Aliexpress-kauppa haluaa että valehtelen. Miksi?
Lähetti väärän tuotteen ja nyt haluaa että ilmoittaisin "alustalle" että en ole saanut sitä, enkä tuota että tuote oli väärä.
Miksi näin?
Kommentit (57)
Syyllistyt vakuutuspetokseen jos et ole rehellinen. Varmaan lasku vielä Suomen postille.
Pelkäävät maineensa puolesta. Potentiaaliset ostajat lukevat erityisesti kauppiaan saamat negatiiviset arvostelut. Tuttua minullekin. Ovat pari kertaa lähettäneet väärän tuotteen ja palauttaneet rahat, mutta vastapalvelukseksi on täytynyt antaa positiivinen palaute, jossa kerron esim. "Seller send me wrong item but after I contacted him refunded me fully afterwards. Everything is OK".
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyt vakuutuspetokseen jos et ole rehellinen. Varmaan lasku vielä Suomen postille.
Näin voi todella olla. Päätellen siitä että kun raksin tuon kohdan että en ole saanut tuotetta, niin alusta esitti, että tuote on lähtenyt Kiinasta ja että tulee perille yleensä
Eli jos jatkan sillä linjalla etten ole saanut tuotetta niin menee Suomen postin piikkiin.
-ap
Yrittävät puhdistaa mainettaan ja viilata sinua linssiin. Miten voit ilmoittaa, että tuote on samaan aikaan väärä, etkä ole sitä kuitenkaan muka saanut? Onko seurannassa merkintä että delivery succesful? Merkitse disputeen asia niinkuin se on, eli että sait väärän tuotteen ja liitä kuva väärästä tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäävät maineensa puolesta. Potentiaaliset ostajat lukevat erityisesti kauppiaan saamat negatiiviset arvostelut. Tuttua minullekin. Ovat pari kertaa lähettäneet väärän tuotteen ja palauttaneet rahat, mutta vastapalvelukseksi on täytynyt antaa positiivinen palaute, jossa kerron esim. "Seller send me wrong item but after I contacted him refunded me fully afterwards. Everything is OK".
Palautetta ei tarvitse antaa ollenkaan, ellei halua. Aliexpress palauttaa rahat ja myyjä saa vikistä mitä vikisee.
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät puhdistaa mainettaan ja viilata sinua linssiin. Miten voit ilmoittaa, että tuote on samaan aikaan väärä, etkä ole sitä kuitenkaan muka saanut? Onko seurannassa merkintä että delivery succesful? Merkitse disputeen asia niinkuin se on, eli että sait väärän tuotteen ja liitä kuva väärästä tuotteesta.
Kun sain väärän tuotteen niin aloin keskustella myyjän kanssa suoraan. Keskustelun lopputuloksena ehdotti että "open dispute" ja kohta " shipping problem", vaikka myöntyivät siihen että tavara on väärä.
Ole nyt aukaissut tuon open disputen ja valitsen tuota syytä. Joko myyjän haluaman etten ole saanut tuotetta tai sitten totuutta, että tuote on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät puhdistaa mainettaan ja viilata sinua linssiin. Miten voit ilmoittaa, että tuote on samaan aikaan väärä, etkä ole sitä kuitenkaan muka saanut? Onko seurannassa merkintä että delivery succesful? Merkitse disputeen asia niinkuin se on, eli että sait väärän tuotteen ja liitä kuva väärästä tuotteesta.
Kun sain väärän tuotteen niin aloin keskustella myyjän kanssa suoraan. Keskustelun lopputuloksena ehdotti että "open dispute" ja kohta " shipping problem", vaikka myöntyivät siihen että tavara on väärä.
Ole nyt aukaissut tuon open disputen ja valitsen tuota syytä. Joko myyjän haluaman etten ole saanut tuotetta tai sitten totuutta, että tuote on väärä.
-ap
Koska kiinassa katsotaan huonoja palautteita vielä pahemmin kuin länsimaissa. Jos kyseessä on oikeasti myyjän virhe eikä huijaus niin voit negatiivisella palutteella tuhota koko myyjän elannon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät puhdistaa mainettaan ja viilata sinua linssiin. Miten voit ilmoittaa, että tuote on samaan aikaan väärä, etkä ole sitä kuitenkaan muka saanut? Onko seurannassa merkintä että delivery succesful? Merkitse disputeen asia niinkuin se on, eli että sait väärän tuotteen ja liitä kuva väärästä tuotteesta.
Kun sain väärän tuotteen niin aloin keskustella myyjän kanssa suoraan. Keskustelun lopputuloksena ehdotti että "open dispute" ja kohta " shipping problem", vaikka myöntyivät siihen että tavara on väärä.
