Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ruuista/juomista tahtoisit tykätä muttet tykkää?

Vierailija
13.11.2019 |

- Tomaatti. Auttaisi kun sitä tungetaan niin moneen ruokaan ja pizzaan jne.

- Porkkana. Olisi halpaa ja terveellistä mutta ei vaan uppoa.

- Kala. Omegat jne. mutta tulee vain lima mieleen. Se suutuntuma blörk

Mitäs muilla?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalappuiset tuotteet - minua oksettaa ajatuskin syödä päiväysvanhoja tuotteita, mutta kun kuuntelee täällä muiden juttuja siitä, että joka kuukausi säästää rahaa 30 - 60 euroa ostamalla tarkoituksella pilaantununutta ruokaa kaikki kaapit täyteen tuoreeseen ja normaalihintaiseen verrattuna, siksi haluaisin oppia syömään niitä.

Oikeastaan ne päiväykset on vain kaupan keino päästä vastuusta. Useimmat ruuat ovat hyviä vielä viikonkin jälkeen päiväyksestä, puhumattakaan kuiva-aineista, jotka säilyvät kuukausia päiväyksen mentyä. Ainoa, missä kannattaa olla tarkka, on "viimeinen käyttöpäivä" "parasta ennen" -sijaan, jota käytetään nopeasti pilaantuvissa tuotteissa, mutta nekin kestää useamman päivän päiväyksen jälkeen.

Vierailija
22/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punalappuiset tuotteet - minua oksettaa ajatuskin syödä päiväysvanhoja tuotteita, mutta kun kuuntelee täällä muiden juttuja siitä, että joka kuukausi säästää rahaa 30 - 60 euroa ostamalla tarkoituksella pilaantununutta ruokaa kaikki kaapit täyteen tuoreeseen ja normaalihintaiseen verrattuna, siksi haluaisin oppia syömään niitä.

Ehkä tässä oli trolli äänessä, mutta eihän tuote ole pilaantunut siinä vaiheessa, kun kauppa vielä myy sitä. Ja se pitää sitten laittaa saman tien tai pistää pakkaseen, kun ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan ne päiväykset on vain kaupan keino päästä vastuusta. Useimmat ruuat ovat hyviä vielä viikonkin jälkeen päiväyksestä, puhumattakaan kuiva-aineista, jotka säilyvät kuukausia päiväyksen mentyä. Ainoa, missä kannattaa olla tarkka, on "viimeinen käyttöpäivä" "parasta ennen" -sijaan, jota käytetään nopeasti pilaantuvissa tuotteissa, mutta nekin kestää useamman päivän päiväyksen jälkeen.

Tämä ei ole kyllä totta, mutta omiin aisteihinsa voi luottaa, kun asiaa arvioi. Ei pakattu liha tai kala kestä "useita päiviä", vaan yleensä haju/maku muuttunut jo ekasta päivästä lähtien päiväyksen mentyä. Mutta joku HK:n sininen toki voi kestää.

Vierailija
24/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äyriäiset ja simpukat - ruokaohjelmissa aina upean näköisiä annoksia, mutta ei vaan uppoa. Yritän aina reissussa maistella, kun tiedän, että on oikeasti vasta pyydettyä viereisestä kätköstä. Mut ei vaan maistu. Harmittaa

Vierailija
25/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Riisipuuro, ym. puurot

-Glögi

-Lanttu-, porkkana- ja lanttulaatikko

-Kaakao

Vierailija
26/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakki joille olen allerginen

Vierailija
27/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu kyllä mitään mieleen...syön kaikkea, vaikken niin tykkäiskään.

Vierailija
28/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppilovahverot. Olen innokas sienestäjä, ja pidän lähes kaikista sienistä. Suppilovahveroa löytyy ämpärikaupalla, ja kivahan sitä on kerätä. Siitä saisi vaikka minkälaisia ruokia, mutta en vain pidä sen mausta. Ravintolaruoistakin suuri osa on pilattu suppilovahveroilla tai kahdella muulla inhokillani, punasipulilla ja vuohenjuustolla.

Vierailija
29/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla kanssa osterit. Tulee jotenkin "juntti" olo kun en tykkaa niista. :D Muuten siis kylla syon kaikkia merenelavia, kaviaaria ym.

Olen syonyt jopa lampaan paata hyvalla ruokahalulla, samoin sisaelimia ja haggistakin, en siis ole mitenkaan ennakkoluuloinen. Mutta noi osterit vaan tokkii. 

Vierailija
30/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, tykkään ihan kaikista täällä mainituista. Olettepa nirsoja, kun tuommoiset ihan tavalliset ruoat eivät maistu. Eivätkö vanhempanne opettaneet syömään jotain muutakin kuin nakkikastiketta? Itselläni ei oikeastaan tule edes mieleen mitään sellaista, mitä en missään nimessä syö, vaikkakaan en pidä kauheasti liharuoista ylipäänsä. Ehkä suurin inhokki on makkarat ja nakit. No nytpä tulikin mieleen, että veriruokia en kyllä mielelläni syö, mutta en kyllä myöskään haluasi syödä niitä, hyhh. 

Vierailija
31/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kahvi. Pidän kahvilan erikoiskahveista mutta  keitinkahvi ei uppoa edes maidolla ja sokerilla.

Kinkkusuikaleet, ne mitä laitetaan esim. lämppäreihin. Notkuu suussa ja tekee oksennusrefleksin.

Vierailija
32/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuri. En vaan tajua punajuuriruokia. Todella pahaa ja sitten kävin mukaisen makuista.

Simpukat ja vastaavat. Ällöttävä rakenne ja maku.

Vierailija
33/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punajuuri. En vaan tajua punajuuriruokia. Todella pahaa ja jollain tapaa multaisen makuista.

Simpukat ja vastaavat. Ällöttävä rakenne ja maku.

Korjattu

Vierailija
34/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, tykkään ihan kaikista täällä mainituista. Olettepa nirsoja, kun tuommoiset ihan tavalliset ruoat eivät maistu. Eivätkö vanhempanne opettaneet syömään jotain muutakin kuin nakkikastiketta? Itselläni ei oikeastaan tule edes mieleen mitään sellaista, mitä en missään nimessä syö, vaikkakaan en pidä kauheasti liharuoista ylipäänsä. Ehkä suurin inhokki on makkarat ja nakit. No nytpä tulikin mieleen, että veriruokia en kyllä mielelläni syö, mutta en kyllä myöskään haluasi syödä niitä, hyhh. 

Osterit, sushi, viski, vuohenjuusto, viini ja paremmat juustot ovat mielestäsi tavallisia ruokia? 😂😂😂 Voi voi, ota se kruunu päästäsi pois ja ajattele, että kaikki eivät ole saaneet taaperoikäisenä ostereita ja kallista viiniä.

Itse en siedä valmispyttipannua ja kinkkukiusausta.

Vierailija
35/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalit ja herneet kypsennettyinä. Ovat halpoja ja paljon käytettyjä, etenkin hernekeitto talkoissa. En vaan siedä ollenkaan, monet talkoot olen sitten vetänyt näkkärin voimin, kun hernari on suussani niin pahaa etten halua syödä edes kun on kunnolla nälkä :( Ja monta kertaa olen maistanut, myös itsetehtyjä ja muiden herkullisiksi mainostamia, mutta kun ei niin ei.

Vierailija
36/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi

Vierailija
37/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia noin yleensä. Syön salaattia, kurkkua, omenaa, porkkanaa ja marjoja, mutta muut eivät oikein tahdo mennä alas. Suutuntuma tai maku, brr. En tiedä mikä vamma minussa on. Onneksi sosekeittoon voi laittaa vähän mitä vain.

Vierailija
38/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin viini ja lisäksi olut. Olen yrittänyt totutella molempiin vuosikymmeniä, mutta kun ei niin ei. Sitten tulee junttifiilis kun muut hekumoi kuinka viini täydentää ruoan makua, ja minusta se maistuu aina vain oksennukselta suussa - joo kyllähän ruoka toki maistuu sitten paremmalta, kun haluaa äkkiä sen happaman oksennusmaun pois suusta 😄.

Vierailija
39/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vauva ja tahtoisin tykätä niistä maissinaksuista joita äitini aina tunkee suuhuni bussissa. mutta ne ovat hirveitä ja huudan vain kovempaa. lähetän tämän viestin telepaattisesti äitini puhelimelta.

Vierailija
40/80 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkooo koska kännissä ei ois niin rasittavaa kattoa kännisiä kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi