Mikä on liian iso ikäero parisuhteessa?
Olen 20v ja olen kiinnostunut pian 30v täyttävästä miehestä, mikä kyllä todellakin pistää miettimään ja epäilyttämään. Onko teidän mielestänne tuhoon tuomittu ja mahdoton idea? Miten te määrittelette liian ison ikäeron? Jos jutusta kehkeytyisi jotain, olisi lähipiiri varmasti hämillään, eivätkä varmasti jotkut hyväksyisi.
Kommentit (25)
Kaikki ikäerot ovat täysin ok, Ikis, kunhan osapuolet ovat täysi-ikäisiä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3124635/ei-vastata-ikiksen-provoihin-of…
Trolli sanoo "namnam, kiitos ruuasta", jos vastaat näihin ketjuihin.
Näkisin niin, että ei ole mitään muuta rajaa kuin, että homma on laillista. Miten joku numero muka määrittää lopulta sen kuka kellekin sopii?
Terveisin Naispelko26
Emmä jumalauta jaksais mitää lasta kattoa. Huh huijaa. Kun on omiakin elätettävänä.
T: Mies 33v
En ole mikään vauvalan asiantuntija vaan ihan satunnaiskävijä, niin ilmeisesti Ikis on siis jonkinlainen trolli..? Vai tarkoittaako ikis=ainaiset ikäkyselyt parisuhteeseen liittyen, johon kukaan jaksa enää vastata? No joka tapauksessa, nyt on kyllä ihan tosielämä kyseessä eikä mikään vitsi. :D kunhan haluaisin kuulla ajatuksia ja mielipiteitä hankalaan tilanteeseen.
Ei ole liian suurta ikäeroa. Seksin suhteen pitää muistaa mitä laki sanoo.
Itse en ole ikinä voinut kuvitella kiinnostuvani yli 10 vuotta itseäni vanhemmasta tai nuoremmasta. Tapasin nykyisen puolisoni ollessani itse yli viisikymppinen ja siinä kohtaa reilun kahdeksan vuoden ikäero oli ok, vaikka molempia mietitytti sekin. Lähinnä kuitenkin siksi, että toinen oli jo osa-aikaeläkkeellä ja toisella vasta kiireisimmät työvuodet menossa. Nuorempana kahdeksankin vuotta olisi ollut liikaa.
Itse uskon, että 10 % sääntö on aika hyvä eli 20-vuotiaana todennäköisimmin kumppanit löytyvät parin vuoden ikäerolla, kolmekymppisenä kolmen vuoden jne. Mutta tämä ei siis ole mikään kiveen hakattu sääntö vaan omallakin kohdallani ikäeroa oli enemmän kuin 10 %.
Vierailija kirjoitti:
Emmä jumalauta jaksais mitää lasta kattoa. Huh huijaa. Kun on omiakin elätettävänä.
T: Mies 33v
En usko. Ei miehet noin ajattele.
Itsellä edellinen suhde minä 41,mies 50 v. Miehellä selkeää eturauhasvaibaa, alkoi rampata vessassa monta kertaa yössä, maksoi laskut verkkopankissa eläkeläisten tunnuslukulaitteella kun mobiilipankki oli liian jännittävä, oli hyvin urautunut kaikessa toiminnassa ja muutokset olivat vaikeita, seksi surkeaa.. Jätin.
Noh meillä miehen kanssa eroa 15v, kun tavattiin niin itte 21 ja mies 36
Yli viisi vuotta on liikaa. 4/5 tapauksissa kumppani on alle viisi vuotta vanhempi. Naiset valitsee kumppanin, joka on keskimäärin. 3 vuotta vanhempi. Mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta ja mitä vapaammin naiset itse valitsee kumppaninsa sitä enemmän valitaan suunnilleen samanlainen jäinen kumppani. Ilmeisesti näin saavutetaan toimivin suhde.
Vierailija kirjoitti:
Yli viisi vuotta on liikaa. 4/5 tapauksissa kumppani on alle viisi vuotta vanhempi. Naiset valitsee kumppanin, joka on keskimäärin. 3 vuotta vanhempi. Mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta ja mitä vapaammin naiset itse valitsee kumppaninsa sitä enemmän valitaan suunnilleen samanikäinen kumppani. Ilmeisesti näin saavutetaan toimivin suhde.
Korjattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli viisi vuotta on liikaa. 4/5 tapauksissa kumppani on alle viisi vuotta vanhempi. Naiset valitsee kumppanin, joka on keskimäärin. 3 vuotta vanhempi. Mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta ja mitä vapaammin naiset itse valitsee kumppaninsa sitä enemmän valitaan suunnilleen samanikäinen kumppani. Ilmeisesti näin saavutetaan toimivin suhde.
KorjattuTämähän ei toki estä aptä ottamasta jotain iäkästä köntystä niin halutessaan. Herää vain kysymys, eikö saa parempaa.
Evendure +30 N kirjoitti:
Miehen pitää olla lähempänä viittäkymmentä kuin neljääkymmentä muuten ei oikein pipari sano ouuujeee-aah!
Noin vanhoilla oapoaraisilla ei pelaa mikään. Pikemminkin max 30 v on hyvä. Mutta emmehän me kaikki tosiaan ole yhtä vaativia seksin laadussa ja määrässä joten joillekkin jokin vanha ukonkurppakin riittää.
N47
Ikäeroa ei ole liikaa silloin jos kumpaakaan teistä ei ikä haittaa. Jos luonne ja ulkonäkö miellyttää niin mikäs siinä.
Olemme miesystäväni kanssa lähelle teidän ikiä, mutta mies nuorempi osapuoli.
3 tuntia. Jos on enemmän, niin on jo liikaa.
Ja jos on eri päivinä syntymäpäivät, niin sekin on jo liikaa vaikka olisi alle 3 tuntia eroa.
Ja se lasketaan talviajan mukaan, joten siinä pitää olla tarkkana jos on kellojen siirtopäivinä syntynyt.
Ei tuohon ole vastausta kenellekään. Itse päätät
mies51v