Mikä on liian iso ikäero parisuhteessa?
Olen 20v ja olen kiinnostunut pian 30v täyttävästä miehestä, mikä kyllä todellakin pistää miettimään ja epäilyttämään. Onko teidän mielestänne tuhoon tuomittu ja mahdoton idea? Miten te määrittelette liian ison ikäeron? Jos jutusta kehkeytyisi jotain, olisi lähipiiri varmasti hämillään, eivätkä varmasti jotkut hyväksyisi.
Kommentit (25)
Ikäeroa enemmän merkkaa varmaan elämäntilanne jossa suhde solmitaan. Jos siis ollaan ihan eri vaiheissa, voi tulla haasteita esim perheenperustamiskysymyksissä jne.
No, meillä ikäeroa 20 vuotta, ollaan naimisissa ja 2 lasta. Ei ongelmia. Toki tiedän että vanhempi puolisoni sairastuu tai kuolee kun olen itse vielä suhteellisen nuori, mutta sen olen hyväksynyt. En usko että suru on sen suurempaa tai pienempää menetti puolisonsa missä iässä vaan. Ja voihan lähtöjärjestys olla mikä vaan, isäni 10v nuorempi puoliso kuoli ja isä elelee nyt leskenä. Ei tätäkään olisi osannut ennustaa kun kuitenkin nuorempi vaimo kyseessä.
Kahden kauppa kolmannen korvapuusti vai mtenkä se meni. Kai tuo ikäöero riippuu hieman elämänvaiheestakin. 20 vuotiaana voi olla hankalaa mieltää ajatusta, että seurustelisi itseään kymmenen vuotta nuoremman mutta tuskin vanhemmankaan kanssa. Mutta 55 vuotiaana voin hyvin nähdä seurustelevani ja olevani parisuhteessa itseäni kymmenen vuotta vanhemman mutta myös nuoremman kanssa. Muut asiat kuin pelkkä kumppanin syntymävuosi merkkaavat tässä vaiheessa, niin paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä jumalauta jaksais mitää lasta kattoa. Huh huijaa. Kun on omiakin elätettävänä.
T: Mies 33v
En usko. Ei miehet noin ajattele.
No kyl me ajatellaa noin just noin. Etenkin jos on jo omia lapsia niin en jaksa alkaa samaa saatanan rumbaa kehittelemään ympärille. Tosi raskasta hei, tosi raskasta on jo nyt. Et ei kiitos neideille 29v.
Ei kiitos vaikka miten iso tili olisi ja miten seksikkäitä olisitte. Mulla on myös mun käteni ja en tarvi enempää. Sain tältä elämältä jo tarpeeksi ja on noi lapset huollettavana. Et, en kyl jaksa enää yhtää enempää.
Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti iästä riippumatta.
T: mies 39v
Muiden kohdalla en juurikaan piittaa, mutta itsellä kulkee raja siinä jos mies voisi olla isäni ikänsä puolesta.