Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kännissä psykoosi tai depersonalisaatio kohtaus?

Vierailija
14.11.2019 |

Voiko oikeasti tapahtua joku tällainen? Mistä on kyse jos sekoaa täysin ja alkaa käyttäytyä ihan epätyypillisesti?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 2 kertaa alkoholipsykoosi ja siitä ei kyllä voi erehtyä.näin hallusinaatioita ja kuulin ääniä,olin todella väkivaltainen ja holtiton.

Alkopsykoa ei tuu ns.normaalilla juomisella,itellä molempina kertoina parin kk päivittäinen putki päällä,kroppa ja pää sekoaa sellaisella juomisella.

Vierailija
2/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni voisi kuitenkin tehostaa depersonalisaatiota. ? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että pelkkä humala aiheuttaisi ihan erilaisen persoonallisuuden esiintulon, tai hyväksyä että olisin "oikeasti" sellainen... Ap

Vierailija
4/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä kunnon känni muuttaa persoonallisuuden ja käytöksen aivan täysin, olen itsekin tällaista todistanut. Välttämättä kyse ei ole psykoosista tms vaan yksinkertaisesti siitä että alkoholi ei kyseiselle henkilölle sovi.

Vierailija
5/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto.

Vierailija
6/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todistanut viinasta aiheutuneita persoonallisuuden muutoksia ja kokenut niitä kuulemma itsekkin. Kehoitan välttämään alkoholia.

Vierailija
7/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että pelkkä humala aiheuttaisi ihan erilaisen persoonallisuuden esiintulon, tai hyväksyä että olisin "oikeasti" sellainen... Ap

Onko tämä toistuvaa vai kertaluontoinen tapaus? Oliko elämässäsi paljon stressiä tai huolia kun tuo tapahtui?

Yhdellä tuttavalla oli paha stressitilanne elämässä kun kiskaisi pikakännit ja sai kännin päälle jonkinasteisen hermoromahduksen. Käytös oli aivan ihmeellistä ja todella itsetuhoista. Mitään ei muistanut kun selvisi.

Vierailija
8/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on hermomyrkky joka lamaannuttaa ihmisen keskushermostoa, motoriikkaa, rationaalista ajattelua, reaktiokykyä ja päätöksentekoa. Minä olen normaali aikuinen, mutta kun otan viinaa, niin alan päristelemään näkymättömillä pikkuautoilla ja perseilemään joka paikassa, huolimatta siitä onko ympärillä ihmisiä vaiko ei. Saatan tehdä kenelle tahansa naiselle runkkausliiketta ja lipoa kieltä ja sitten nauraa käkättää sen jälkeen. Eli ei se viina ainakaan älykkyyttä lisää. Omatuntoa minulla ei enää ole.

M35

Vierailija
9/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla. Haitalliset kemikaalit muuttavat ihmisen ajatuksia ja käytöstä. Minä rupesin saamaan paranoidisia kohtauksia tupakanpoltosta. Oireet hävisivät heti kun lopetin tupakan imemisen.

Vierailija
10/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni kärsii dissosiaatiohäiriöstä eli kansankielellä persoonan jakautumisesta (pahat traumat lapsuudesta saanut aikaan tämän). Hänellä toinen persoona tulee esiin lähinnä humalassa, joten ihan mahdollista tämä.

Myös lähisukulaisella samantyyppinen oirehdinta. Ei pysty (uskalla?) kokemaan tiettyjä tunteita selvinpäin ja on riippuvainen säännöllisistä humalatiloista. Juo siis lähes päivittäin itsensä humalaan, jolloin persoona selkeästi muuttuu. Hänellä ei ole diagnostisoitu dissosiaatiota mutta olen lähiaikoina alkanut tätä mahdollisuutta miettimään kun selittäisi monta asiaa.

Dissosiaatiossa ei sinällään ole mitään pahaa, se on mielen keino suojautua vaikeimmilta tunteilta. Dissosiaatiota voi käsitellä ja hoitaa terapian kautta, ja käsittääkseni siitä voi jopa pitkän terapiaprosessin avulla parantua. Mielisairaudet on nykyyhteiskunnassa leimattu "pahoiksi" ja vaarallisiksi, mutta jonkinasteisista mielenterveydellisistä ongelmista kärsii huomattava enemmistö ihmisistä, eikä niitä turhaan tarvitse mystisoida tai pelätä. Toki hieman eri asia jos tuttu ihminen on psykoottinen sadisti, häneen nyt voikin ehkä hieman varauksella suhtautua.

Vierailija
11/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo jos taustalla on syitä jotka edesauttavat tilanteen syntyä.

Omista psykooseista voin kertoa sen verran että pahemmassa pitkän putken jälkeen suutuin miehelleni,uhkailin sitä leipäveitsellä,lopulta yritin viiltää oman kaulan auki.mies soitti apua samalla kun istui mun päällä.poliisisaattueessa ensiapuun josta lähettivät kait tilan puutteen vuoksi putkaan,siellä revin kynsin toisen ranteen auki ja tappelin neljän poliisin kanssa että saivat mut sidottua kiinni ja ambulanssiin.sairaalassa karkasin ja 2 vartijaa ja psykiatrisen osaston hoitaja kärräsivät mut sidottuna suljetulle, kirjaimellisesti pehmustettuun huoneeseen pakkohoitolähetteellä.aamulla sitten kourakaupalla lääkkeitä joita jouduin syömään jonkin aikaa kotiin pääsyn jälkeen,4vrk olin pakkohoidossa.

Eli alkopsykoosi on tila josta ei voi erehtyä tai arvuutella onkohan sellainen vai ei.

Vierailija
12/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttäydyn humalassa itselleni epätyypillisesti niin, että minusta tulee sosiaalinen perhonen. Todella puhelias läpänheittäjä, joka tykkää olla esillä, tutustua ihmisiin ym. Normaalisti olen niin ääreisintrovertti kuin voi olla, tästä syystä olen joutunut kiusallisiin tilanteisiin kun minua tuntemattomat ihmiset luulevat että olen oikeastikin puhelias, kutsuja satelee ja seuraani kaivataan milloin mihinkään, muttei huvita tavata ketään muuta kuin humalassa.

Vierailija
13/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut saahan niil vaaleanpunaisilla elefanteilla ratsastaa.

Vierailija
14/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos taustalla on syitä jotka edesauttavat tilanteen syntyä.

Omista psykooseista voin kertoa sen verran että pahemmassa pitkän putken jälkeen suutuin miehelleni,uhkailin sitä leipäveitsellä,lopulta yritin viiltää oman kaulan auki.mies soitti apua samalla kun istui mun päällä.poliisisaattueessa ensiapuun josta lähettivät kait tilan puutteen vuoksi putkaan,siellä revin kynsin toisen ranteen auki ja tappelin neljän poliisin kanssa että saivat mut sidottua kiinni ja ambulanssiin.sairaalassa karkasin ja 2 vartijaa ja psykiatrisen osaston hoitaja kärräsivät mut sidottuna suljetulle, kirjaimellisesti pehmustettuun huoneeseen pakkohoitolähetteellä.aamulla sitten kourakaupalla lääkkeitä joita jouduin syömään jonkin aikaa kotiin pääsyn jälkeen,4vrk olin pakkohoidossa.

Eli alkopsykoosi on tila josta ei voi erehtyä tai arvuutella onkohan sellainen vai ei.

Itse rupesin uhkailemaan väkivallalla sekä puhumaan itsetuhoisesti, mutta nämä aikeet eivät realisoituneet kuitenkaan siinä hetkessä. Peruin kauheat puheeni heti kun olin sanonut ne ja hetken päästä toistin ne taas. Ap

Vierailija
15/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato ihmisten käytöstä humalassa. Suurinosa ihmisistä menee psykoosiin alkoholista ja se on laillista.

Vierailija
16/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä toistuvaa vai kertaluontoinen tapaus? Oliko elämässäsi paljon stressiä tai huolia kun tuo tapahtui?

Yhdellä tuttavalla oli paha stressitilanne elämässä kun kiskaisi pikakännit ja sai kännin päälle jonkinasteisen hermoromahduksen. Käytös oli aivan ihmeellistä ja todella itsetuhoista. Mitään ei muistanut kun selvisi.

Tämä on tapahtunut kaksi kertaa, mutta tämä viimeinen oli pahempi. Pystyn molemmissa tapauksissa tunnistamaan traumatriggerin, minkä kohtasin siinä illassa. Selvin päin reaktioni olisi ollut ahdistua ja lähteä omaan rauhaan, mutta humalassa olen vaan "seonnut" ja alkanut puhua outoja. Ap

Vierailija
17/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on hermomyrkky joka lamaannuttaa ihmisen keskushermostoa, motoriikkaa, rationaalista ajattelua, reaktiokykyä ja päätöksentekoa. Minä olen normaali aikuinen, mutta kun otan viinaa, niin alan päristelemään näkymättömillä pikkuautoilla ja perseilemään joka paikassa, huolimatta siitä onko ympärillä ihmisiä vaiko ei. Saatan tehdä kenelle tahansa naiselle runkkausliiketta ja lipoa kieltä ja sitten nauraa käkättää sen jälkeen. Eli ei se viina ainakaan älykkyyttä lisää. Omatuntoa minulla ei enää ole.

M35

Oma käytökseni oli lähes yhtä vastenmielistä, sanoin esimerkiksi seksuaalisesti ällöttäviä asioita, siis sellaisia että itseäkin inhottaa enkä todellakaan voi kuvitella että se on seksikästä. Välittömästi katunut sanojani ja jatkanut hulluja puheita. Ap

Vierailija
18/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni kärsii dissosiaatiohäiriöstä eli kansankielellä persoonan jakautumisesta (pahat traumat lapsuudesta saanut aikaan tämän). Hänellä toinen persoona tulee esiin lähinnä humalassa, joten ihan mahdollista tämä.

Myös lähisukulaisella samantyyppinen oirehdinta. Ei pysty (uskalla?) kokemaan tiettyjä tunteita selvinpäin ja on riippuvainen säännöllisistä humalatiloista. Juo siis lähes päivittäin itsensä humalaan, jolloin persoona selkeästi muuttuu. Hänellä ei ole diagnostisoitu dissosiaatiota mutta olen lähiaikoina alkanut tätä mahdollisuutta miettimään kun selittäisi monta asiaa.

Dissosiaatiossa ei sinällään ole mitään pahaa, se on mielen keino suojautua vaikeimmilta tunteilta. Dissosiaatiota voi käsitellä ja hoitaa terapian kautta, ja käsittääkseni siitä voi jopa pitkän terapiaprosessin avulla parantua. Mielisairaudet on nykyyhteiskunnassa leimattu "pahoiksi" ja vaarallisiksi, mutta jonkinasteisista mielenterveydellisistä ongelmista kärsii huomattava enemmistö ihmisistä, eikä niitä turhaan tarvitse mystisoida tai pelätä. Toki hieman eri asia jos tuttu ihminen on psykoottinen sadisti, häneen nyt voikin ehkä hieman varauksella suhtautua.

Normaalistihan kännissä edes jotain kontrollia on, mutta minusta tuntui että en hallitse itseäni yhtään. Jälkeenpäin en todellakaan tunnista tuota käytöstä sellaiseksi mitä tekisin. Ap

Vierailija
19/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutullani oli traumatausta ja diagnooseja. Näin kerran baarissa, ei ollut kovassa kännissä mutta ei meinannut ensin tunnistaa minua ja oli sen jälkeen sellainen tosi hidas ja ilmeetön kun hänen kanssaan yritti keskustella. Ap

Vierailija
20/31 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toisaalta usko, että on depersonalisaatiota koska itselläni on oikeastaan jatkuvasti niitä epätodellisuuden tuntemuksia ja koen itseni epätodelliseksi tai muuten vaikeaa hahmottaa itseäni. Silti olen kuitenkin tässä maailmassa mukana kokoajan sekeä todellisuus säilyy kuitenkin.  Ja itselle tulee näitä siis ihan ilman mitään humalassa oloa ja oikeastaan sen takia en edes viisti juoda, kun oikeasti uskon, että pahenisi. Tai sitten onkin sinulla siitä kuitenkin kyse. Todella vaikeaa sanoa, kun tämä on itselle ihan perusolotila monesti. Muuten olen ihan kunnossa oleva ihminen, mutta juuri näitä kokemuksia sekä dissosisaatiota on ollut pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi