Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tuore äiti. Kertokaa parhaat vinkkinne mitä tiedätte!

Vierailija
13.11.2019 |

Esikoinen syntyi viikko sitten. Vauva oli toivottu ja kauan odotettu. Olen seurannut palstaa ja lukenut erilaisia oppaita sekä blogeja mutta siltikään mikään ei ole valmistanut minua ja miestä tähän. Elämme päivä kerrallaan ja vauva määrää tahdin. Olisi mukava kuulla vinkkejä ja neuvoja. Mikä yllätti eniten ym?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista nauttia vauvaajasta. Se menee nopeaa ohi. Nuku päiväunet yhtaikaa aina vauvan kanssa. Ole leppoisa ja suurpiirteinen kotitöiden suhteen. Pyykkejä ei ole pakko viikata, eikä imuroida joka päivä. Tiskivuoretkin tuo rentoutta arkeen.

Oma aika on myös tärkeää joten pyri pieniin taukoihin sillon tällöin jos mahdollista.

En imetä vauvaa vaan pumppaan rintapumpulla, minä mies ja lastenhoitaja ruokimme lasta. En ole yhtään väsynyt ja nukun joka yö vähintään 8 tunnin yöunet. Mies, anoppi ja lastenhoitaja hoitavat vauvaa yöllä. En halua vauvan kiintyvän liikaa, joten kerran päivässä pidän sitä sylissä. Olen pettynyt, että vauva syntyi marraskuussa.

Vierailija
42/45 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta ei saa unohtaa.

Mieskin höpöttää tästä. Mitä tarkoitatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku aina kun pystyt. Älä edes yritä elää kuten lapsettomana. On ihan okei velloa arkipäivä eteenpäin, ei ole pakko ehtiä museokierrokselle. Pidä lapsen rytmi yllä. Aina jos joku tarjoutuu auttamaan, sano heti "joo kiitos!".

Nukun joka yö 8 h yöunet. Mies ja lastenhoitaja hoitavat vauvaa yöllä. Muutaman kerran anoppi on tullut apuun, kun miehelle kaikki oli uutta. En hoida vauvaa yöllä, en imetä vaan vauva saa rintamaitoa pumpattuna. En tunne syyllisyyttä että pidän vauvaa sylissä kerran päivässä ja leikitän aina välillä, mutta muuten nautin omasta ajasta.

Vierailija
44/45 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadun että yritin käydä kuntosalilla. Olisi pitänyt vaan nukkua se pari tuntia. Rattaiden työntö ja kaikki vauvan kanssa tarvittava nostelu ja ähellys on ihan riittävää jumppaa.

Oletko ylipainoinen?

Vierailija
45/45 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan ei millään rauhotu ja oma olo epätoivoinen, laita vauva rattaisiin/kehtoon/pinnasänkyyn ja mene itse syömään tai pihalle hengittämään hetkeksi.

Pierujumppa kannattaa opetella jos ilmavaivainen vauva.

Tiedät vauvasi parhaiten. Luota vaistoihisi.

Nauti vauvaajasta, ota paljon kuvia ja videoita. Vuosi menee super nopeesti.

Kirjota kaikki ensimmäiset ylös, ja muutenkin muistoja.. äitiaivot voi iskee etkä tuu muistaan mitään.

Hiusrajasi voi karata. Mut se kyllä kasvaa takasin, älä stressaa <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän