Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoittanut että olen avoimen psykoottinen. Miten oikaisen tämän?

Vierailija
14.11.2019 |

Olin vahingossa muissa maailmoissa ja nyt Kannassa lukee että olen psykoottinen vaikken ole!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/54 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanot tietysti lääkärille että oletko sinä hullu?

Vakavasti muuten: kannattaa yrittää oikaista se määrittää sun loppuelämän. Hanki yksityiselta äkkiä toiset lausunnot.

Kannattaa kuitenkin pitää aina mielessä, että se yksityisenkin puolen lääkäri voi kirjoittaa samankaltaiset arviot kuin julkisenkin puolen ammattilainen.

Tottakai, mutta eivät mene Kantaan, sehän tässä oli ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, kyllä lääkärit on kautta aikojen joutuneet kirjaamaan sairaskertomukseen terveydentilaa koskevat asiat. Niitä ei vaan potilaat ole pyytäneet useinkaan luettavakseen, mutta nyt ne on sinun luettavissa omakannassa ja sekös monia harmittaa.

Ennen potilas luotti lääkäriin täysin ( lääkäri vaitiolovelvollinen),

mutta nykyisin täytyy koko ajan varoa ,mitä sanoo , jollei halua ,että tiedot on luettavissa seuraavallakin lääkärillä .

Kyllä ennen Kantaakin jokainen lääkäri näki edellisten lääkäreiden merkinnät. 

Vierailija
44/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanot tietysti lääkärille että oletko sinä hullu?

Vakavasti muuten: kannattaa yrittää oikaista se määrittää sun loppuelämän. Hanki yksityiselta äkkiä toiset lausunnot.

Kannattaa kuitenkin pitää aina mielessä, että se yksityisenkin puolen lääkäri voi kirjoittaa samankaltaiset arviot kuin julkisenkin puolen ammattilainen.

Tottakai, mutta eivät mene Kantaan, sehän tässä oli ongelma. 

Mistä käsitys ettei mene? Kyllä ne vaan menevät. Olen joskus käyttänyt esm. Terveystalon ja Diacorin nyk. osa Terveystaloa palveluita ja kyllä omakannasta löytyy nämä.

Vierailija
45/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksituisåuoleltakin yhä enemmän menee tiedot kantaan.

Vierailija
46/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos olisit lääkärin mukaan avoimen psykoottinen, olisit jo hoidossa. Vai suljetulta ko näitä kirjoittelet? Se olis ollut menoa samantien lanssilla osastolle.

Vierailija
47/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu et jotkut lääkärit on psykoottisia. Tai luonneviallisii.

Mua ei kiinnosta miltä vaikutan jonkun noubödin mitäännäkemättömissä silmissä.

Kyllä tännekin kirjoitellaan tosi laadukkaita pohdintoja. Olen saanut jo monta "diagnoosia".

🤪🤪🤕🤕🥴🥴😆😆😁😁

Monta diagnoosia, joissa kaikissa todetaan hulluksi?

Vierailija
48/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olit, psykoottisuus ei yleensä kestä kovin pitkään ja jos lääkäri niin sanoo, niin sinä olit vastaanotolla sellainen.

On niitä minipsykooseja ja maxipsykooseja. Minisoosi kestää pari minuuttia ja sanotaan seksiksi. Pidempää sanotaan avioliitoksi...

Tirsk tyrsk.

Psykoottinen läppä! :D Saavutan kohta rajatilan.

Vierailija
49/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika voimakas ilmaisu tuo psykoottinen jos ei liittynyt edes mihinkään mistä keskustelitte.

Vierailija
50/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään Ei hullu tajua itse olevansa hullu. Enkä siis tarkoita, että ap olisi psykoottinen, vaan että yleisesti psykoosiin kuuluu se, että ei ole tässä todellisuudessa.

Sinä olet niin aivopesty että pitäisit kaikkia muita psykoottisina paitsi omanlaisiasi. Eri tietomäärät vaikuttavat aika lailla millaisessa todellisuudessa kukin elää. Ei todellisuus ole mikään klinikan mukaan määritelty vakio. Se on ihan irti todellisuudesta jota on aika monessa kerroksessa.

Todellisuus on irti todellisuudesta? Mielenkiintoista, mutta todellisuus ei ole mikään mielipidekysymys.

Esimerkiksi läheiseni pelkäsi ihmisiä, jotka halusivat tehdä hänelle pahaa, kukaan muu ei voinut nähdä tai kuulla näitä pahiksia. Hänelle ne olivat niin todellisia, että päätti lopulta päivänsä kun ei jaksanut enää elää pelossa. Siksi  ihminen, jonka todellisuus poikkeaa muiden kokemasta todellisuudesta, kuuluu pakkohoitoon.

Edelleenkään emme toki voi tietää mikä ap:n tilanne on. Ehkä hän oli tuolloin psykoosissa tai ehkä lääkäri on erehtynyt. Minustakin lääkäri on tehnyt diagnoosin "sekamuotoinen ahdistushäiriö" kun yritin saada apua paniikkihäiriön hoitoon. Ihmisiä lääkäritkin vain ovat.

Ei ei..

Kyllä mt-diagnoosit ovat sosiaalisia konstruktioita. Ihmisille voi oikeasti käydä outoja juttuja, jotka lääkäri sitten ylimielisyydessään laittaa hulluudeksi. Esim ihmisen kokema väkivalta tulkitaan paranoidisuudeksi tai jos on saanut huonoa kohtelua viranomaisten taholta.

Vierailija
51/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jos olisit lääkärin mukaan avoimen psykoottinen, olisit jo hoidossa. Vai suljetulta ko näitä kirjoittelet? Se olis ollut menoa samantien lanssilla osastolle.

Eipäs ole. Olen päiväosastolla mt-pyolella hoidossa. T ap

Vierailija
52/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi ja psykoottisuus on eri asioita. Potilas voi hyvinkin tiedostaa olevansa psykoottinen. Itsellänikin on monta lausuntoa jossa psykiatrini vain toteaa että potilas kokee olevansa psykoottinen ja hoitava lääkäri on kanssani samaa mieltä. Psykoottisuus ei yleensä aiheuta osastohoitoa, psykoosi taas yleensä aiheuttaa osastohoidon tarpeen.

Vierailija
53/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lääkäri on väärässä. Mutta mitä jos lääkäri onkin oikeassa? Psykoosissa oleva ihminen ei itse tajua olevansa psykoosissa, eihän se muuten olisi psykoosi.

Ja ei tuo nyt loppuelämääsi määritä. Ei työnantajat tms. näe sun omakanta merkintöjä. Ap, sinä voit rajoittaa itse sitä, kuka näkee kanta-palvelusta sun tietosi.

Vierailija
54/54 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään Ei hullu tajua itse olevansa hullu. Enkä siis tarkoita, että ap olisi psykoottinen, vaan että yleisesti psykoosiin kuuluu se, että ei ole tässä todellisuudessa.

Sinä olet niin aivopesty että pitäisit kaikkia muita psykoottisina paitsi omanlaisiasi. Eri tietomäärät vaikuttavat aika lailla millaisessa todellisuudessa kukin elää. Ei todellisuus ole mikään klinikan mukaan määritelty vakio. Se on ihan irti todellisuudesta jota on aika monessa kerroksessa.

Todellisuus on irti todellisuudesta? Mielenkiintoista, mutta todellisuus ei ole mikään mielipidekysymys.

Esimerkiksi läheiseni pelkäsi ihmisiä, jotka halusivat tehdä hänelle pahaa, kukaan muu ei voinut nähdä tai kuulla näitä pahiksia. Hänelle ne olivat niin todellisia, että päätti lopulta päivänsä kun ei jaksanut enää elää pelossa. Siksi  ihminen, jonka todellisuus poikkeaa muiden kokemasta todellisuudesta, kuuluu pakkohoitoon.

Edelleenkään emme toki voi tietää mikä ap:n tilanne on. Ehkä hän oli tuolloin psykoosissa tai ehkä lääkäri on erehtynyt. Minustakin lääkäri on tehnyt diagnoosin "sekamuotoinen ahdistushäiriö" kun yritin saada apua paniikkihäiriön hoitoon. Ihmisiä lääkäritkin vain ovat.

Ei ei..

Kyllä mt-diagnoosit ovat sosiaalisia konstruktioita. Ihmisille voi oikeasti käydä outoja juttuja, jotka lääkäri sitten ylimielisyydessään laittaa hulluudeksi. Esim ihmisen kokema väkivalta tulkitaan paranoidisuudeksi tai jos on saanut huonoa kohtelua viranomaisten taholta.

Höpö höpö, ilmoitat vaan kantaan tiukimmat mahd. rajoitukset ettei sun tietoja voi selailla.

Itse annoin kaikki luvat kantaan ja tiedonsiirtoon. ja yllätyin kun hain apteekista antibioottia niin apteekkari kysyi: "Vieläkö otat kalsiumtablettia iltaisin? Sen voisit jättää tauolle antibiootin ajaksi". Ja en ollut hänelle kertonut että syön kalsiumia. Mutta viimeksi sairaalassa tutkimuksissa käydessäni täytettiin sairaalassa lääkelista johon piti täyttää myös mun käyttämät lisäravinteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme