään kaiken netistä.

Verkkokauppojen tuotteet kelpaavat ilman paketointia, niin miksei sitten muidenkin?

Puhut nyt vain omasta kokemuspiiristäsi käsin. Jos SINÄ teet ostoksesi netistä, ei se tarkoita samalla kaikkia ihmisiä.

Vierailija
33/44 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomalaisen uusi linjaus lahjapaketointiin on tämä niin olisko ollu fiksua järjestää myymälöihin pieni itsepalvelu-paketointipiste samaan tapaan kuin kaikissa marketeissakin on?

Tällainen paketointipiste on ainakin täällä paikkakunnalla olevassa Suomalaisen myymälässä, ollut jo ainakin vuoden. Mielelläni kyllä paketoinkin itse, kaikki myyjätkään eivät ole kovin näppäriä paketoimaan. Mutta sesonkiaikana siihen paketointipisteelle on hurjan pitkät jonot!

Vierailija
34/44 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelua ja laatua heikennetään ja hintoja nostetaan. Posti Oyj ja Suomalainen kirjakauppa, valioesimerkkejä tämänkaltaisesta liiketoiminta-ajattelusta.

Vierailija
35/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin surkea yliylihinnoiteltu, muovipusseista maksattava pöllölaitos muutenkin, että ota ihmeessä jokin muu - mikä tahansa muu - asiointikohteeksi. Oikeasti ala-arvoisin paikka, jonka tiedän. Ihan sama, joudunko etsimään, sillä ostan kaiken muualta. Vaikeampi olla rauhassa kuin apteekissa, eivät jätä varjostamista vaikka sanoisit, että et tarvitse apua. Olen odotellut jo muutaman vuoden, koska menee pulju konkkaan. Ei tule ikävä. Vinkukaa rahaa muovipusseista keskenänne.

Ylihinnoittelu on kerrassaan törkeää.

Vierailija
36/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään boikotoinut Suomalaista kassalla tyrkytettävän ns. lisämyynnin takia. Ei toki ole myyjien vika, en tiedä minkälainen painostus on takana.

Vierailija
37/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla työntekijöiden painostus taustalla, koska systemaattista.

Vierailija
38/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Suomalaisessa kirjakaupassa mutta en mennyt kassalle asti, juuri sen häiriköinnin takia. Myyjä ei tyytynyt kysymään vain kerran, tarvitsenko apua, vaan jankkasi.

Vierailija
39/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen pienemmän paikkakunnan kirja- ja paperitavaran myy yksinoikeudella Suomalainen.

20ml pikkutuubi Eri Keeper -liimaa 4 €. Jep Jep.

Suomalaisessa liimatölkki 300ml Eri-keeper 9,95 €

Prisma verkkokaupassa sama tuote 5,95 €

Voisi kuvitella, että Prisma myy aika monta purkkia enemmän, jolloin ostohintakin erilainen,

Vierailija
40/44 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee yleensä niin että yksi myyjä tervehtii, mutta ei kysele enempää ellet näytä eksyneeltä. Sitten näytetään kollegalle, keitä asiakkaita voi seurata ja kysyä avuntarvetta riippumatta siitä, näyttävätkö he eksyneiltä vai ei. Saa ihan vaikka keskeyttää asiakkaiden keskustelut, ei mitään väliä.