Kännissä psykoosi tai depersonalisaatio kohtaus?
Voiko oikeasti tapahtua joku tällainen? Mistä on kyse jos sekoaa täysin ja alkaa käyttäytyä ihan epätyypillisesti?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutullani oli traumatausta ja diagnooseja. Näin kerran baarissa, ei ollut kovassa kännissä mutta ei meinannut ensin tunnistaa minua ja oli sen jälkeen sellainen tosi hidas ja ilmeetön kun hänen kanssaan yritti keskustella. Ap
No perus koomakänni.
N6 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutullani oli traumatausta ja diagnooseja. Näin kerran baarissa, ei ollut kovassa kännissä mutta ei meinannut ensin tunnistaa minua ja oli sen jälkeen sellainen tosi hidas ja ilmeetön kun hänen kanssaan yritti keskustella. Ap
No perus koomakänni.
Ei se vaikuttanut känniseltä, oli alkuilta ja omien sanojensa mukaan joi tyyliin toista tuoppia. Ap
Tottakai voi tapahtua. Alkoholi on aivan helvetin vaarallista myrkkyä. Laillistakaa kannabis.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi tapahtua. Alkoholi on aivan helvetin vaarallista myrkkyä. Laillistakaa kannabis.
Olen mennyt kannabisestakin ihan sekaisin - Ap
Tämän takia en enää juo. Menen aivan sekaisin alkoholista, olen kuin täysin eri ihminen, selitän aivan päättömiä juttuja enkä aina edes tiedä kuka oikeasti olen js missä olen. Muisti meni myös aina näiden tspahtumien yhteydessä.
Nuorena join jo paljon, mutta silloin tällaista häiriökäyttäytymistä ei ilmennyt. Alkoi noin 33-35-vuotiaana pahentua. Myös juomisen jälkeenpäin ahdistus ja masennus saattoi kestää viikon tai kaksi. Kohtuukäyttöön en pysty, kun yhden otan, en lopeta ennenkuin on kaikki viinat juotu tai rahat loppuu.
Selvinpäin minusta ei uskoisi, miten pahasti käytökseni humalassa muuttuu. Siksi vältän nykyään kaikkia tilaisuuksia, joissa alkoholia juodaan. Aina saa selitellä, miksen juo. "no ei yhdestä känniin tuu, ota vaan, mä tarjoan!" juu en ota. Ette halua kohdata humalaista minua, sillä se ei yhteen jäisi.
Olen nähnyt kun noin tapahtuu muutaman kerran. Psykoosi ja muutenkin mielialalääkkeet eivät sovi päihteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholia aiheuttaa sekoilua mutta kannabiksen kanssa pysyy järki päässä. Kannabista on demonisoitu sen takia ettei siitä löydy oikeita haittoja millä kiellon voisi perustella.
Eikös sillä taudilla/oireella ole ihan joku nimikin, kun joku henkilö aina sekoaa humalassa? Jos ei nyt diagnoosi, niin jokin häiriö. Ei psykoosi kuitenkaan vaan joku muu.
Melkoinen putki pitää olla että päätyy psykoosiin.
Mulla alkoholi tekee nivelet kipeäksi.