Naiset, voisitteko seurustella miehen kanssa joka tekee reissutöitä?
Kommentit (51)
Voisin, ja jonkin aikaa se tuntui unelmaratkaisulta, kun itsekin olen aika työkeskeinen ihminen ja kaipaan paljon omaa aikaa. Miesvalinta vain oli väärä, kun alkuhuuman jälkeen mies alkoi unohtaa yhteydenpidon ja lopulta viestittely alkoi vasta paluumatkalla työreissulta... Olisi minusta mukavaa, että olisin toisen mielessä muulloinkin kuin seksi- ja läheisyyspalveluna viikonloppuisin.
Paskamaisimmat naiset, jotka ovat minulle elämästään avautuneet, perustelevat seksisuhteita, joissa ovat ilman kondomia sillä, että saivat tartunnan ja siksi eivät enää saa haluamaansa perhettä, lapsia. He tahtovat perheellisten miesten ja heidän vaimojen joutuvan kärsimään! Aina sukupuolitautitestit ennen kuin luovutte kondomista! Parempi on löytää vaimo, kuin lyhyempi suhde!
Voisin seurustella mutta en perustaa perhettä. Katsonut sivusta kaverin elämää. Mies viikot reissussa, illat siellä vapaata, käy ravintoloissa ja juhliikin. Viikonloppuna saa kotona nukkua pitkään kun isin pitää antaa levätä on niin raskas työ... nainen hoitaa siis kaiken 24/7 yksin, itse tekee sivussa osa-aikatyötä minkä ehtii, mies tienaa tietysti tuplat mutta maksaa vähemmän kuin puolet koska nainen käy aina kaupassa ja laskut menee puoliksi.
Naimisissa reissutyöläisen kanssa, oltu jo 20 vutta ja lapsia on kolme.
Arki ei ole koskaan ollut kaaosta, vaikka sitä pitkälti olen yksin pyörittänyt ja tehnyt itse aika haastavaa asintuntijatyötä - johon ei onneksi kuulu juurikaan ulkomaanmatkoja. Miehen hyvä palkka on tietenkin kompensoinut asiaa, kun lapset olivat pieniä, meillä kävi siivooja kerran viikossa ja oli muutama opiskelija ringissä lapsenvahteina + mummot sai apuun, jos itsellä sattui työmatka samaan aikaan.
Ollaan päästy miehen työn vuoksi myös asumaan kahdesti ulkomailla, joista lapsilla loistava kielitaito ja kansainvälinen ajatusmaailma, kaksi vanhinta opiskelee tällä hetkellä ulkomailla.
Kun alettiin seurustelemaan, mies ei ollut tällaisessa työssä. Ei edes silloin, kun kaksi ekaa lasta syntyivät. Me ollaan kasvettu tähän ja lapset eivät todellakaan ole vieraantuneita isästään, vaikka se isän matkustaminen on aina ollut heidän elämässään läsnä. "Missä isä on?" "Kiinassa". "Aijaa, koska se tulee kotiin?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon maksaisit yhteisen kodin ja lasten hoidosta? Miten järjestäisit eläketurvani?
Et kai vain oleta, että lapset pärjäävät keskenään, ovat päiväkodissa pitkää päivää ja minä teen kahta vuoroa, yhtä töissä ja toista kotona, joka päivä?
Eiköhän olisi helpompi etsiä toisenlainen mies kuin reissumies.
En usko. Tälläiset naiset on yleensä se laskin kädessä 24/7, että kaikki varmasti menee tasan.
Eihän tuo mene tasan, kun mies rahoittaa kaiken ja maksaa jopa palkkaa lastenhoidosta. Ihan sama kuin palkkaisi lastehoitajan. Periaatteessa tuossa se nainen hoitaa lapsiaan vain rahasta.
Älköön mies hankkiko vaimoa ja lapsia kuvitellen, että ne voi rahalla maksaa. Ihmissuhteet ei ole rahalla korvattavissa, saati omat jälkeläiset.
Miksi kukaan mies pariutuu, jos ajattelee noin, eikö olisi kaikille parempi tuollaisen miehen tyydyttää itsensä maksetun ammattilaisen avulla?
Rahalla perheestään selviytyvä mies on vaikeasti tunnevammainen.
Mä menin naimisiinkin sellaisen kanssa. Toki arjen pyöritys on pitkälti minun vastuullani ja sen takia en olekaan ollut täysin valmis itse painostamaa matkatöihin.
Mutta onneksi arjen apua on tarjolla ja isovanhemmat lähellä.
Tätä samaa se on ollut melkein aina, joten kun mies joskus jää kotiin (eläkkeelle) voi olla, että kriisi on edessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, joka on tehnyt reissutöitä. Reissussa olen huomannut, että hyvin monet reissutyötä tekevät miehet pettävät. Olin hommissa, joissa komennuksella oltiin pidempiä aikoja 6 kk -1 vuoteen samassa paikassa. Useilla miehillä oli paikallinen rakastajatar, joka oli normaalisti mukana työporukan illanvietoissa jne. Kun virallinen vaimo/tyttöystävä tuli käymään, rakastajatarta ei näkynyt. Kun vaimo/tyttöystävä lähti kotiin, rakastajatar palasi kuvioihin, niin kuin mitään ei olisi tapahtanut. Ne miehet, jotka tekivät lyhyemmpiä reissuja, eikä ollut aikaa hankkia paikallista rakastajarta, kävivät avoimesti huorissa. Kokemusteni pohjalta en seurustelisi reissutyötä tekevän miehen kanssa. Riskit tauteihin ovat liian suuret.
Varmaan tuollaisiakin löytyy, etenkin ulkomailla reissutöitä tekijöistä. Suomessa taas reisuutyö tarkoittaa kämäisiä majapaikkoja pikkupaikkakunnilla ja mikroaterioita sekä todella pitkää päivää. Pettäjäluonne kyllä osaa pettää missä työssä tahansa, ei siihen reissutyötä tarvita. Perhe elää paremmin kotona, kun tekee pitkää päivää ja tienaa, mutta pikkulapsiaikana se on haastavaa, jos äiti ei halua kotona olla eikä ole isovanhempia auttamassa.
Kevyt tapailusuhde kävisi, mutta vakavampi seurustelu tai lasten hankkiminen ei. Perheellisenä en halua miestä, joka on viikot pois töiden vuoksi ja tulee viikonlopuksi kotiin rentoutumaan. Siinä on naiselle liian iso työmaa, ei kiitos.
Elämä on lyhyempi kuin rahamies luulee. Rahalla ei osteta rakkautta, aitoa läheisyyttä eikä yhteisiä hetkiä. Rahalla ei osteta elämään jatkoaikaa, eikä käärinliinassa ole taskuja.
Välittäminen on ihan muuta kuin jonkun "elämän rahoittamista", sinä aivokuollut kikkelinjatke.
Tämän jälkeen?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3594131/insinoori-ja-kiire?changed=1573…
Hyi helvetti - en ikinä! Kuvottavia tautipesäkkeitä ja psykopaatteja!
Vierailija kirjoitti:
Paskamaisimmat naiset, jotka ovat minulle elämästään avautuneet, perustelevat seksisuhteita, joissa ovat ilman kondomia sillä, että saivat tartunnan ja siksi eivät enää saa haluamaansa perhettä, lapsia. He tahtovat perheellisten miesten ja heidän vaimojen joutuvan kärsimään! Aina sukupuolitautitestit ennen kuin luovutte kondomista! Parempi on löytää vaimo, kuin lyhyempi suhde!
Et erota harhojasi todellisuudesta tai sitten seukkaat pohjamudissa.
En voisi. Haluan seurustella livenä enkä viestitellä. Perhettä en perusta lastenhoitajan tai isovanhempien kanssa. Eli en. En tasan alkais 5 tähden bordelliksi reissutyötä tekevälle miehelle. Ei ei ja vielä kerran ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä menin naimisiinkin sellaisen kanssa. Toki arjen pyöritys on pitkälti minun vastuullani ja sen takia en olekaan ollut täysin valmis itse painostamaa matkatöihin.
Mutta onneksi arjen apua on tarjolla ja isovanhemmat lähellä.
Tätä samaa se on ollut melkein aina, joten kun mies joskus jää kotiin (eläkkeelle) voi olla, että kriisi on edessä.
Minäkin menin. Velalle ja introvertille ihan hyvä valinta.
Sitä en tietysti ottanut huomioon, että se kuoli sinne ulkomaille duunireissunsa aikana. Oli ns. vähemmän turvallisessa maassa ja nalli napsahti.
Kaikki puhuu vaan arjen pyörittämisen vaikeudesta, mutta tuleeko kellään mieleen että tapaturmainen kuolema on ulkomailla paljon todennäköisempi. No ei tule, eikä tullut mullakaan ennen kuin jäin leskeksi nelikymppisenä.
Onneksi ei ollut niitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen alkaisi seurustella, ellei tosissaan ja perheen perustaminen mielessä? Naisen on pidettävä itsensä lisääntymiskykyisenä. Katkeria naisia on jo liikaa. Klamydia esim on varsin yleinen hedelmättömyyttä aiheuttava sukupuolitauti. Ei kannata vaihtaa miestä. Vaihtamaan valmiilla on todennäköisesti ollut muitakin suhteita.
Voisitko mennä hoidattamaan molemmat pääsi?
Esim. minä en kaipaa lapsia kun olen ne jo aikuisiksi kasvattanut. Silti elän yhä ja harrastan seksiä.
Sulla näkyy olevan pahaa ongelmaa niin luottamisessa muihin kuin itseesikin, se tönii sinut pelistä ulos.
Seksi ei saastuta ketään ja tautien tarttumiseen riittää petollinen puoliso.
Kenestäkään et pysty sanomaan, montako kumppania tällä on ollut, mutta sinusta voi melko varmasti sanoa, ettei yhtään.
En halua perhettä, usko jo. Kaikki eivät halua, vaan se on ulkoa meihin istutettu normi. Voin silti haluta yhden, kiinteän ja pysyvän ihmissuhteen ja kuitenkin säilyttää itseni, elämäni ja olemiseni pakottamatta toista kasvaimeksi kylkeeni. Ja tietenkin hän säilyttää myös oman elämänsä ja itsenäisyytensä.
Olemme uskolliset toisillemme mutta ei hittovie missään symbioosissa. Siihenhän näivettyy ja kuolee...
uskollinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, joka on tehnyt reissutöitä. Reissussa olen huomannut, että hyvin monet reissutyötä tekevät miehet pettävät. Olin hommissa, joissa komennuksella oltiin pidempiä aikoja 6 kk -1 vuoteen samassa paikassa. Useilla miehillä oli paikallinen rakastajatar, joka oli normaalisti mukana työporukan illanvietoissa jne. Kun virallinen vaimo/tyttöystävä tuli käymään, rakastajatarta ei näkynyt. Kun vaimo/tyttöystävä lähti kotiin, rakastajatar palasi kuvioihin, niin kuin mitään ei olisi tapahtanut. Ne miehet, jotka tekivät lyhyemmpiä reissuja, eikä ollut aikaa hankkia paikallista rakastajarta, kävivät avoimesti huorissa. Kokemusteni pohjalta en seurustelisi reissutyötä tekevän miehen kanssa. Riskit tauteihin ovat liian suuret.
Varmaan tuollaisiakin löytyy, etenkin ulkomailla reissutöitä tekijöistä. Suomessa taas reisuutyö tarkoittaa kämäisiä majapaikkoja pikkupaikkakunnilla ja mikroaterioita sekä todella pitkää päivää. Pettäjäluonne kyllä osaa pettää missä työssä tahansa, ei siihen reissutyötä tarvita. Perhe elää paremmin kotona, kun tekee pitkää päivää ja tienaa, mutta pikkulapsiaikana se on haastavaa, jos äiti ei halua kotona olla eikä ole isovanhempia auttamassa.
Tuo ”pettäjäluonne pettää” on aika kulahtanut klishee. Parikymmentä vuotta reissateita seuranneena, ja itse ulkamaankeikkaa tehneenä sanoisin, että nämä tyypit tietävät mihin ovat hakeutuneet. Esimerkiksi viennin myyntiin eivät normit mene, siellä petetään _aina_.
Kyllä minulle oli lopulta helpotus, kun mies vaihtoi alaa eikä ole enää reissutyössä. Olisi kivaa kuulla, kuinka paljon kommentoijien miehet matkustivat tai matkustavat? Omani matkusti noin 1/3-osan vuodesta.
Viihdyn aika hyvin myös yksin, eikä se ollut sinänsä ongelma. Suurempi ongelma oli, että mies oli niin paljon poissa, että hänen täytyi yrittää saada koti-Suomessa vietetty aika riittämään minun lisäkseni ystäville, perheelle, harrastuksiin jne. ja siitä jonkun verran sitten tuli kyllä riitaa. Työmatkat sotkivat myös kaikenlaista elämän suunnittelua. Jos joku kysyi vaikka pikkujouluihin vieraaksi, ei ikinä voinut tietää, joutuuko mies juuri silloin reissuun.
Tahto vaihtaa reissutyöstä pois lähti kuitenkin miehestä itsestään, koska se alkoi olla niin kuluttavaa. Nyt on elämäntilanne vihdoin sellainen, että lapsikin saa tulla jos on tullakseen.
Varmasti myös seurustelisin reissutöitä tekevän miehen kanssa.
Nyt takana 15 vuotta naimisissa reissutöitä tekevän kanssa. Alkuun reissujen alkaessa oli vaikeaa kun olin niin kasvanut toiseen kiinni ja arki yksin kolmen lapsen kanssa oli vaikeaa. Mutta kun oltiin asuttu vuosi ulkomailla koko perhe niin opin toimimaan myös yksin ja nykyään kun kaikki lapset on koulussa niin asiat on paljon helpompia. Ei tarvitse kiirehtiä töistä päiväkotiin (se oli ärsyttävää) ja tiedän että lapset pärjää kyllä koulun jälkeen. Harrastuskuskaamiset ovat silloin toki mun vastuulla, mutta mies sitten normaalisti ottaa niistä enemmän vastuuta ja saan keskittyä paremmin omaan työhön.
Jos on jostain syystä pitkä ajanjakso ettei mies ole käynyt työreissulla niin alkaa jo kaipaamaan että lähtisi hetkeksi aikaa. Parisuhdekin saa aina uutta väriä kun ollaan viikko erossa ja huomaa mitä on ikävöidä sitä toista.
Olen elänyt jo 25v. Molemmat teimme normaaliaikaan paljon työmatkoja, itsekin saatoin olla viikon kerrallaan reissussa. Miehen matkat yleensä 3-4 pv mutta niitä oli joka kuukausi.
Mies - vaikka ihana onkin - vie tosi paljon energiaa ja "ilmatilaa" kotona:) Todella terveellistä olla välillä erossa, tapoihimme kuuluin kuitenkin kysyä kuulumisia kerran päivässä puhelimitse tai viestillä. Ja meillä on ollut 4 lasta kotona, ei ongelmia.