Onko kauramaito hyvää?
Käytän rasvatonta maitoa vain kahvissa. Noin puoli desilitraa kupillisessa. Käykö kauramaito kahviin? Onko se makeaa kuten hylamaito?
Kommentit (71)
Ihan jees. Eihän se maidolta maistu, eikä pidäkään maistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaidossa käytetään palmuölyä, jonka viljelmien tieltä kaadetaan sademetsää. Ei siis tiedostavan ihmisen valinta.
Oatlyn kaurajuomassa käytetään rypsiöljyä, Alpron soijajuomissa ei mitään rasvaa, Kaslinkissa rypsiöljyä ja Rainbown kaurajuomassa auringonkukkaöljyä. Sitä palmuöljyä ei ole ihan kaikessa, vaikka se siltä joskus tuntuukin.
Osassa Oatlyn tuotteista käytetään palmuöljyä. Niitä ovat vaniljakastikkeet, jäätelöt, fraichet ja påMackan.
Vispikermaa korvaavissa tuotteissa käytetään kuitenkin palmuöljyä. Sitä on esimerkiksi Kaslinkin Aito Kauravispi -, Plantin Kauravispi Dessert - ja Alpron soijapohjaisessa Alpro Vispi -tuotteessa.
Mikä tahansa maidontapainen on parempaa kahvissa kuin rasvaton maito.
En suuhuni laita mitään kauralitkuja.
Kyllä ne varsinkin kahviin tarkoitetut kuten iKaffe on hyviä. Itse tykkään myös Alron Soya for professionalsista, vaikka se nyt tosin onkin soijamaitoa. Ihanan pehmeä maku.
Ja itse en kanssa ymmärrä näitä "nöönöönöö siitä on suurinosa vettä". No aijaa? Niin on kaikissa juomissa jos ette ole huomanneet. Jopa lehmänmaito on hyvin pitkälti vettä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne varsinkin kahviin tarkoitetut kuten iKaffe on hyviä. Itse tykkään myös Alron Soya for professionalsista, vaikka se nyt tosin onkin soijamaitoa. Ihanan pehmeä maku.
Ja itse en kanssa ymmärrä näitä "nöönöönöö siitä on suurinosa vettä". No aijaa? Niin on kaikissa juomissa jos ette ole huomanneet. Jopa lehmänmaito on hyvin pitkälti vettä.
Maidossa ei ole mitään vikaa ja kahvissa se on parasta, jos ei oikeaa kermaa olesaatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maidossa ei ole mitään vikaa ja kahvissa se on parasta, jos ei oikeaa kermaa olesaatavilla.
No esim. mulle on se vika, että se ei ole mielestäni hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kauramaitoa kutsutaan maidoksi myös siksi, että se on maidon tavoin käytettävä tuote. Minulle esim. maito-sanan merkitys on "se jota kaadan kahviini". Siispä kauramaito.
Onhan se sikäli samoin käyttäytyvä että on maidon tavoin nestemäistä. Mutta kyllä siihen käyttäytymiseen kuuluu makukin lukea, kaurajuoma ei maistu maidolta.
Makuja on monia ja kaikki ei tykkää kaikesta. Maista niin tiedät, onko kauramaito sinusta hyvää, ap. Minusta oatlyn kauramaito on ihan ok, mutta vaati kyllä totuttelua. Ei maistu maidolta.
Ei. Pahimman luokan huiputusta.
Ks. tuoteseloste. Sis. pääosin vettä, vähän rasvaa ja suolaa, kauraa vain nimeksi.
Mutta vegaanit ostaa ja kauppa käy! 😁😂
Vegaanit ostavat vaikka pussitettua ilmaa, kunhan se ei sisällä eläintuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Pahimman luokan huiputusta.
Ks. tuoteseloste. Sis. pääosin vettä, vähän rasvaa ja suolaa, kauraa vain nimeksi.Mutta vegaanit ostaa ja kauppa käy! 😁😂
Vegaanit ostavat vaikka pussitettua ilmaa, kunhan se ei sisällä eläintuotteita.
Oletko koskaan miettinyt millainen osuus siitä maidostakin on vettä?
En ole mikään vegaani ja käytän juustoja ja jogurtteja lehmänmaidosta, mutta kahvimaidoksi on täysin vaihtunut Oatlyn iKaffe. Se paahteinen kauran ja kahvipavun täyteläinen makuyhdistelmä vaan on aivan ihana. Teessä sen sijaan kauramaito ei ole hyvää, tulee laihan kaurapuuron makuista maitoteetä.
Minkä takia aikuisen ihmisen pitäisi käyttää mitään maitoa tai maidon korviketta. Ei aikuinen lehmäkään juo maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia aikuisen ihmisen pitäisi käyttää mitään maitoa tai maidon korviketta. Ei aikuinen lehmäkään juo maitoa.
Siinä tapauksessahan ei sitten
KauraMAITO=maito
Kiitos, tämä oli tyhjentävä vastaus.
Palmuöljyä on kokemukseni mukaan monissa suosituissa tuotteissa, niin siksikin olen ihmetellyt, että miksi kasvisjuomia syytetään.