Oletko aavistanut ennalta jonkin tapahtuman?
Kommentit (42)
No joo sikäli, että joitakin kertoja, melko harvoin, mies on tullut kotiin töistä ennen kuin oikeasti tulikaan 😬 Siis olen nähnyt hänen hahmonsa ja kasvonsa (ei selvästi, ikkuna on rosoista lasia) ovi-ikkunasta, avain on kääntynyt lukossa mutta mies ei sitten tullutkaan sisään, vaan tuli vasta 5-10 min kuluttua. Ja olen kysynyt, hän ei ole pelleillyt kanssani! Kerran oli juuri satanut lunta kun näin kävi ja kävin tarkistamassa, lumessa oven edessä ei ollut jalanjälkiä. Äitini ja hänen äitinsä näkivät tällaisia myös silloin tällöin. En usko mihinkään etiäisiin, mutta toisaalta en osaa selittää tätä joten vähän ristiriitaiset fiilikset on tämän kanssa.
Huuhkajien kisoista putoamisen, sanokaa mun sanoneen.
Aavistan että saamme pian lukea Hususta lisää.
Aika usein ennalta arvaan, että kohta laukean. Ja eikö se mälli pian lennä. Mä oon ennustaja.
Oman mieheni kuoleman. Se vaivaa vieläkin, koska samaan aikaan sekä mieheni sisko ja oma siskoni näkivät enneunen tuohon liittyen.
Monia, joillakin ihmisillä se oma käytös ohjaa aina samaa kaavaa..
Olen nähnyt paljon enneunia. Minusta siinä ei ole mitään outoa tai pelottavaa, eihän aika ole fysiikankaan mukaan lineaarista.
Käytiin joskus meren rannalla maisemia katsomassa minulle vieraalla paikalla. Katselin siinä yhtä mökkiä kadehtien, että onpa ihanalla paikalla.
Monen, monen vuoden päästä ostimme sen mökin. En edes tajunnut sitä heti, että on sama mökki.
Jo silloin ekalla kerralla mökistä huokui jotain, sellaista omaa ja tunsin siihen vetoa.
Olen useasti saanut etiäisiä tai saanut telepaattisesti tietää, jos joku on menehtynyt tai on tapahtunut jotain ikävää. Usein ne ovat sellaisia, että niihin ei liity mitään suurempaa dramatiikkaa, lähinnä tilannekuvia eri elämänvaiheiden taitekohdista. Viimeisimpiä oli se, kun heräsin keskellä yötä siihen, että mummon henki teki lähtöä tästä maailmasta. Aloin itkeä hysteerisesti enkä kyennyt enää nukkumaan sen jälkeen. Seuraavana päivänä isäni soitti ja sanoi äitinsä kuoleen. Näin myös etiäisen isäni vakavasta sairastumisesta ennen, kuin tiesin hänen sairaudestaan. Ehkä osa näistä "etiäisistä" on pikemminkin telepaattisia kokemuksia, osa taas puhtaita "muistoja" tulevaisuudesta.
Aavistin pappani kuoleman. Kävimme häntä illalla katsomassa ja sanoin äidilleni, että uskon ettei hän elä pitkään. Minulla tuli myös sellainen kamala vatsakipu, kun olimme siellä katsomassa ja ikävä olo muutenkin. Tämä vaan paheni, kun lähdimme sieltä. Aamuyöllä pappa oli kuollut ja soitettiin.
Myöhemmin olen tavannut pari ihmistä, joihin liittyy paljon yhteisiä juttuja, vaikka kaikki ovatkin ihan erilaisia ja eivät tunne toisiaan yhtään. Jotenkin he kuitenkin ovat aika samanlaista joukkoa ja mietin, että oikeasti ihmeellistä tutustua juuri heihin. Olemme myös sen verran samanlaisia, että voin helposti aavistaa mitä muusikkia joku heistä kuuntelee juuri sillä hetkellä ja usein olen itse kuunnellut sitä samaa aiemmin. Yhdellä heistä on motto, että kaikille on tarkoituksensa ja itsekin alan uskoa siihen, vaikka en haluaisikaan toisaalta sitä, että kaikilla ikävillä jutuilla elämässäni oli kuitenkaan tarkoitus ja niitä on vaikeaa hyväksyä.Muutenkin olen silti aavistanut sen, ettei elämä tule olemaan mitään helppoa ja ymmärrän tämän tilanteen missä nyt olen niiden sattumien summana.
Minulla on aivan pettämätön vaisto. Huomenna minun piti tavata yksi ystävä. Olimme sopineet tiistaina tapaamisesta. Tänä aamuna ajattelin ettei siitä tapaamisesta nyt tule mitään. Siitä tunnin kuluttua ystäväni laittoi viestin, että tapaaminen ei sovi huomenna. Näin mielestäni yhden koulukaverini kuolinilmoituksen Hesarissa. Soitin hänen veljelleen, joka sanoi, että kyllä hän juuri jutteli veljensä kanssa. Tämä koulukaverini kuoli kuukauden kuluttua sydänkohtaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten minulle tuli yhtenä iltana rippileirillä todella vahva tunne kuolemasta ja jostain käsittämättömästä pahuudesta. Myöhemmin sain kuulla, että isoisäni oli kuollut samana päivänä, kun tuon kuoleman tunsin. Aika yllättäen, sydänkohtaukseen, ei ollut siis mitenkään erityisen heikossa kunnossa. Se jännä tosin oli, että vähän ennen leirille lähtöä isoisäni sanoi eräissä juhlissa, että "Tämä on viimeinen puhe, jonka pidän.". Eli jollain lailla hänkin aavisteli tulevaa kuolemaansa.
Minulla vähän vastaava. Olin Pohjois-Amerikassa työmatkalla ja yksi yö heräsin kun kuulin jonkun kuiskaavan nimeni aamuyöllä 3 aikaan. Ketään ei ollut missään ja jatkoin uniani. Aamulla herättyäni huomasin että isäni oli soittanut pian sen jälkeen kun yöllä olin herännyt. Mummoni oli kuollut aamupäivällällä Suomen aikaan, eli samoihin aikoihin kun kuulin sen kuiskauksen.
Mä tiesin etukäteen, ette i Irlannin asuntobuumi voi jatkua, ja tulee valtava romahdus. Jotenkin tiesin tän jo useita vuosia aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
?
Koko ajan. Kohta painan "Lähetä"-nappia.
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Koko ajan. Kohta painan "Lähetä"-nappia.
Nappiin meni! Taas!
Aavistan että perjantaina on palkkapäiväni
"Tiesin" tuttavani äidin kuoleman etukäteen, siis ajankohdan.
Oli erikoinen tunne kun kuulin näin tapahtuneen.
Minä tiesin monta kuukautta aiemmin, että läheiseni tulee kuolemaan ennen kuin se tapahtui. Hän hukkui jokeen ja en olisi mitenkään voinut järjellisesti tietää sitä etukäteen, koska kyseessä oli tapaturmainen kuolema. Hänen hukkumisensa oli tietenkin meille läheisille suuri järkytys, mutta minä kai toivuin siitä nopeammin kuin muut kun aavistin jo etukäteen, että niin tulee tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan, mutta ei se mitenkään yliluonnollista ole, vaan monesti tulevat tapahtumat voi ihan loogisesti päätellä tiedossa olevista aikaisemmista tapahtumista ja tosiasioista. Joskus tarkoituksella ja joskus vähemmän tietoisesti.
Jotkut on pääteltävissä ihan loogisella selityksellä, mutta on asioita joita ei.
Esimerkiksi äitini on kahdesti pelastanut henkeni intuition pohjalla, jopa toisella puolella suomea ollessaan. Ei voinut mitenkään tietää mitä on tapahtumassa, koska mikään ei enteillyt asiasta, en edes itse tiennyt.
Olen itse myös näitä enteitä saanut, jopa ihmisistä joita en tunne. Esimerkiksi ystäväni kaverin kuoleman, jota en ole koskaan edes tavannut.
Joskus on herkempi näille asioille, välillä taas sivuttaa kaikki ihan tarkoituksella tai koska enteet eivät ole täysin suoria vaan ennemminkin tuntemuksia tai unia tai näkyjä/ vihjailuja, ne on helpposti silloin sivuutettavissa.
Uskon että on paljon asioita mitä tiede ei vielä tiedä tai pysty todistamaan, voi jopa olla että jokaisella on tuo kyky, ne vaan järkeilee sattumiksi jne. ja osa varmasti onkin.
Onhan nyt ihan tieteisestikin alettu epäilemään että on mahdollista että olisi rinnakkais universumeitä ja esine voi käytännössä olla ja elää kahdessa paikassa samaan aikaan, eli on mahdollista että kun sinä elät täällä elät samalla myös toisessa universumissa. Se voisi selittää enteet, ja deja vut, en tiedä
No tää ei sinänsä oo mikään aavistus, mutta vähän outo sattuma silti. Yksi mies on käyttäytynyt minua kohtaan todella epäasiallisesti ja olen toivonut hänelle pahaa karmaa. Viikko sen jälkeen hänellä todettiin syöpä ihan yhtäkkiä. On kyllä aika huono omatunto, en nyt ihan tuollaista kuitenkaan kenellekään haluaisi. Muitakin tuon kaltaisia sattumia on ollut, mutta tämä oli nyt päällimmäisenä mielessä.