Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No miten niitä kananmunia/ porkkanoita pitää keittää? Miehellä oma käsitys..

Vierailija
12.11.2019 |

Minä: laitetaan vettä kattilaan j levy täysille että se vesi lämpenee kiehuvaksi. Laitetaan tuote siihen kiehuvaan veteen ja pudotetaan lämpöä yhdellä säädöllä.
Vesi selkeesti kiehuu ja tavara siten siis kypsyy. Nou problem.
Mutta mies menee hellalle ja säätää levyn jollekin kakkoselle, että sieltä ehkä yksi kupla nousee viiden minuutin aikana!?
Väittää että siinäpä tavara kypsyy yhden kuplan kanssa yhtä lailla. En usko.
Olen luvNnut että maksan sen sähkölaskun erotuksen mitä syntyy kun keitetään minun tavallani mutta ei auta.
Mikä on oikea tapa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/5 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kylmää vettä kattilaan ja sinne kylmään veteen sitten ne kananmunat tai porkkanat. Levy kuutoselle ja kansi päälle. Tehon alennus neloselle ja kannen otto pois sitten kun kiehuu. Sitten keittämistä noin 5 minuutin ajan riippuen halutusta kypsyysasteesta. Lopuksi jos keitetään kananmunia niin kattila lavuaariin ja kylmän veden valutus kattilaan, jotta kananmunat kylmenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Kiehuvan veden lämpötila on 100 astetta kuplien määrästä riippumattta, ja ruoka kypsentyy siis ihan yhtä hyvin. Vähemmällä virralla kuluu vaan vähemmän sähköä.

Kananmunat ja vanhat porkkanat (joulun jälkeen) kannattaa laittaa kylmään veteen. Uudet porkkana keitetäön kuten kåuudetperunat, eli laitetaan kiehuvaan veteen.

Vierailija
4/5 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se veden lämpötila ei nouse juurikaan, tuli niitä kuplia 100 minuutissa tai 1 minuutissa. Eli kypsymisaikaan ei ole merkitystä.

Vierailija
5/5 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin levy säädetään ykköselle siinä vaiheessa, kun vesi kiehuu selvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi