Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä hyväpalkkainen, paljonko tienaat bruttona?

Vierailija
13.11.2019 |

Mikä on koulutuksesi taso ja ikäsi?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosipalkka on 84 000, verotus noin 22% kokonaisuudessaan, joten pidän itseäni ihan hyväpalkkaisena.

(Asun hollannissa, elinkustannukset pienemmät kuin suomessa ja yhteiskunnan palvelut paremmat. Highly skilled immigrant -statuksella saan verohelpotuksen ja siksi verotus noin matala, muuten olisi noin 35%)

Vertailun vuoksi: Suomessa vastaavalla vuositulolla veroprosentti on esim. Helsingissä ja Espoossa ilman mitään vähennyksiä ja ulkomaalaishelpotuksia 29. Tosin päälle tulevat sitten vielä pakolliset työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksut.

Mulla oli suomessa palkka 58 tonnia ja veroprosentti 29, eli en ihan usko... Ja tosiaan päälle tulee melkein 9% muita maksuja. PLUS samasta työstä en saisi suomessa tätä vaan max 60 tonnia.

Minulla on 70 000 euron vuosituloilla veroprosentti Helsingissä 26. Ainoa vähennys on ay-liikkeen jäsenmaksu noin 400 euroa vuodessa.

Vierailija
22/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka 5500 eur / kk, koulutus tekniikan tohtori, ikää 52 vuotta.

Ei tuo kyllä varsinaisesti mikään korkea palkka ole. Itsellä sama koulutus, brutto 5100 e/kk + sivutuloja, ikää 33 vuotta. Pidän itseäni enemmänkin keskituloisena.

On se nyt kuitenkin ylimmässä kymmenyksessä, että siinä mielessä voisi ajatella että palkka on korkeahko. 

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005257726.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 4600/kk, ikä 51, koulutus tradenomi. Omasta mielestäni olen hyvätuloinen, koska palkallani tulee kitsastelematta toimeen ja vähän jää vielä säästöönkin.

Vierailija
24/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kyllä varsinaisesti mikään korkea palkka ole. Itsellä sama koulutus, brutto 5100 e/kk + sivutuloja, ikää 33 vuotta. Pidän itseäni enemmänkin keskituloisena.

Joo, eihän tuo koulutukseen ja ikään nähden ole erityisen korkea palkka, mutta pidän silti palkkaani (netto 3500) hyvänä. Koskaan ei tarvitse miettiä, onko johonkin varaa, ja joka kuukausi jää yli tonni sijoituksiin suunnilleen itsestään, vaikka käytänkin rahaa mielestäni huolettomasti. Aika iso ero lapsuudenkotiini, jossa äiti joutui välillä kysymään, saisiko ruokakaupan laskun maksaa vasta seuraavassa kuussa.

10

Vierailija
25/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Itse olen maisteri, palkka 4000 € kuussa ja pidän itseäni pienituloisena. Lähinnä varmaan siksi, että vertaan palkkaani niihin, jotka tunnen, eri paljon suurituloisimpiin.

Vierailija
26/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä 6 keur, bonarit 10-15 keur vuodessa. Asianajajatutkinto.

Olen tehnyt myös duunarin hommia aikanaan, ja ero nettopalkassa ei suuren suuri. Sen sijaan työpäivän jälkeem riitti energiaa muuhunkin kuin koomassa ulos tuijottamiseen.

Kevyemmällä kuormalla meillä osa tienaa jopa 20 keur kuussa. Kai se tavoite on siellä.

Vierailija
27/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on suhteellista. Itse olen maisteri, palkka 4000 € kuussa ja pidän itseäni pienituloisena. Lähinnä varmaan siksi, että vertaan palkkaani niihin, jotka tunnen, eri paljon suurituloisimpiin.

PIENITULOISENA?!

mites sit ne jotka saa 1500 käteen?

nostappa se pää pois perseestä

Vierailija
28/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7800 E/kk. DI, 40V.

Vierailija
29/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosipalkka on 84 000, verotus noin 22% kokonaisuudessaan, joten pidän itseäni ihan hyväpalkkaisena.

(Asun hollannissa, elinkustannukset pienemmät kuin suomessa ja yhteiskunnan palvelut paremmat. Highly skilled immigrant -statuksella saan verohelpotuksen ja siksi verotus noin matala, muuten olisi noin 35%)

Vertailun vuoksi: Suomessa vastaavalla vuositulolla veroprosentti on esim. Helsingissä ja Espoossa ilman mitään vähennyksiä ja ulkomaalaishelpotuksia 29. Tosin päälle tulevat sitten vielä pakolliset työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksut.

Mulla oli suomessa palkka 58 tonnia ja veroprosentti 29, eli en ihan usko... Ja tosiaan päälle tulee melkein 9% muita maksuja. PLUS samasta työstä en saisi suomessa tätä vaan max 60 tonnia.

Minulla on 70 000 euron vuosituloilla veroprosentti Helsingissä 26. Ainoa vähennys on ay-liikkeen jäsenmaksu noin 400 euroa vuodessa.

Alapeukuttajat, kokeilkaa itse veroprosenttilaskuria niin näette, että näin se on. Kirkollisveroa maksavilla vero on prosenttiyksikön suurempi, siis 27.

Vierailija
30/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9200€/kk, DI, 48 vuotta. Vuositulot oli 150 00€ mutta kun kaveripiirissä tienataan 300 000- 900 000€/vuosi niin eipä nämä omatkaan tunnu hyviltä. Eikä työpaikan pysyvyys todellakaan ole varma

Vierailija
31/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile veroprosenttilaskurilla. Kyllä tuo 29 on ihan oikea veroprosentti, jos vuositulot ovat 84000 eikä ole mitään vähennyksiä.

No siitä tulee silti yhteensä 38%, joka on aika paljon enemmän kuin 22... Entisessä kotikaupungissani tulisi 40%.

Vierailija
32/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat, kokeilkaa itse veroprosenttilaskuria niin näette, että näin se on. Kirkollisveroa maksavilla vero on prosenttiyksikön suurempi, siis 27.

Jospa alapeukuttajat laskevat mukaan sotut sun muut, mitä ne onkaan, eli sen 8,25%. Puhumattakaan eri ihmisten erilaisista vähennyksistä, kirkollis- ja kunnallisverosta jne.

Vierailija
33/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itsenäni hyvätuloisena ikääni nähden. 33 v KTM 4100 brutto kuukaudessa (kerran vuodessa bonareita muutama tuhat lisäksi) ja nettona 2700. 

Vierailija
34/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6900e/kk. Ikä 42v, KTM.

Työaika on 7,5h/pvä ja lomia 36 päivää vuodessa. Töitä ei tarvitse oikeastaan koskaan ottaa mukaan kotiin/lomille. Alaiseni ovat päteviä ja osaavia.

Aina välillä kysellään haluaisinko siirtyä vastuullisempiin tehtäviin joissa palkkakin sitten nousisi 2000-3000e/kk isommaksi mutta en missään nimessä halua. Olen äärimmäisen tyytyväinen juuri nyt. Vastuu ei paina mutta palkka on hyvä. Osaan hommani vaikka puoliunessa.

Oletko valtiolla töissä, kun on noin pitkät lomat?

Vierailija
35/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

29-vuotias FM. Päätyöstäni kk-palkka 3600 e/kk. Sivutyöt mukaan laskettuna kk-palkka taitaa olla noin 4100 e/kk.

Vierailija
36/47 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se viiden ja kuuden tonnin välillä pyörii riippuen kuukausibonuksista. Ja joo, vaikka palstan standardien mukaan ilmeisesti tuo on lähinnä keskituloinen niin omasta mielestäni ylimmän desiilin ansioita voi kyllä hyvätuloisena pitää.

Vierailija
37/47 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotias ja 7100 EUR/kk, lomarahoineen 90 000 EUR vuodessa. YTM koulukseltani ja tiettyjä lisäkoulutuksia on myös. Yksityissektorilla toimin erityisasiantuntijana.

Koen olevani ihan ok-palkkainen, mutta en suuripalkkainen. Olen aiemmin tehnyt myös duunarihommia ja tiedän tienaavani nyt merkittävästi enemmän. Ansiotuloverotuksen progressio ja asuntolainan suuruus pitävät kuitenkin huolen ettei viivan alle jää valtavasti enemmän puhtaasti ylimääräistä kuin ennen.

Vierailija
38/47 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, ~3400 eur/kk.

Vierailija
39/47 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5200, it-alan asiantuntijama. Ikää 52 v ja koulutus yo.

-merkonomi / datanomi yhdistelmä.

Ylimmässä desiilissä koen olevani ihan hyvätuloinen. Tosin käteen jää vähän reilu 3 tonnia. Se ei enää ole mitenkään ihmeellinen summa. Esim bruttona 1500 vähemmän tienaava puoliso saa nettona vain 500 vähemmän käteen.

Vierailija
40/47 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaamme n. 6000 euroa bruttona mieheni kanssa molemmat.

Meillä on kyllä sellainen asuntolaina, että ei ainakaan kadehtia kannata.

Ja tässäkin keskustelussa on paljon parempiakin palkkoja.