Ole nyt aukaissut tuon open disputen ja valitsen tuota syytä. Joko myyjän haluaman etten ole saanut tuotetta tai sitten totuutta, että tuote on väärä.
Katsoitko mitä lukee Delivery detailissa? Ei kannata luottaa myyjiin. Merkitse että tuote on väärä ja liitä disputeen kuva saamastasi tuotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Koska kiinassa katsotaan huonoja palautteita vielä pahemmin kuin länsimaissa. Jos kyseessä on oikeasti myyjän virhe eikä huijaus niin voit negatiivisella palutteella tuhota koko myyjän elannon.
Kiinalaisilla huijaaminen on syvään juurtunutta ja kaikki sitä tekee.
Ovat jopa saaneet myytyä sinulle tuon uskomuksen mikä sinulla on. Kiinalaiset nauraa kun jäävät kiinni huijauksesta. Manipuolointi kuuluu asiaan, niin että syytön kuvittelisi olevan syyllinen eikö he.
Vierailija kirjoitti:
Koska kiinassa katsotaan huonoja palautteita vielä pahemmin kuin länsimaissa. Jos kyseessä on oikeasti myyjän virhe eikä huijaus niin voit negatiivisella palutteella tuhota koko myyjän elannon.
Ostajan ei pidä kärsiä myyjän virheestä, Aliexpress kaupoissakaan. Siksi siellä on dispute, joka toimii. Huonoa tavaraa myyvät myyjät karsiutuvat markkinoilta, niin pitääkin.
Laitat vain "shipping problem". Mikä tuossa on niin vaikeata? Kiinalaisessa kulttuurissa erehdyksiä ja vahinkoja kammoksutaan yli kaiken. Kuuluu heidän kulttuuriin ja meidän kuuluu kunnioittaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Laitat vain "shipping problem". Mikä tuossa on niin vaikeata? Kiinalaisessa kulttuurissa erehdyksiä ja vahinkoja kammoksutaan yli kaiken. Kuuluu heidän kulttuuriin ja meidän kuuluu kunnioittaa sitä.
Neuvosi on tyhmä. Matkusta Kiinaan kunnioittamaan heidän kulttuuriaan, tänne ei tarvitse lähettää väärää tavaraa ja rahastaa siitä. Jos seurannassa näkyy, että paketti on toimitettu onnistuneesti, niin ap ei saa rahojaan takaisin. Ja lisäksi ap on keskustellut Aliexpressin sivulla saaneensa tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät puhdistaa mainettaan ja viilata sinua linssiin. Miten voit ilmoittaa, että tuote on samaan aikaan väärä, etkä ole sitä kuitenkaan muka saanut? Onko seurannassa merkintä että delivery succesful? Merkitse disputeen asia niinkuin se on, eli että sait väärän tuotteen ja liitä kuva väärästä tuotteesta.
Kun sain väärän tuotteen niin aloin keskustella myyjän kanssa suoraan. Keskustelun lopputuloksena ehdotti että "open dispute" ja kohta " shipping problem", vaikka myöntyivät siihen että tavara on väärä.
Ole nyt aukaissut tuon open disputen ja valitsen tuota syytä. Joko myyjän haluaman etten ole saanut tuotetta tai sitten totuutta, että tuote on väärä.
Katsoitko mitä lukee Delivery detailissa? Ei kannata luottaa myyjiin. Merkitse että tuote on väärä ja liitä disputeen kuva saamastasi tuotteesta.
Eli kohta "product not as described".
Ei ota vastaan kuvaa? Onko mitään keinoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät puhdistaa mainettaan ja viilata sinua linssiin. Miten voit ilmoittaa, että tuote on samaan aikaan väärä, etkä ole sitä kuitenkaan muka saanut? Onko seurannassa merkintä että delivery succesful? Merkitse disputeen asia niinkuin se on, eli että sait väärän tuotteen ja liitä kuva väärästä tuotteesta.
Kun sain väärän tuotteen niin aloin keskustella myyjän kanssa suoraan. Keskustelun lopputuloksena ehdotti että "open dispute" ja kohta " shipping problem", vaikka myöntyivät siihen että tavara on väärä.
Ole nyt aukaissut tuon open disputen ja valitsen tuota syytä. Joko myyjän haluaman etten ole saanut tuotetta tai sitten totuutta, että tuote on väärä.
Katsoitko mitä lukee Delivery detailissa? Ei kannata luottaa myyjiin. Merkitse että tuote on väärä ja liitä disputeen kuva saamastasi tuotteesta.
Eli kohta "product not as described".
Ei ota vastaan kuvaa? Onko mitään keinoa?
Tarkista kuvan koko. Maksimikoko sai olla muistaakseni 2 Mt, pienennä varmuuden vuoksi alle megaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat vain "shipping problem". Mikä tuossa on niin vaikeata? Kiinalaisessa kulttuurissa erehdyksiä ja vahinkoja kammoksutaan yli kaiken. Kuuluu heidän kulttuuriin ja meidän kuuluu kunnioittaa sitä.
Neuvosi on tyhmä. Matkusta Kiinaan kunnioittamaan heidän kulttuuriaan, tänne ei tarvitse lähettää väärää tavaraa ja rahastaa siitä. Jos seurannassa näkyy, että paketti on toimitettu onnistuneesti, niin ap ei saa rahojaan takaisin. Ja lisäksi ap on keskustellut Aliexpressin sivulla saaneensa tuotteen.
Ei pidä paikkaansa. Kuten kerroin niin olen keskustellut myyjän kanssa suoraan. Sillä toiveella että olisivat lähettäneet uuden, mutta halusivat että teen reklamaation ja syyksi etten ole saanut pakettia.
Voisin toki jatkaa keskustelua myyjän kanssa ja ilmoittaa että ei tuo "toimitusongelma" käy syyksi,ehkä sitten lähettäisivät uuden.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittävät puhdistaa mainettaan ja viilata sinua linssiin. Miten voit ilmoittaa, että tuote on samaan aikaan väärä, etkä ole sitä kuitenkaan muka saanut? Onko seurannassa merkintä että delivery succesful? Merkitse disputeen asia niinkuin se on, eli että sait väärän tuotteen ja liitä kuva väärästä tuotteesta.
Kun sain väärän tuotteen niin aloin keskustella myyjän kanssa suoraan. Keskustelun lopputuloksena ehdotti että "open dispute" ja kohta " shipping problem", vaikka myöntyivät siihen että tavara on väärä.
Ole nyt aukaissut tuon open disputen ja valitsen tuota syytä. Joko myyjän haluaman etten ole saanut tuotetta tai sitten totuutta, että tuote on väärä.
Katsoitko mitä lukee Delivery detailissa? Ei kannata luottaa myyjiin. Merkitse että tuote on väärä ja liitä disputeen kuva saamastasi tuotteesta.
Eli kohta "product not as described".
Ei ota vastaan kuvaa? Onko mitään keinoa?
Tarkista kuvan koko. Maksimikoko sai olla muistaakseni 2 Mt, pienennä varmuuden vuoksi alle megaan.
Miten minä sen pienennän. Win 10. Kuvajutut ei ole alaani.
Yritän ottaa selvää, "google".
Kiitos.
-ap
Tässä ketjussa suomalaismammat ja -sedät ylpeilevät sillä, kun tilaavat aliexpressistä roskaa ja nauravat päälle, kun saavat pilattua jonkun kiinalaisen elannon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitat vain "shipping problem". Mikä tuossa on niin vaikeata? Kiinalaisessa kulttuurissa erehdyksiä ja vahinkoja kammoksutaan yli kaiken. Kuuluu heidän kulttuuriin ja meidän kuuluu kunnioittaa sitä.
Neuvosi on tyhmä. Matkusta Kiinaan kunnioittamaan heidän kulttuuriaan, tänne ei tarvitse lähettää väärää tavaraa ja rahastaa siitä. Jos seurannassa näkyy, että paketti on toimitettu onnistuneesti, niin ap ei saa rahojaan takaisin. Ja lisäksi ap on keskustellut Aliexpressin sivulla saaneensa tuotteen.
Ei pidä paikkaansa. Kuten kerroin niin olen keskustellut myyjän kanssa suoraan. Sillä toiveella että olisivat lähettäneet uuden, mutta halusivat että teen reklamaation ja syyksi etten ole saanut pakettia.
Voisin toki jatkaa keskustelua myyjän kanssa ja ilmoittaa että ei tuo "toimitusongelma" käy syyksi,ehkä sitten lähettäisivät uuden.
-ap
Mitä kautta olet keskustellut myyjän kanssa? Myyjän kanssa keskustelut hoidetaan Aliexpressin kautta. Jos myyjä ehdottaa muuta tapaa, älä suostu. Älä luota, että lähettäisivät uuden hyvää hyvyyttään, eihän siihen olisi edes dispute mahdollisuutta. Ainoa järkevä tapa on että teet väärästä tuotteesta disputen ja tilaat saman tuotteen uudelleen jos haluat.
Luultavasti että haluavat rahat vakuutusyhtiöltä?