Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huonoista palkoista valittavat suojatyöpaikkalaiset eivät vaan mene parempiin töihin?

Vierailija
12.11.2019 |

Siis kouluttaudu uudelleen ja mene tienaamaan enemmän?

Kuka käski olla vanhustenhoitaja, postinjakaja, siivooja, lastentarhanopettaja, bussikuski, sairaanhoitaja, keittäjä..? Ihan oma syy, jos on huonossa työssä.

Kannattaa teidän mennä parempiin töihin, vaikka insinööreiksi tai lääkäreiksi tai johonkin tuottavaan duuniin yksityiselle rahaa tekemään. Turhia nuo duunarihommat nykyään, nehän ei tuo edes talouskasvua.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Heti eka ilmoittautuu. Sairaanhoitaja, lähdin muualle. Työnantaja on kuulemma pulassa, potilaat eivät tule hoidettua, kun useampi hoitaja on ottanut ja lähtenyt. Uusia ei saada tilalle.

Potilaathan ne kärsivät, onneksi jotkut hoitajat ovat sentään jääneet.

Vierailija
2/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shhh paljon kivempi syyttää epäreiluja olosuhteita kuin itseä. Itseä menestyneemmät ovat kaikki huijareita tai edenneet suhteilla. Ei voi olla mahdollista, että olisin vain saamaton elämäni suhteen. Ei ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästikään vielä ole kokenut mitään astetta vakavampaa sairaalakokemusta. Et puhuisi sairaanhoitajista noin, mikäli olisit.

Noh, elämä opettaa. Ja ei, en ole itse sairaanhoitaja.

Vierailija
4/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemasi "suojatyöt" ovat nimenomaa niitä tärkeimpiä töitä, joista pitäisi mielestäni maksaa enemmän :)

Vierailija
5/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän mun stresittömästä suojatyöstäni, enkä valita palkasta. Parempi se on kuin mun "paremmassa työssäni" kulttuurialalla, ja vähemmillä vaatimuksilla.

Vierailija
6/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen: jos kaikki kouluttautuvat kovapalkkaisiin asiantuntijahommiin, kuka hoitaa meidän lapset, sairaat, vanhukset, julkiset tilat, perusinfran, postin ja muun jakelun, yhteiskunnan perustoiminnot?

Vierailija
7/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisikö Ap sun mielestä kaikki ihmiset jättää täysin hoitamatta? Siis kaikki vastasyntyneistä vauvoista vanhuksiin jotka tarvitsevat erityishoitoa. Heidät kaikkiko pitäisi siis jättää kitumaan kohti hidasta kuolemaa eikä saa hoitaa? Synnytyksetkin takaisin kotisynnytyksiksi eikö niin? Jos ei kerta hoitajilla ole merkitystä. Lääkäri tekee määräykset, mutta hoitajat tekevät sen potilaan kannalta kaikista olennaisimman työn. Eli jos hoitajia ei ole, se tarkoittaa sitä että kaikki ihmiset jää hoitamatta ja kuolevat pois.

Vierailija
8/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella nuo mainitsemasi työt ovat HUONOJA TÖITÄ? Ei todellakaan ole! Itse asiassa olet luokitellut tossa erityisen tärkeitä töitä.

Vierailija
9/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä aika järkyttävä tilanne jos ei olis siivoojia eikä sairaanhoitajia😅

Sairaanhoitajat ovat niin valtava ammattikunta sotealalla, että ilman heitä koko ala pysähtyisi sillä sekunnilla täysin. Jo pelkällä sairaanhoitajien ylityökiellolla tilanne oli vakava ja leikkauksia jouduttiin perumaan.

Vierailija
10/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten saataisiin tämä maa sellaiseen malliin, että naisvaltaisia aloja arvostettaisiin sen verran, että niistä saisi työn vaativuutta vastaava korvaus.

Vierailija
11/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menes nyt itse tekemään jotain järkevämpää kuin typerien aloitusten vääntäminen vauvapalstalle.

Vierailija
12/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä ole sellaisiin

Vierailija
13/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että myös ensihoitajat, terveydenhoitajat ja kätilöt ovat sairaanhoitajia ja sairaanhoitaja-ammattikuntaa.

Ambulanssitkin on sitten ilmeisesti ihan turha juttu. Niinkö ap?

Vierailija
14/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooooo otetaan kaikkiin duunariammatteihin ulkomailta halvat tekijät, niin kohta myös huomataan, että taitavia insinöörejä ja asiantuntijoitakin saadaan muualta halvemmalla. Kaikki suomalaiset työttömiksi.

Vierailija
15/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko, sulla ap, mitä työtä tarjota? Tulen mielelläni

Vierailija
16/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surkea provo.

Vierailija
17/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska parempia töitä ei riitä kaikille.

Jos taas riittäisi, niin ne ei olisi parempia töitä, koska kaikilla olisi yhtä hyvä työ.

Vierailija
18/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi tsiisus...

Vierailija
19/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kaksi kertaa sairaanhoitajaksi pk-seudulla. En päässyt kummallakaan kerralla lähellekään sisäänpääsyä, mutta yliopistoon pääsin ensimmäisellä yrittämällä. Mitäs siihen sanot? Ylipäänsä ihmettelen miten jengi kuvittelee, että sote alalle olisi helppoa päästä. Lähihoitajaksi pääsee kyllä valitettavan helposti, mutta ammattikorkeaan hakijoita on kyllä todella paljon. Sillon kuin itse hain, kanssani haki lähes 2000 muuta hakijaa samaan koulutusohjelmaan...

Vierailija
20/24 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella yhtään mikään työ on toista työtä parempi? Hieno homma jos ihmiset käy töissä eikä makaa himassa! Joka ikinen työntekijä on tälle yhteiskunnalle erittäin tärkeä. Minä ainakin arvostan ihan kaikkea työtä, jokaisella työllä on merkityksensä. Turhia töitä ei ole olemassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi